2013-06-24, 09:38
Medlem
mjps avatar
Säljer Flashback uppgifter om användarna till tex USA eller andra nationer eller företag för produktplacering????facebook säljer ut sina användare helt utan moraltänkande till högstbjudannde,gick ur den skiten för ett år sedan pga att reklam började dyka upp på min mejl som hade ursprung i mina grupper jag var med i
Citera
2013-06-24, 09:45
Medlem
Är det Flashback du är arg på eller facebook som du nu lämnat för ett år sedan?
Citera
2013-06-24, 09:46
Medlem
mjps avatar
glömde skriva att när jag går in på blocket dyker det upp reklam från facebook där det står att mina vänner saknar mig? faen vad less jag blir på sån skit. vet nån om Flashback håller på med liknande saker skitless på övervaknings samhället vi lever i
Citera
2013-06-24, 09:57
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
glömde skriva att när jag går in på blocket dyker det upp reklam från facebook där det står att mina vänner saknar mig? faen vad less jag blir på sån skit. vet nån om Flashback håller på med liknande saker skitless på övervaknings samhället vi lever i

Här på flashback är du anonym så det skulle inte tjäna så mycket till. Att flashback säljer IP adresser till enskilda användare som myndigheter sen spårar och kopplar ihop med fysisk person känns inte så troligt.
Citera
2013-06-24, 10:06
Medlem
Forbliranonyms avatar
Du är helt skyddad här på fb. Dom lämnar aldrig ut uppgifter.
Citera
2013-06-24, 10:18
Medlem
ravnats avatar
Även om man nog förhoppningsvis kan lita på FB så ska du verkligen inte utgå ifrån att det är säkert här.

Kryptera din hårddisk, använd TOR och en lämplig vpn. Tänk på vilka uppgifter du lämnar ut.
Citera
2013-06-24, 10:45
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ravnat
Även om man nog förhoppningsvis kan lita på FB så ska du verkligen inte utgå ifrån att det är säkert här.

Kryptera din hårddisk, använd TOR och en lämplig vpn. Tänk på vilka uppgifter du lämnar ut.
sant d, lite nojig över hur allt lagras bara,och hur uppgifter ska säljas vidare längre fram.
Citera
2013-06-24, 11:37
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Du är helt skyddad här på fb. Dom lämnar aldrig ut uppgifter.
Yttrandefrihet hade man ju inte varit så bekväm med om man inte skulle vara anonym
Citera
2013-06-24, 17:47
Moderator
impieteers avatar
Censur och yttrandefrihet --> Flashback
/Moderator
Citera
2013-06-24, 18:30
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Kort svar: Nej.

Vi lämnar aldrig ut några som helst uppgifter om användare till någon, oavsett vem som frågar. Allt på forumet kommer från våra egna servrar. Annons- och statistiksystem är också våra egna, så ingenting kommer från, eller länkas via, externa källor. All trafik mellan besökarens webbläsare och våra servrar är SSL-krypterad.

admin4
Citera
2013-06-24, 18:54
Medlem
Det känns betryggande att höra från admin ovan gällande integriteten. Har dock tänkt på att kanske kan FRA genom tiden inläggen är postade på koppla ihop trafik från en dator med inlägg. Är det något Flashbacks data-janne tänkt på?
Citera
2013-06-24, 19:09
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Det känns betryggande att höra från admin ovan gällande integriteten. Har dock tänkt på att kanske kan FRA genom tiden inläggen är postade på koppla ihop trafik från en dator med inlägg. Är det något Flashbacks data-janne tänkt på?
Med tanke på hur mycket trafik forumet har och hur många inlägg som postas varje minut så ser jag det som väldigt osannolikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in