Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 01:47
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Nej, du fattar det inte. Knappt jag heller. Men du ska även veta att allting som Donald gör har en tanke bakom sig. Han är inte dum i huvudet, han är strategisk, han har jobbat som en framgångsrik affärsman hela sitt liv. Han kan strategi som sin egen ficka.

Du ger honom för mycket kredd. Du och han glömmer att varje sånt uttalande alienerar nya grupper. Det är som att undan för undan äta upp grenen man sitter på.
2016-07-31, 01:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tack och lov finns det idioter som dig som inte kan hålla tyst och som kommer göra att Trump inte vinner till slut; "currymuslimernas" son har dött för USA och det är inget som man skojar om bland militärer eller republikaner.

Men skärp dig nu. EarlTurner är inte seriös utan provocerar...och det är orsaken varför jag svarar på ditt inlägg.

Du vet inte vad trump gör. Han provocerar hela tiden så att han hamnar i rampljuset. Han flörtade lite med Ryssland....vid....Samma. ....veva som Clinton hade sitt DNC.

Vad hände? Jo alla tittade på Trump när han flörtar med Ryssen. Men Clinton då? Nix, hon fick inte då mycket uppmärksamhet jämfört med Trumpeten.

Förstår du nu då varför Trump öppnar käften så fort Clinton har kameran mot sig?
2016-07-31, 01:57
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Du ger honom för mycket kredd. Du och han glömmer att varje sånt uttalande alienerar nya grupper. Det är som att undan för undan äta upp grenen man sitter på.
Det är dock inte så psykologi fungerar. Hade det varit på det sättet så hade han aldrig blivit republikanernas kandidat. Han blir bara större och större i pollarna, han slår Hillary. Många mexikaner röstar på Trump. Många kvinnor röstar på Trump. Det spelar ingen roll vad han säger om dem, för han får gratis uppmärksamhet och utrymme att sprida sina åsikter. Han behöver inte anstränga sig, räcker med att han Twittrar något.
2016-07-31, 01:58
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Helt rätt av honom att kritisera curry-familjen. Skulle vara intressant att höra vad modern hade att säga men i sann icke-västerländsk anda stod hon bara bredvid helt knäpptyst.
Och nej, ursäkten att hon fortfarande är så pass uppriven är löjlig. De är fan i mig 12 år sedan.
Återigen poängterar han deras omöjlighet att leva efter amerikanska värderingar på ett relativt smidigt sätt som får average Joe att tänka till.

Genuin klass! Modern har uttalat sig flera gånger. Du är således inte tillräckligt intresserad för att göra en websökning.

Och jag förstår att du trollar, men andra nollor kanske tror att du drar en slipsten på ett acceptabelt sätt.
2016-07-31, 02:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Pence fick tillgång till planet förra veckan. Först trodde jag att det var Trump som använde det till att flyga ner till sitt hus i Mar-a-Lago. Men sen såg jag att Trump använder sig av sitt egna plan för att förflytta sig. Kan det vara så att Trump även använder Pence flygplan som kurirverksamhet. Han skickar ner någon till Miami för att hämta några säckar, säckar som är fyllda med en massa dollars. Miami är ju lite av knutpunkten för svarta pengar från Sydamerika, Latinamerika och Karibien. Kan det kanske vara pengar som kommer från Caymanöarna, som är ett s.k skatteparadis, ditt donatorer skänkt pengar utan insyn från myndigheterna?

Joakim von Anka's plan åker alltså ner till Miami för att hämta hem säckar med pengar hem till NYC för att fylla upp The Trump Tower, så han kan bada i dem?
2016-07-31, 02:02
Medlem
Det är verkligen fascinerande att se alla trumpeter i den här tråden vända varenda faux pas Donald åstadkommer till "nej han planerade allt, det är psykologi vet du".
2016-07-31, 02:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag undrar om den här senaste byxtappningen - d.v.s. Trumps kritik av familjen till en stupad och dekorerad irak-veteran - driver mig till att volontär-jobba några veckor i mellanvästern i höst. Han får inte bli president. Det skulle vara som en kvantmekanisk svängning av intet - Big Bang.

Nu har Jag inte hört talet om muslimen som stod för USA och dog. Men jag misstänker att dem används som propoaganda grundat på deras etnicitet.

Det finns många amerikaner som har dött gör USA och inte har dem använts som snyftpropaganda?

Du verkar vara lätt att lura. Clinton kommet fortsätta nytt krig med arabländerna. Varför? Krig är en stor inkomst för USA och har varit det sedan Vietnam.

Det är ni som har blod på era händer och ni tycker att ni är så jävla fina av er för att ni är tyst och håller med. Detta gör er inte bättre som person jämfört med en som öppnar käften stup i kvarten.

