Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Det luktar avund, din gamla fattiga pensionär!
Nej då, jag är glad att jag slipper sitta och skriva skit för småpengar åt Vladimir Putin i en källare i Putingrad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Varför vågade republikanerna inte neka Mr. Trump nomineringen? Jo, det skulle förstöra partiet och göra Trump ännu mer populär.
Republikanerna/partiet och republikanerna/kongressledamöterna är två helt olika saker. Neka Trump nomineringen när han tjänat ihop till den i primärval gick ju inte, som riktigt är. Neka Trump att föra en politik som inte har kongressens eller det amerikanska folkets stöd kommer däremot att gå kanonbra. Och Trump kommer inte att bli mer populär av att stå som en loser som inte kan förhandla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Varför vågar kongressen gå mot POTUS Trump. Jo, det skulle förstöra landet och göra Trump ännu mer populär
Varför? USA har faktiskt en levande demokrati på flera sätt, ingen diktatur med köpt lydparlament som Ryssland. Det finns maktdelning. Det skyddar mot figurer som Stalin eller Putin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Jag tror också, att Baltikum kommer att ha tillgång till kärnvapen om ett par år. De hade ju tillgång för 30 år sedan
Och om du inte håller käften, får även Sverige den. På samma viss

Ja, det brukar ju vara så med rysk kärnteknik. Den består av måndagsexemplar, det mesta. Men att döma av vad du skriver, så tror jag mer och mer att det Ryssland bäst behöver är en ytterligare riktigt maffig kärnteknikolycka. Se upp dagen efter 1 maj, eller så kanske någon av alla de som överlevde "Kursk" kan tipsa om hur man får till en riktigt jättegigantisk explosion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Bara? Allvarligt, bara? Sverige behöver Tsar för sådana beslut

Det kommer att gå jättefort den dag det finns beslutsunderlag. Tre månader till operativa taktiska kärnvapen, ett år till strategiska, avfyrningsutrustning kan vi köpa av britterna. Tsar Putin kan ni behålla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Släkt åsido, är du fortfarande kvar på Trump-tåget eller behöver du fler bevis?

Nej. Nu lämnade jag Trump-tåget. Det var mycket som var bra med Trump, och han stod för både politiskt hopp och politiskt ljus på många sätt. Men det visade sig att han också var en farlig galning.

Kongressen får ställa honom inför riksrätt när den dagen kommer. Och nästa president får bli någon Hitlery-klon ur klonfabriken. Vilken som, det är inget att hoppas på.

Nu kommer allt att fortsätta som förut, efter lite kalabalik. Som oftast...det som verkar vara för bra för att vara sant, det är också för bra för att vara sant.