2016-07-28, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Ja, vissa kurser går att söka till efter andra urvalet. Om de har platser över kan man även bli antagen. Jag sökte ett par kurser så sent förra hösten och blev antagen till dessa.
Schysst, tack för svaret.
Citera
2016-07-28, 21:13
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Citat:
Om du lyckas göra en sen anmälan så kommer du att hamna efter alla som sökt i tid, så det är bara om det är ett impopulärt program som har platser över som du har någon chans att komma in.

Tack för snabbt svar. Men om det inte går att göra sen anmälan för närvarande på utbildningen, kan det då ändå bli möjligt senare? Tänker typ efter att de fått in alla svaren eller så
Citera
2016-07-28, 21:18
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judge.Pasperton
Tack för snabbt svar. Men om det inte går att göra sen anmälan för närvarande på utbildningen, kan det då ändå bli möjligt senare? Tänker typ efter att de fått in alla svaren eller så

Vid närmare eftertanke så gick jag en kurs nu under vårterminen där ansökningen var stängd men öppnade igen för sen ansökan ungefär en vecka innan kursen startade. Det finns alltså sådana fall. Det kan nog vara värt att skicka ett mail till studievägledare för programmet/kursen och höra om det kan finnas möjlighet. Är det ett någorlunda populärt program så är det dock troligtvis rätt låg sannolikhet.
Citera
2016-07-28, 21:37
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Citat:
Vid närmare eftertanke så gick jag en kurs nu under vårterminen där ansökningen var stängd men öppnade igen för sen ansökan ungefär en vecka innan kursen startade. Det finns alltså sådana fall. Det kan nog vara värt att skicka ett mail till studievägledare för programmet/kursen och höra om det kan finnas möjlighet. Är det ett någorlunda populärt program så är det dock troligtvis rätt låg sannolikhet.

Då finns det ett litet hopp ändå kanske. Tack återigen!
Citera
2016-07-29, 14:10
Medlem
Varför kan jag inte lägga till de två kurser jag vill ha nu, i sista stund? Enligt SU så ska man kunna lägga till kurser efter andra urvalet? Från sidan.

"Stockholms universitet tar inte bort några anmälningsalternativ från anmälan och därför är det viktigt att du tänker igenom vad du vill söka och om du är behörig. Om du redan sökt 20 alternativ, kan du söka ytterligare 5 efter urval 2."

Ska jag bara vänta tills imorron och söka eller vad är tanken? Kan inte ens ta bort två kurser som jag la till i sen anmälan. Trodde man skulle kunna ändra sina ansökningar oavsett om man skickat in dem?
Citera
2016-07-29, 15:29
Medlem
Om mina 5 första val är reserver och jag vill komma in på någon av dem, kan jag tacka ja till första reservplatsen och sedan också stå i kö i resten?
Citera
2016-07-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Varför kan jag inte lägga till de två kurser jag vill ha nu, i sista stund? Enligt SU så ska man kunna lägga till kurser efter andra urvalet? Från sidan.

"Stockholms universitet tar inte bort några anmälningsalternativ från anmälan och därför är det viktigt att du tänker igenom vad du vill söka och om du är behörig. Om du redan sökt 20 alternativ, kan du söka ytterligare 5 efter urval 2."

Ska jag bara vänta tills imorron och söka eller vad är tanken? Kan inte ens ta bort två kurser som jag la till i sen anmälan. Trodde man skulle kunna ändra sina ansökningar oavsett om man skickat in dem?
Det står att du kan söka ytterligare 5 kurser efter urval 2. Det andra antagningsbeskedet är ju inte förrän 3 augusti.

Citat:
Ursprungligen postat av Azreqt
Om mina 5 första val är reserver och jag vill komma in på någon av dem, kan jag tacka ja till första reservplatsen och sedan också stå i kö i resten?
Du kan tacka ja till samtliga platser, förutsatt att du inte överskrider gränsen på maximalt 210 hp.
Citera
2016-07-29, 15:58
Medlem
[quote=doievenlift|58009213]Det står att du kan söka ytterligare 5 kurser efter urval 2. Det andra antagningsbeskedet är ju inte förrän 3 augusti.

Okej, jag väntar alltså till imorrn och söker men också innan den 3 augusti! Get it, tack för att du klarnade till regnmolnen i huvudet
Citera
2016-08-03, 10:19
Medlem
Vurres avatar
3 augusti!! Idag på eftermiddagen kommer antagningsbeskedet på reservplatserna. Jag själv står som 7 reserv på en kurs jag så jävla gärna vill läsa! Vaknade smått spyfärdig, pissnödig o är skit nervös.
Citera
2016-08-03, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurre
3 augusti!! Idag på eftermiddagen kommer antagningsbeskedet på reservplatserna. Jag själv står som 7 reserv på en kurs jag så jävla gärna vill läsa! Vaknade smått spyfärdig, pissnödig o är skit nervös.

Feel u! Fyfan asså. Så j'vla nervös. Vet du vilken tid resultaten läggs upp?
Citera
2016-08-03, 10:58
Medlem
kan i princip komma när som, första urvalet kom ca 10.30 vad jag kommer ihåg så det e bara att hålla tummarna att de kommer inom kort så man slipper ha ångest hela dagen.
Citera
2016-08-03, 11:00
Medlem
Bartender1s avatar
Jag hoppas faktiskt att jag inte kommer in på mitt första val, vilket troligtvis inte händer. Blir förhoppningsvis fek B på lund, där jag redan fixat bostad.

Resultatet brukar komma upp vid 12-13. Se till att logga in och ut bara, annars kan det ta längre tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in