Faktiskt så föredrar jag att politiker öppnar käften och jobbar. Varför ska politiker sitta tyst och bara acceptera?

Ni är orsaken varför världen ser ut som den gör. Svin!

Du har en bild på mussolini med Trumps ansikte på, samtidigt stöder du etablissemanget i väst.

Ska jag ta dig seriöst eller vad är det med dig? Du framstår mer oseriös än Trump.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-07-31 kl. 02:04.
2016-07-31, 02:03
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Det är dock inte så psykologi fungerar. Hade det varit på det sättet så hade han aldrig blivit republikanernas kandidat. Han blir bara större och större i pollarna, han slår Hillary. Många mexikaner röstar på Trump. Många kvinnor röstar på Trump. Det spelar ingen roll vad han säger om dem, för han får gratis uppmärksamhet och utrymme att sprida sina åsikter. Han behöver inte anstränga sig, räcker med att han Twittrar något.

Jag har förstått att du och andra tror att det är på det sättet. Jag håller inte med. Jag tror att många veteraner antingen helt bojkottar Trump eller helt tappade intresset för honom.

Imorgon säger han något förolämpande om föräldralösa. Eller rökare. Eller människor som spelar boule. Till slut finns det liksom inga kvar att hata på.
2016-07-31, 02:03
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Vad är grejen med att Trump tigger pengar av utländska politiker - exvis finske Alexander Stubb?

https://twitter.com/alexstubb/status/759065237303783425

Det är känt av alla med minsta lilla mikrokoll att det är olagligt för icke-amerikaner att engagera sig ekonomiskt i presidentval.

http://www.fec.gov/ans/answers_general.shtml#Can_nonUS_citizens_contribut e
Ingen fara, FBI har större saker i görningen än småbrott som tiggeri, ta bara Hillary Clintons grövre kriminalitet U.S Code, Title 18, Part I, Section 793, Paragraph f: Överföra eller förlora försvarsinformation. Gärningsman/kvinna skall dömas till böter, fängelse, eller bådadera. Maximumstraffet 10 års fängelse.
U.S. Code, Title I, Chapter 101, Section 2071 Paragraph a;
Döljande avlägsnande eller stympning i allmänhet. Någon som avlägsnar och inte returnerar federala register eller skyddar klassificerat material har begått ett lagbrott.
U.S. Code, Title I, Chapter 101, Section 2071 Paragraph b;
Någon som försöker dölja eller förstöra detta register har även begått ett andra lagbrott vilket specifkt utesluter gärningsmannen till något ämbete inom Förenta Staternas regering.
2016-07-31, 02:04
Bannlyst
Är det här kontroversen gällande Khan, att Trump sa nått om hans fru?

Intervjuaren: Det var en man vid namn Khizr Khan som talade på det demokratiska konventet. Hans son, kapten Humayun Khan dog under tjänst i Irak. Han hade några tuffa frågor åt dig. Han sade att du inte hade släppt in hans son i USA.

Trump: Han vet inte. Han vet inte det. Jag såg hans tal. Han var väldigt emotionell, förmodligen är han en schyst man. Hans fru, om man tittar på hans fru, hon stod där brevid. Hon hade inget att säga. Förmodligen så hade hon inte tillåtelse att säga något. Flera personer har rapporterat det. Hon var otroligt tyst, och det såg ut som hon inte hade något att säga. Jag önskar honom all lycka.

Intervjuaren: Han sade att du inte har offrat något eller någon.

Trump: Det låter, vem har skrivit det? Har Hillarys talskrivare skrivit det?

https://www.youtube.com/watch?v=hbswH_4L_XM
2016-07-31, 02:07
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Ingen fara, FBI har större saker i görningen än småbrott som tiggeri, ta bara Hillary Clintons grövre kriminalitet .

Och det kan du säkert hitta någon som vill diskutera i rätt tråd, men just här och nu kan du väl hålla käften eller diskutera Trump, din ledstjärna och vän - din tro och hopp och kärlek?
2016-07-31, 02:08
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tack och lov finns det idioter som dig som inte kan hålla tyst och som kommer göra att Trump inte vinner till slut; "currymuslimernas" son har dött för USA och det är inget som man skojar om bland militärer eller republikaner.

Det är nya regler som gäller nu. Det är bara "Cuckservatives" som fortfarande dillar om sånt.

Fenomenet Trump handlar till väldigt stor del om fenomenet "implicit whiteness" och denna implicita vithet håller mer och mer på att övergå till explicit vithet. Trump och hans populism är ett mellansteg i den vita amerikanska politiska förvandlingen från meningslös och absurd "konservatism" till öppen vit nationalism. Det republikanska partiet som fanns för ett par år sedan är krossat och kommer aldrig mer tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in