2016-07-30, 21:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Har inga syskon. Om jag då ljuger för min kille och påstår att jag fortfarande tar piller fast jag inte gör det, för att jag vill bli gravid- då är jag alltså inte ego?
Mina föräldrar kräver inga barnbarn, det är du som tycker jag borde skaffa det. Tyvärr, jag skiter i din åsikt.
Jävligt attraktivt, min kille skulle inte ens knulla med mig om det fanns risk att få unge.

Jag har gjort en abort i 7:e veckan. Sena aborter är jag emot, därför jag ville göra min så tidigt som möjligt. Instrument? Nej du, inget sådant var inblandat.
Dina föräldrar måste vara väldigt besvikna på dig, jag lider med din Far som nu pga sin idiotiska dotter låter hela blodslinjen dö ut.

Det är ju inte optimalt heller, bäst är att du bara slutar upp med alla dumheter (preventivmedel) och berättar detta för killen, om han inte godtar detta är han ju ändå ingen riktig man och det är bara att välja en bättre partner.

Olika metoder i olika faser i graviditeten samt variation bland länder, resultatet är densamma ändå. MORD, du är en mördare, fastän juridiken och det dekadenta kulturmarxistiska samhället säger annorlunda.
Citera
2016-07-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst finns de, men de flesta är unga och ångrar sig sedan. Vissa medan det fortfarande finns tid, andra när tiden har runnit ut.

Jag känner (eller kände) t.ex. en kvinna som absolut inte ville ha barn, för hon skulle satsa allt på karriären som byggingenjör. Sedan förlorade hon jobbet som 41-åring, i den stora kraschen på 90-talet. Hon fick till slut ett nytt jobb som något slags kartriterska (vet inte om den yrkeskategorin ens finns kvar idag), som inte krävde någon ingenjörsutbildning alls. Då hade hon offrat mammabiten av livet, för att jobba livet ut som något som inte hade någon status överhuvudtaget, liksom... Finns många sådana öden. Och ÄVEN när kvinnor faktiskt gör den stora karriären, så kan det kännas tomt sedan när de till slut måste trappa ner och pensionera sig p.g.a. ålder. Var det värt det?

(Jag FATTAR förstås att det kan finnas andra skäl än karriär till att inte vilja ha barn.)

Ja, det är så klart sorgligt när människor förlorade sin chans att få barn - men det är ju oändligt mycket sorgligare när människor ångrar att de skaffade familj - och det tror jag är oerhört vanligt... Det är inte enbart fantastiskt att skaffa barn - vore det inte så tabu att öppet ångra familjebildning så skulle nog var och varannan förälder ångra sig gruvligt. Bra förhållanden går i kras för att par inte klarar småbarnsåren, föräldrar förlorar sina gamla kompisar och hittar ytliga nya med barn i samma ålder, för att det är praktiskt. Alla ungar växer inte upp till mönstermedborgare direkt... Oro resten av livet...

Alltså, jag älskar ungar, men man behöver ju inte låtsas som att familjebildning alltid är idylliskt. Oavsett vilka val man gör i livet finns det en chans att man ångrar det valet.
Citera
2016-07-30, 21:27
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dina föräldrar måste vara väldigt besvikna på dig, jag lider med din Far som nu pga sin idiotiska dotter låter hela blodslinjen dö ut.

Det är ju inte optimalt heller, bäst är att du bara slutar upp med alla dumheter (preventivmedel) och berättar detta för killen, om han inte godtar detta är han ju ändå ingen riktig man och det är bara att välja en bättre partner.

Olika metoder i olika faser i graviditeten samt variation bland länder, resultatet är densamma ändå. MORD, du är en mördare, fastän juridiken och det dekadenta kulturmarxistiska samhället säger annorlunda.

Kvinnor är människor och inga maskiner som ska vara uppfödare åt män. Vi har liv och vi har drömmar. Är man inte redo så är man inte redo. Det är bättre att abortera barnet än att leva olycklig med någon/något man inte vill ha.

Du kan omöjligt veta vad alla kvinnor känner/tänker. Det beslutet är inte lätt och inget som kan tala om för kvinnor hur dessa ska agera/besluta om något så stort. Det är inte du som ska bära den eller ta hand om den.

Ni tvingas enbart till underhåll och ibland kan ni bara sticka undan och skita i detta. För en kvinna så får hon allt förstört
Citera
Medlem
Citat:

Nej, de är inte besvikna. Så den som bryr sig om aborter, brist på barn etc. är inte mina föräldrar eller släkt- det är du. Och din åsikt är ointressant.
Citera
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

Då får du lida med min far också.
Jag är ju enda barnet och ha aldrig haft en normal stabil relation.
Oftast träffar jag dem ca. 2-3 gånger i verkligheten, efter en lång period av prat på internet.
Sen tar det slut.
Citera
2016-07-30, 21:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Oftast träffar jag dem ca. 2-3 gånger i verkligheten, efter en lång period av prat på internet.
Sen tar det slut.
Min son, din tid kommer, hang in there! Bara intentionerna och moralen finns så kommer det gå bra för dig.
Citera
2016-07-30, 21:35
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Min son, din tid kommer, hang in there! Bara intentionerna och moralen finns så kommer det gå bra för dig.

