2013-06-24, 19:15
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Det känns betryggande att höra från admin ovan gällande integriteten. Har dock tänkt på att kanske kan FRA genom tiden inläggen är postade på koppla ihop trafik från en dator med inlägg. Är det något Flashbacks data-janne tänkt på?
Man ska ju aldrig säga aldrig, men betänk att vi har ganska mycket trafik. Säg att vi har ett par hundra sidvisningar i sekunden (eller vad det nu kan vara, har inga exakta siffror på det här just nu) och en tidsstämpel på inläggen med minutupplösning. Det går inte heller att se vilken typ av trafik som sker mellan klienten och våra servrar, bara att det är trafik. Det blir ett digert arbete att försöka lista ut vem som gör vad, minst sagt. Ingen vet ju exakt vad FRA gör men har svårt att tro att de kan göra en så omfattande dataanalys utan vidare.

Vi gör allt vi kan i vår ände och vill man vara extra säker så kan man alltid använda en proxy eller anonymitets-tjänst.

admin4
Citera
2013-06-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Man ska ju aldrig säga aldrig, men betänk att vi har ganska mycket trafik. Säg att vi har ett par hundra sidvisningar i sekunden (eller vad det nu kan vara, har inga exakta siffror på det här just nu) och en tidsstämpel på inläggen med minutupplösning. Det går inte heller att se vilken typ av trafik som sker mellan klienten och våra servrar, bara att det är trafik. Det blir ett digert arbete att försöka lista ut vem som gör vad, minst sagt. Ingen vet ju exakt vad FRA gör men har svårt att tro att de kan göra en så omfattande dataanalys utan vidare.

Vi gör allt vi kan i vår ände och vill man vara extra säker så kan man alltid använda en proxy eller anonymitets-tjänst.

admin4

Det fetstilta tänkte jag inte på. Bra att få veta.

Tack för svaret.
Citera
2013-07-15, 17:25
Medlem
mjps avatar
jo men kan admin säga om dom säljer uppgifter om användarna? inte vad vi gör här utan att vi finns på fb?
Citera
2013-07-15, 17:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
jo men kan admin säga om dom säljer uppgifter om användarna? inte vad vi gör här utan att vi finns på fb?

Vad ska de berätta?

mjp finns på Flashback!

Och sen då? Vad ska ett företag göra med informationen om att det finns en användare som heter mjp på Flashback (den informationen kan företag få från medlemslistan iaf).

Edit: Och admin har redan berättat att inga uppgifter om användare ges ut, oavsett vem som frågar.
Citera
2013-07-15, 17:35
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vad ska de berätta?

mjp finns på Flashback!

Och sen då? Vad ska ett företag göra med informationen om att det finns en användare som heter mjp på Flashback (den informationen kan företag få från medlemslistan iaf).

Edit: Och admin har redan berättat att inga uppgifter om användare ges ut, oavsett vem som frågar.
när jag gick ur dyngspridaren facebook så dök det upp reklam från dom när jag loggade in på tex blocket,typ dina kompisar saknar dig osv så då utgår jag från att fb köpt tid hos blocket för att plantera sin reklam där,så min undran var om flashback gör likadant
Citera
2013-07-15, 17:36
Medlem
nej. litar på flashback till 100%!
Citera
2013-07-15, 17:40
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
när jag gick ur dyngspridaren facebook så dök det upp reklam från dom när jag loggade in på tex blocket,typ dina kompisar saknar dig osv så då utgår jag från att fb köpt tid hos blocket för att plantera sin reklam där,så min undran var om flashback gör likadant
Har du någonsin sätt reklam för Flashback någonstans?
Kort sagt nej Flashback gör inte likadant.
Citera
2013-07-15, 17:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Nej, Flashback gör inte så. Det borde du väl se på reklamen som visas här?
Citera
2013-07-15, 21:09
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Vad är oklart med svaret från admin4 här ovan?
https://www.flashback.org/sp44034929
Citera
2016-07-30, 21:52
Medlem
Longfingrets avatar
Säljer Flashback emailadresser?

Först och främst är det inget anklagande,men efter att det är 2 gången jag enbart använt mina emailadresser på Flashback och fått spam enbart några dagar efter jag reggat mig här börjar jag fundera!
Första spammet var att jag hade fel på mitt iphonekonto, har inte ens ett iphonekonto
andra var adresserat från microsoft
Så finns det en logisk förklaring ?
använder en relativt säker dator med div malware och virusskydd via mitt jobb så finns det andra möjligheter att nån "sniffat" upp min nya mail ?
Citera
2016-07-31, 00:45
Medlem
TMMs avatar
Mailadressen man använder på Facebook är något som även tredjepartsapplikationer kan ta del av, utan att behöva köpa något. Den generation människor som uppfostras genom Facebook är dessutom inte den smartaste gruppen, så det lär ju inte vara jättesvårt att göra omfattande datamining av mailadresser där.
Citera
2016-07-31, 02:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Mailadressen man använder på Facebook är något som även tredjepartsapplikationer kan ta del av, utan att behöva köpa något. Den generation människor som uppfostras genom Facebook är dessutom inte den smartaste gruppen, så det lär ju inte vara jättesvårt att göra omfattande datamining av mailadresser där.
Med FB här menar man nog Flashback, inte Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in