2016-07-30, 19:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Läste i någon av artiklarna att mordplatsen kan vara lokaliserad, men eftersom jag varken sett eller hört om någon aktivitet i ormådet så kan man kanske förmoda att bilen är mordplatsen, då mordet enligt tidningen skedde någonstans mellan Hysta-korset och Långshyttan.
Det stod också nämnt att bilen varken stod skriven på BO eller någon av de inblandade.

Vems bil var det de då använde sig av?

Tillägg: Här är länken till artikeln jag hänvisade till:
http://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-har-teori-om-madeleines-mordplats/
Det borde väl ha varit en rätt stor bil? En del av de misstänkta tar upp ganska mycket plats och sju personer i en bil... skulle inte fungera i min bil iaf.
Citat:
Vi vet att de sex mordmisstänkta har varit tillsammans i en bil med brottsoffret samma dag som mordet.
Citera
2016-07-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Menar du raggarbilen eller bilen de använde för att frakta bort kroppen a.k.a mordbilen?
Jag har hela tiden fått uppfattningen att MH har kört och agerat chaufför. I och med att han är den ende med körkort.
Kanske har de lånat en bil eller stulit en? Eller lånat utan att fråga om lov och sedan ställt tillbaka den?
DW har också körkort. MB körde ändå han
Citera
2016-07-30, 20:02
Medlem
Citat:
Läste i någon av artiklarna att mordplatsen kan vara lokaliserad, men eftersom jag varken sett eller hört om någon aktivitet i ormådet så kan man kanske förmoda att bilen är mordplatsen, då mordet enligt tidningen skedde någonstans mellan Hysta-korset och Långshyttan.
Det stod också nämnt att bilen varken stod skriven på BO eller någon av de inblandade.

Vems bil var det de då använde sig av?

Tillägg: Här är länken till artikeln jag hänvisade till:
http://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-har-teori-om-madeleines-mordplats/

Någon nämnde en oreggad gammal Mercedes E-klass skriven på någon närstående till gänget? Möjligtvis den?
Så den teorin som någon skrev om att mordet skedde i bilen kan ha varit korrekt, och att en person avvek redan då, vid stopp-korsningen.

Mercedes E-klass är typisk gangsterbil.

OT: Intressant fakta när det gäller wannabe-gangsters. Orsaken till varför det är populärt med sänkta bilar och tonade rutor: i USA, Chicago på gamla goda tidens gangstertid så brukade hela gäng åka i en bil. Bilen blev då så nersänkt så att alla visste att nu kom det en gangsterbil med beväpnade trubbelmakare. Om du som ensam gangster skulle köra någonstans... Då vore det ju trevligt om dina fiender trodde att du hade hela gänget med dig i bilen... därav en sänkning av bilen och tonade rutor.
Citera
2016-07-30, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
DW har också körkort. MB körde ändå han

Okej. Tack för rättelse!
Citera
2016-07-30, 20:23
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Menar du raggarbilen eller bilen de använde för att frakta bort kroppen a.k.a mordbilen?

Ja jag tänkte på bilen de använde på dagen för mordet..

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det borde väl ha varit en rätt stor bil? En del av de misstänkta tar upp ganska mycket plats och sju personer i en bil... skulle inte fungera i min bil iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Någon nämnde en oreggad gammal Mercedes E-klass skriven på någon närstående till gänget? Möjligtvis den?
Så den teorin som någon skrev om att mordet skedde i bilen kan ha varit korrekt, och att en person avvek redan då, vid stopp-korsningen.

Mercedes E-klass är typisk gangsterbil.

Ja, jag undrar just om det kan vara den, det var den bilen som brann vid kyrkogården (som ligger vid infarten till gruvan) natten mellan den 27 och 28 juni, natten innan BO anmäldes saknad av exet.

Om det nu var den bilen som användes, och hon mördades i bilen så kanske det inte är så konstigt att den tekniska analysen av de flertalet mordvapen, som ska ha använts, tar sådan tid...

Eller så använde de sig av någon helt annan bil....
Citera
2016-07-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ja jag tänkte på bilen de använde på dagen för mordet..

Ja, jag undrar just om det kan vara den, det var den bilen som brann vid kyrkogården (som ligger vid infarten till gruvan) natten mellan den 27 och 28 juni, natten innan BO anmäldes saknad av exet.

