Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-09, 04:16
  #49
Medlem
zammas avatar
jävla övergrepp det där.
Citera
2015-09-09, 20:16
  #50
Medlem
Matterik.....

Du får ursäkta hvis jag är gode krass. Jag ber om ursäkt på förehand.

Ta dom där förbannede sprutorne. Smil, tänk på stora tuttor, en diger bärs och världens fetaste jänkare som du äger.

Det är den enda trösten du kommer till å ha.

Du har en,två eller tre rättsinstanser som har sagt att du skal tvångsmedicineras. Oavsett om det är riktigt eller galet, kommer du banne meg ta ingen väg.

Det är å smutta snopp som gäller för deg nu. Du har ingen chans med civil olydnad.

Som jag sa, ber om ursäkt hvis det var krasst sagt
-Paranha-
Citera
2015-09-15, 15:01
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Det var dumt att du vägrade i så fall, för då hade du ju haft tabletter och ÖPT nu, istället för LPT och sprutor.

Jag råder dig att börja samarbeta mer, för vården kan tyvärr inte ge sig, det finns nämligen andra instanser som håller ordning på dom, och tvingar dom att fortsätta.

(som du kanske förstår, så är det nödvändigt, då andra som har LPT kan vara som t ex Hagamannen, Järnrörsmannen, eller knivmannen som anföll ett dagis - efter såna händelser så är det mer koll för att se till så att LPT blir av.)

Jag vet inte. Jag blir arg på läkarna när de tvingar sprutor på mig. Det kanske inte hjälper det hela i längden. Nu har jag fortfarande LPT pluss permission. Dvs jag är hemma men har LPT. De planerar ÖPT mot mig. Jag tänker inte samarbeta med dem, dvs jag tänker inte gå med på att ta tvångssprutor på öppenpsyk. Så det blir väl fortsatt handräckning till Säter tills de börjar tröttna. Jag har dock hört att de aldrig tröttnar. Men jag har också hör att ÖPT brukar inte vara mer än en månad i snitt eller så. Så kanske de börjar gå mot sitt slut.

Jag tror de planerar att ändra från LPT till ÖPT vid månadsskiftet september oktorber.

Citat:
Ursprungligen postat av zamma
jävla övergrepp det där.

Ja summa summarum tycker jag att det kan beskrivas så. Jag vill bara slippa sprutorna. För övrigt så är Säter trevligt och roligt att vara på. Nu får jag inte ens vara där men de tvingar på mig sprutor ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av paranha
Matterik.....

Du får ursäkta hvis jag är gode krass. Jag ber om ursäkt på förehand.

Ta dom där förbannede sprutorne. Smil, tänk på stora tuttor, en diger bärs och världens fetaste jänkare som du äger.

Det är den enda trösten du kommer till å ha.

Du har en,två eller tre rättsinstanser som har sagt att du skal tvångsmedicineras. Oavsett om det är riktigt eller galet, kommer du banne meg ta ingen väg.

Det är å smutta snopp som gäller för deg nu. Du har ingen chans med civil olydnad.

Som jag sa, ber om ursäkt hvis det var krasst sagt
-Paranha-

Nej tänker inte samarbeta om sprutorna. Tycker inte det är sunt att samarbeta när det känns som om det är dem som gör fel. De gör fel mot min kropp. Det borde finnas mer respekt för humanitära saker som att få välja piller och självbestämmande. I varje fall i mitt fall. Eftersom jag vet själv innerst inne att jag inte utgör någon fara för andra. De borde kunna ta reda på det, med hjälp av diskussion, psykolog eller något annat. Istället är det förvaltningsrätten, dom, och överläkare som följer domen till punkt och pricka utan att tänka själva. Dvs de gör ingen bedömning utan läser innantill vad som står i domen.
Citera
2016-07-28, 12:17
  #52
Medlem
Hej igen. Jag har en fråga angående polisens befogenheter vid polishandräckning.