Tyvärr tror jag inte att intentionerna och moralen finns. Jag kanske gör lite tafatta försök, men egentligen vet jag att det är kört.
Citera
2016-07-30, 21:50
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Nej, de är inte besvikna. Så den som bryr sig om aborter, brist på barn etc. är inte mina föräldrar eller släkt- det är du. Och din åsikt är ointressant.

Det är inte mina föräldrars rättighet att kräva något så stort ifrån mig.
Just i mitt fall (min far). Då får han vara förebredd på att vara barnvakt och bidra ekonomiskt.

Jag blir riktigt irriterad på män som ska fråga om "barn"
Tycker det är verkligen "vågat" av en man att fråga en dam om barn och sedan fråga varför hon inte har egna.

Det har förekommit på jobbet då män frågat mig detta eller försökt lägga sig i. Jag har gett dessa "ögat"
Gå inte över gränsen. Det är verkligen inget en man ska fråga eller avgöra för då får han bära och föda barnet själv.

Män som ska ge"råd"
Citera
2016-07-30, 21:52
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Sen tar det slut.

Men du är ju kille. Om en kille blir barnlös så är det ingen "förlust" för samhället eftersom det blir inte fler barnlösa tjejer pga det. Tjejerna turas ju bara om att avla med dom killar som är mest poppis.

Sedan när dom är singelmammor då går det bättre att dejta oss killar som inte hör till toppen. Men något barn lär vi knappast få med dom då. Vi blir bara en stöttepelare för dom och deras barn. Alternativt blir dom gravida igen och låtsas som att det är ens eget barn fast dom egentligen varit otrogna med en annan "poppiskille".

Om en tjej däremot blir barnlös så ses det ju som något tragiskt och ett stort tapp för samhället.
Senast redigerad av SorcererSimon 2016-07-30 kl. 21:59.
Citera
2016-07-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Det är inte mina föräldrars rättighet att kräva något så stort ifrån mig.
Just i mitt fall (min far). Då får han vara förebredd på att vara barnvakt och bidra ekonomiskt.

Jag blir riktigt irriterad på män som ska fråga om "barn"
Tycker det är verkligen "vågat" av en man att fråga en dam om barn och sedan fråga varför hon inte har egna.

Det har förekommit på jobbet då män frågat mig detta eller försökt lägga sig i. Jag har gett dessa "ögat"
Gå inte över gränsen. Det är verkligen inget en man ska fråga eller avgöra för då får han bära och föda barnet själv.

Män som ska ge"råd"

Jag har som tur är bra släkt som inte tjatar om barn. De vet att jag inte vill ha och accepterar det.
Värre med övriga vänner och bekanta som är 100 på att jag kommer antingen ändra eller ångra mig.
Citera
2016-07-30, 22:07
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Men du är ju kille. Om en kille blir barnlös så är det ingen "förlust" för samhället eftersom det blir inte fler barnlösa tjejer pga det. Tjejerna turas ju bara om att avla med dom killar som är mest poppis.

Sedan när dom är singelmammor då går det bättre att dejta oss killar som inte hör till toppen. Men något barn lär vi knappast få med dom då. Vi blir bara en stöttepelare för dom och deras barn. Alternativt blir dom gravida igen och låtsas som att det är ens eget barn fast dom egentligen varit otrogna med en annan "poppiskille".

Om en tjej däremot blir barnlös så ses det ju som något tragiskt och ett stort tapp för samhället.

Det är ingen förlust för kvinnan att inte ha barn. Hon behåller sin kropp i form, sin hälsa och sin frihet.
Dessutom är män inga sorts änglar👌🏼 Så fort en kvinna går upp i vikt eller får barn så börjar ni se er omkring för en annan.

Det är mer av en fälla för kvinnor att bli lurade av samhället och män att skaffa huvudvärk. Hon förlorar sin ungdom, energi, karriären och blir mer av en olycklig människa som enbart ska fungera som en mamma åt mannen och hans spermier.

Ni får dessutom en kris vid 35 -40 där ni börjar söka efter yngre kvinnor och dessutom är ni livsfarliga med barn. Ena handen på barnvagnen och ögonen på kvinnor. Spelar ingen roll vilken etnicitet ni har. Alla fungerar på samma sätt 🙈👌🏼

Män ska inte tillåtas med barnvagnar.
Citera
2016-07-30, 22:12
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon

Fast rent effektivt så är det ju tre personer, två män och en kvinna som har failat med att föra sina gener vidare, då pga. att mina päron inte skaffade fler barn. Evolution på hög nivå.
Senast redigerad av bithax 2016-07-30 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in