Om det nu var den bilen som användes, och hon mördades i bilen så kanske det inte är så konstigt att den tekniska analysen av de flertalet mordvapen, som ska ha använts, tar sådan tid...

Eller så använde de sig av någon helt annan bil....

Detta fick jag i ett pm. Av en person som bor i Långshyttan.

"Det var en mörkgrön Mercedes 190E. Äldra modell, kanske runt mitten av 1990 talet."

Jag fick även reg.nr. då han tydligen var dit och kollade.
Den står på en 23-årig man från Hedemora.

Han var även övertygad om att BH:s pappa ägde husvagnen som brann, då en bekant till pappan berättat det för honom.
Senast redigerad av knepplenning 2016-07-31 kl. 00:31.
Citera
2016-07-31, 00:32
Medlem
Jaha, en Mercedes E-series. Oreggad och oskattad. Trevligt att polisen finns tillgänglig. Det är ju inte första gången den här bilen kör runt.

Edit: med Oreggad menar jag icke besiktigad, olaglig för allmän väg.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-07-31 kl. 00:37.
Citera
2016-07-31, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVGASBARN
Han kallades väl både "Tung-Danne" och "Danne med tungan" (trots avsaknaden). A-lagare med lite hippiestil. Dog här om året.

En bild: http://photos1.blogger.com/blogger/4055/1283/1600/Bild%2846%29.jpg

Ja just det, så kallades han. Minnet sviktar ibland.
Men det är samma person vi menar.
Han fick väl tungan avskuren eller nåt sånt?
Citera
2016-07-31, 00:38
Medlem
Citat:
Jaha, en Mercedes E-series. Oreggad och oskattad. Trevligt att polisen finns tillgänglig. Det är ju inte första gången den här bilen kör runt.

Edit: med Oreggad menar jag icke besiktigad, olaglig för allmän väg.

Xgt406
Senast redigerad av knepplenning 2016-07-31 kl. 00:40.
Citera
2016-07-31, 00:40
Medlem
Tack.

EDIT: så det är en Mercedes i C-serien. De måste ha haft två bilar.

Satt framtida HA-medlemmar klämda i bagaget på en C280 från 1998?
Är detta verklgen rätt?

Vad hände med 190E?

Tror det här spåret är lite knas.

EDIT#2.
Mörkgrön Mercedes, men fan, våra källor kanske borde fundera lite extra. Det är en stor skillnad på 190E: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W201

Och C280:
http://www.cardomain.com/ride/4058162/1998-mercedes-benz-c-class/
Om de alla försökte ta plats i detta fina exemplar av Mercedes C280 så hade dämparna skrapat rätt hårt.

Ingen som helst skillnad. Jag har fel, IGEN.

Jaja, men nu fick ni iaf se hur bilen ser ut.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-07-31 kl. 00:57.
Citera
2016-07-31, 00:56
Medlem
Citat:
Tung-Tommy?

Det var inte mitt verk iaf, Tunglösa-Hjärngänget kanske skulle ligga på mitt beting om jag vore väldigt ambitiös.

Borlänge måste ju vara rätt tufft. Mord hit och dit, mc-gäng hit och dit. Ni slipper gängvåldtäkter, flyktingarna viskar sinsemellan: "we go back soon, pliis no gruvhål".

Kanske har vi ett antal plantskolor som vill ta efter hjärngänget?

En supporterklubb till hjärngänget kanske vore något?

- SUPPORT 81-IQ -

Tror jag gick överstyr igen, men jag tänkte två gånger och jag anser att det är relevant till topic.

Jag fick en rättelse, tungdanne kallade de honom, eller han med tungan, trots att han inte hade någon..
Citera
2016-07-31, 00:59
Medlem
Citat:
Tack.

EDIT: så det är en Mercedes i C-serien. De måste ha haft två bilar.

Satt framtida HA-medlemmar klämda i bagaget på en C280 från 1998?
Är detta verklgen rätt?

Vad hände med 190E?

Tror det här spåret är lite knas.

Killen som pma, åkte iväg och kollade reg.nr, på den nerbrunna bilen, kom tillbaka med detta.
Så om den har nåt med detta att göra, är ju frågan då? Därför jag inte lagt ut det tidigare, trovärdighet etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in