Jag har inte tvångsvård längre. Men jag avbokade läkartid och nu står det i journalen "begär polishandräckning för bedömning på mottagningen"

Jag var hos en kompis i måndags när de skrev det. Polisen kom förbi två gånger och stod och bankade på dörren och skrek polis öppna. Vi öppnade inte. Nu är det torsdag samma vecka alltså tre dagar har gått sedan händelsen.

Inga fler polisbesök har förekommit.

Min fråga är: är faran över. Är jag efterlyst. Kommer de att fullfölja polishandräckningen. Bryter de sig in. Vad ska jag göra?

Det handlar alltså om polishandräckning för vårdintygsbedömning.

Kan det vara så att polisen inte hade befogenheter enligt polislagen för husrannsakan?

Jag har svårt att bli av med ångesten som oro för frihetsberövande och tvångsmedicinering innebär.
Citera
2016-07-28, 22:31
  #53
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Hej igen. Jag har en fråga angående polisens befogenheter vid polishandräckning.

Jag har inte tvångsvård längre. Men jag avbokade läkartid och nu står det i journalen "begär polishandräckning för bedömning på mottagningen"

Jag var hos en kompis i måndags när de skrev det. Polisen kom förbi två gånger och stod och bankade på dörren och skrek polis öppna. Vi öppnade inte. Nu är det torsdag samma vecka alltså tre dagar har gått sedan händelsen.

Inga fler polisbesök har förekommit.

Min fråga är: är faran över. Är jag efterlyst. Kommer de att fullfölja polishandräckningen. Bryter de sig in. Vad ska jag göra?

Det handlar alltså om polishandräckning för vårdintygsbedömning.

Kan det vara så att polisen inte hade befogenheter enligt polislagen för husrannsakan?

Jag har svårt att bli av med ångesten som oro för frihetsberövande och tvångsmedicinering innebär.

Det beror på. Har du haft polishandräckning innan? I så fall kommer dom antagligen tillbaka.

Varför vill du inte gå på bedömningen förresten?

Om du har missat flera så står det i reglementet att dom måste tvångskolla dig så du inte är sjuk igen.

Ring dom helt enkelt imorgon och boka tid själv - det kommer skicka bra signaler, att du sköter dig och att du går att lita på.
Citera
2016-07-29, 10:00
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Det beror på. Har du haft polishandräckning innan? I så fall kommer dom antagligen tillbaka.

Varför vill du inte gå på bedömningen förresten?

Om du har missat flera så står det i reglementet att dom måste tvångskolla dig så du inte är sjuk igen.

Ring dom helt enkelt imorgon och boka tid själv - det kommer skicka bra signaler, att du sköter dig och att du går att lita på.

Enda sättet att skicka bra signaler till psykiatrin är att ta deras medicin tror jag. Har jag fel?
Citera
2016-07-29, 10:08
  #55
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Enda sättet att skicka bra signaler till psykiatrin är att ta deras medicin tror jag. Har jag fel?
Hej på dig, spelevink. Gå på en bedömning så kan du koppla av sen. Är det något som kan skapa paranoia så är det poliser som knackar på dörren. I övrigt är det uselt av läkaren att inte kunna motivera dig med annat än polishandräckning. Lycka till ☺
Citera
2016-07-29, 11:10
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannestunga
Hej på dig, spelevink. Gå på en bedömning så kan du koppla av sen. Är det något som kan skapa paranoia så är det poliser som knackar på dörren. I övrigt är det uselt av läkaren att inte kunna motivera dig med annat än polishandräckning. Lycka till ☺

Vad är det för mening att gå med på en bedömning när det handlar om vårdintygsbedömning. Det är så att jag har blivit tvångsvårdad på Säter. De låste in mig i 6 veckor och sedan så tvångsvårdade de mig på ÖPT i ett halvår. Polisen kom och hämtade mig till säter, resa på 13 mil, en gång i månaden.

