2016-07-28, 19:15
Medlem
Trillskes avatar
Här har du, Einstein. Hiskeliga problem att hålla trådar i huvudet har du, men jag har förstått att du är läskunnig så jag repeterar:
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
"Hehe, tror inte du ska prata om att briljera när du gör bort dig hela tiden, inte ens en enkel google-sökning klarar du."

Tack för länkarna, medger att det förvånar att det fanns så många tokstollar.
(hjälper dig tyvärr inte ifrån att du ljög ihop de flesta länkarna, dock)

Inser du inte nu hur förträffligt idiotiska dina senaste inlägg är kan du med fördel dra åt helvete - jag kan lova att ingen annan tycker dina drömmar och fantiserade självbild är kul att stångas mot heller.
Senast redigerad av Trillske 2016-07-28 kl. 19:18.
2016-07-28, 19:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Här har du, Einstein. Hiskeliga problem att hålla trådar i huvudet har du, men jag har förstått att du är läskunnig så jag repeterar:
(hjälper dig tyvärr inte ifrån att du ljög ihop de flesta länkarna, dock)

Inser du inte nu hur förträffligt idiotiska dina senaste inlägg är kan du med fördel dra åt helvete - jag kan lova att ingen annan tycker dina drömmar och fantiserade självbild är kul att stångas mot heller.

Du är ju sinnessjuk, vadå ljög ihop länkarna. En enkel google-sökning visade att det pratades om bostadsbubbla redan 2005, tror du Google samt de siterna de länkar till är i maskopi med mig? Din paranoia måste du söka behandling för.
2016-07-28, 22:11
Medlem
Citat:
Du är så extremt korkad och tramsig hela tiden, som en trillskig liten barnrumpa trillske. Varför går du inte bara och gömmer dig när du aldrig tillför något vettigt.

Du påstår att det knappt pratades om en boprisbubbla innan 2010 och definitivt inte så tidigt som 2005. Jag googlar på några sekunder upp flera länkar som visar att du har fel, återigen. Och ditt svar på det blir bara mer trams.
Var ju få som snacka bubbla år 2005, detta bevisar dina länkar, du lyckades endast hitta en handfull.
2016-07-28, 22:14
Medlem
Citat:
Det är klart du tycker det är skräp när de visar att du som alltid har fel. Kan du aldrig vara en man och erkänna dina misstag trillske, även om du har åsikter om innehållet så är det otvivelaktigt så att de visar att det pratades om boprisbubblan redan 2005.
2 personer i hela världen tyckte vi hade en bostadsbubbla år 2005, det är fler i kassakön på Ica en helt vanlig torsdag som tycker vi har en bostadsbubbla idag.
2016-07-28, 22:17
Medlem
Citat:
Du är ju sinnessjuk, vadå ljög ihop länkarna. En enkel google-sökning visade att det pratades om bostadsbubbla redan 2005, tror du Google samt de siterna de länkar till är i maskopi med mig? Din paranoia måste du söka behandling för.
Det är fult att ljuga.
2016-07-29, 09:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
2 personer i hela världen tyckte vi hade en bostadsbubbla år 2005, det är fler i kassakön på Ica en helt vanlig torsdag som tycker vi har en bostadsbubbla idag.

Om vi nu har en bostadsbubbla, varför cashar du inte hem nu då pronto bajsbosse?

Börjar bli bråttom, för nu stiger ju räntorna
2016-07-29, 09:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det har alltid pratats om att priserna ska ner. Det skulle även min BR jag köpte på 90-talet enligt "experterna"
2016-07-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det har alltid pratats om att priserna ska ner. Det skulle även min BR jag köpte på 90-talet enligt "experterna"

Fast du köpte ju på botten av den förra kraschen, hade du köpt 1 år tidigare hade experterna fått rätt angående din bostad.

Alltid enkelt att efterhandskonstruera någon form av "smart val" när man väl har facit
2016-07-29, 09:48
Medlem
Gaiseric2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungzholmen
Bara köpa. Gick själv runt och hoppades på en krasch 2005-2015 och trodde jag var smart som skulle vänta ut marknaden för att sedan fynda mitt livs sämsta affär att inte köpa redan 2005. Jag kommer ihåg hur dyrt alla tyckte det var 2005. Folk kunde inte fatta hur man kunde lägga 1 miljon på en etta. EN MILJON!. Är precis samma idag. Hur kan man lägga 2 miljoner på en etta? 2 MILJONER! Oförståeligt. 1995 kostade ju samma lägenhet 150 000kr. Det låter mer rimligt. Det har ju vanligt folk råd med

Hehe ok, ja jag tror jag ska köpa om cirka 6 månader. Man kan ju alltid hyra ut om marknaden kraschar
2016-07-29, 10:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Ja och mina föräldrar blev varnade av alla när de byggde sitt hus innan jag ens var född, priserna och riskerna var alldeles för höga fick de höra.

Men som jag alltid brukar säga så finns det alltid betydande risker på kort sikt men de avtar kraftigt med tiden, och bor gör man på mycket lång sikt. Den som därför väntar på ett tillfälle då det inte är riskabelt på kort sikt kommer vänta för evigt och gå miste om den avkastning som kommer på sikt.

Utan risk får man ingen avkastning och det här tar Gottodix upp i en bra bloggvideo här: http://www.nordnetbloggen.se/sparskolan-avsnitt-2-valj-tillgangar-reglera-risk-och-fa-ratt-betalt/18/07/2016/?something
Det här var del 2 i hans serie om sparskolan och den är lite mer generell och fokuserad på just risk. Den som är mer intresserad aktier lyssnar med fördel på hela serien.

Gottodix finns för övrigt på shareville så hur han själv presterar kan alla se och här är en presentation om vem han är: http://www.nordnetbloggen.se/author/gottodix/

Nej det är inte jag som är Gottodix men jag finns också på shareville och har min portfölj öppen där. Men eftersom många känner till vem jag är där tänker jag inte avslöja mitt nick.
2016-07-29, 12:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Fast du köpte ju på botten av den förra kraschen, hade du köpt 1 år tidigare hade experterna fått rätt angående din bostad.

Alltid enkelt att efterhandskonstruera någon form av "smart val" när man väl har facit

Nej jag köpte inte på absoluta botten. Jag köpte i slutet på 90-talet då priserna börjat återhämta sig.

Och sedan dess har jag lärt mig att man ska låta behoven gå före vad "experter" tycker och tänker.

För de kan ha fel. Ja till och med rejält fel...
2016-07-29, 12:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej jag köpte inte på absoluta botten. Jag köpte i slutet på 90-talet då priserna börjat återhämta sig.

Och sedan dess har jag lärt mig att man ska låta behoven gå före vad "experter" tycker och tänker.

För de kan ha fel. Ja till och med rejält fel...

Helt klart är det så, över tid är det långt bättre att utgå från att marknaden och inte experterna har rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in