2016-07-28, 00:09
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har aldrig sagt att man ska lägga sitt livs besparingar på Börsen, tvärtom. Spara lite, hela tiden, så slipper man riskera att gå in vid en svacka.
Visst hade vi en nergång våren 2015, men det var efter en lång tid uppgång avrundat med rena rallyt vintern/våren 2015. Somliga här har ju påstått i flera år att vi står inför en börskrasch, något jag anser att vi aldrig kommer att få uppleva igen. För varje krasch har vi lärt oss något. Nu vet vi att varje hausse har ett slut, och att det kommer nergångar som följs av uppgångar. Därför är risken minimal för panik och säljhysteri. Alla vet att om man sitter still i båten så vänder det snart.

Klart att ett tredje världskrig eller en kolossal naturkatastrof i klass med Armageddon eller en ny istid skulle får världens Börser att rasa, men inte lite tjafs på Kinabörsen eller dåliga säljsiffror från USA.
Hur ser din definition av "krasch" ut, vilken dignitet av nedgång är det vi aldrig kommer att få uppleva igen?
Citera
2016-07-29, 20:20
Medlem
Longfingrets avatar
Hur tror experterna om USA valet ?
krasch på Börsen vid Trump vinst och glädjeskutt vid Clinton vinst
Eller ?
Citera
2016-07-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Eller ?

Jag tror om Trump vinner så finns det en bra möjlighet till att korta S&P 500.
Citera
2016-07-29, 22:01
Medlem
snedtrippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Eller ?

Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Jag tror om Trump vinner så finns det en bra möjlighet till att korta S&P 500.

Men Trump talar sig väl ganska varm för att förbättra USAs ekonomi?
Varför skulle det påverka börsen negativt om han vann?
Om det påverkar börsen negativt, hur mycket skulle det påverka?

Jag tror själv att det skulle påverka börsen negativt, men inte så mycket. Är mest intresserad av att höra olika teorier.
Det finns väl en anledning till att guldet har ökat så mycket på sistone så förmodligen är det redan till viss del "räknat" med att han ska vinna så att säga.
Citera
2016-07-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snedtrippen

Jag tror själv att det skulle påverka börsen negativt, men inte så mycket. Är mest intresserad av att höra olika teorier.
Det finns väl en anledning till att guldet har ökat så mycket på sistone så förmodligen är det redan till viss del "räknat" med att han ska vinna så att säga.

Risken är väldigt stor att han bland annat startar handelskrig mot Kina. Han verkar vara väldigt oberäknelig och marknaden ogillar osäkerhet. Någon som muckar gräl med allt och alla vore skadligt för världsekonomin. Världen behöver någon som försöker lösa problem och inte någon som skapar nya.
Clinton har säkert stora brister men jag föredrar alla dagar i veckan henne framför Trump.
Citera
2016-07-29, 23:33
Medlem
staticages avatar
En börskrasch handlar om tro,tror tillräckligt många på det så blir det en krasch.
Citera
2016-07-29, 23:39
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snedtrippen

Guldets uppgång har inte primärt med Trump att göra. De negativa effekterna av Trump är i dagsläget uteblivna investeringar, samarbeten som inte blir av m.m. eftersom vare sig företag eller privatpersoner vet vilka förutsättningar som skulle råda om Trump blir president.
Citera
2016-07-29, 23:42
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
En börskrasch handlar om tro,tror tillräckligt många på det så blir det en krasch.
Det gäller givetvis det mesta - om alla tror att börsen ska upp så kommer den gå upp, om alla tror på högre inflation så får vi det osv.
Citera
2016-07-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg

Risken är väldigt stor att han bland annat startar handelskrig mot Kina. Han verkar vara väldigt oberäknelig och marknaden ogillar osäkerhet. Någon som muckar gräl med allt och alla vore skadligt för världsekonomin.

Jag tror inte Trump muckar gräl. Han tar tillvara sina/landets intressen.

Troligtvis finns det ingen bättre förhandlare än Trump.: "Trump kör över alla och får dem ändå att känna sig som vinnare!"

Trump är bäst för USA nu.
Citera
2016-07-30, 00:04
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PigeonEater
Jag tror inte Trump muckar gräl. Han tar tillvara sina/landets intressen.

Troligtvis finns det ingen bättre förhandlare än Trump.: "Trump kör över alla och får dem ändå att känna sig som vinnare!"

Trump är bäst för USA nu.
1. Tar tillvara sitt lands intresse skriver du...ett land har inga intressen, det är människor som har intressen, och dom har olika intressen. Men dom som brukar åtnjuta fördelen av att kunna säga sig företräda en stat är den politiska eliten eller den vita medelklassen.

2. I vilket hänseende menar du att Trump är "bäst för USA"...är det i politiskt, ekonomiskt, socialt, kulturellt eller kanske i något annat hänseende?
Citera
2016-07-30, 09:20
Medlem
Är ganska givet att Clinton är den kandidat som kortsiktigt är bäst för både USA:s ekonomi och världsekonomin med tanke på att det är det ekonomiskt starka etablissemanget som har finansierat hennes kampanj. Men i det långa loppet är det givet att det är Trump som är deras enda hopp, fast jag tror att om han vinner så spricker dollarbubblan och Trump får skulden. Så för världens börser så är absolut inte bra att Trump vinner.
Citera
2016-07-30, 09:21
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Är ganska givet att Clinton är den kandidat som kortsiktigt är bäst för både USA:s ekonomi och världsekonomin med tanke på att det är det ekonomiskt starka etablissemanget som har finansierat hennes kampanj. Men i det långa loppet är det givet att det är Trump som är deras enda hopp, fast jag tror att om han vinner så spricker dollarbubblan och Trump får skulden. Så för världens börser så är absolut inte bra att Trump vinner.
Mmmm.... och den snabba uppgången nu kommer hursomhelst att brytas. Frågan är när?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in