Jag vet att jag aldrig var psykotisk. Jag har ingen efterupplevelse av att de gjorde rätt, att de har behandlat en psykisk sjukdom, utan snarare av att de är godtyckliga, straffar folk med psykiatrisk medicin, försöker uppfostra folk, ger sig på folk som inte jobbar, utöver makt och är godtyckliga i sina bedömningar även helt felaktiga i sina bedömningar och att om man anmäler dem så får man inte rätt. Finns alltså ingen rättssäkerhet alls. Inte ens om man överklagar till högsta förvaltningsdomstolen. Psykiatrin är helt rättslös. Varför ska man då gå med på en bedömning.

Psykiatrin har redan gjort klart i sina journaler att de anser att det skulle vara optimalt för mig att bo på ett stödboende och ta antipsykotisk medicin, dvs sprutor, depåinjektioner, trots att det finns inga psykossjukdomar i min släkt.

De bara vill få folk på medicin. Det räcker jag lovar att man har kontakt med psykiatrin i några år så tvingar de sig på en med medicin, gäller alla i sverige, i varje fall de som inte jobbar. Det är fullständig godtycklighet. Jag har aldrig haft en vanföreställning, hallusination eller inre röster. Det spelar liksom ingen roll. De bara säger psykos, tvångsmedicinerar och dömer i förvaltningsrätt som är rättslös i sig och går på chefsöverläkarens linje i 99% av fallen eller ännu mer.

Jag går inte med på en vårdintygsbedömning av det enkla skälet att jag inte litar på att de är resonliga, rimliga, använder sunt förnuft, vett och så.

Mina intryck av psykiatrin är att man kan komma dit och prata helt resonligt och de ändå försöker tvinga sig på en. Det är en fullständigt sjuk stil.

Det är brott mot de grundläggande mänskliga rättigheterna i och med att de ger sig på ens kropp.

Men inte nog med det. Jag fick inflammerad fettlever av deras abilify injektioner. De har alltså vållat fysisk skada på min kropp och kan eventuellt orsaka en smärtsam tortyrliknande död i skrumplever. Jag dricker inte alls alkohol och har inte gjort det heller. Jag pratade med psykiatrin om det och de sa att de medicinerar ändå. På säter va det en tjej där som inte va så gammal som gick och höll sig om magen och skjuksköterskan sa, hon har skrumplever. De dödar folk. Inte alla. Vissa klarar sig. Men många dör helt enkelt. Det är mord utan rättsprocess i sverige mot folk som inte ens har begått något brott. Kriminella på anstalter har mer rättigheter och behandlas bättre.

Och du tycker jag ska gå med på en bedömning???

Nej tack.
Citera
2016-07-29, 11:15
  #57
Medlem
jannestungas avatar
Hej, igen, och tack för utförligt svar. Nu förstår jag bättre. Finns det ingen möjlighet att du kontaktar och beskriver detta per telefon? Nån rätsida på det hela är de skyldiga att ge dig.
Citera
2016-07-29, 11:59
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannestunga
Hej, igen, och tack för utförligt svar. Nu förstår jag bättre. Finns det ingen möjlighet att du kontaktar och beskriver detta per telefon? Nån rätsida på det hela är de skyldiga att ge dig.

Det märks tydligt att du inte har någon personlig erfarenhet av psykiatrin.
Citera
2016-07-29, 12:15
  #59
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Det märks tydligt att du inte har någon personlig erfarenhet av psykiatrin.
Jo, jag har ju det, fast på "fel" sida.
Citera
2016-07-29, 20:58
  #60
Medlem
Magnetars avatar
TS är troligtvis en utåtagerande autist med aggressionsproblem. Man brukar använda antipsykotiska för att göra sådana individer för slöa för att bråka, sedan parkerar man dem i öppenvården. Medicineringen handlar alltså inte om att TS ska bli botad från någon sjukdom utan om samhällsskydd. Hälsoeffekterna av injektionerna är betydelselösa eftersom TS varken jobbar eller studerar.

Det är möjligt att omintetgöra effekten av risperiodoninjektionerna i kroppen på flera sätt men TS är tydligen för ointresserad av sin egen hälsa för att orka ta reda på hur. Dessutom verkar han inte ha frågat sig hur polisen kunde spåra honom till hans bekants lägenhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback