Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-28, 14:17
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Faktum är att Trump inte bara fått The Hillaries att erkänna att man ljugit när man sa att de raderade mailen handlade om yoga m.m., och att de i själva verket innehöll saker relevanta för nationell säkerhet.

Han har också fått dem att erkänna att hennes mail-server har blivit hackad (något de annars förnekar). För att om Trumps uppmaning ska bli meningsfull, och något att uppröras över, så måste Hillarys server ha blivit hackad innan hon raderade mailen (annars finns det inget att plocka fram - ja, det här hänger ju logiskt samman med det faktum att Trumps uttalande omöjligen kan vara en uppmaning till hackande, eftersom man inte kan hacka något som inte längre finns).

Han har verkligen spelat det här bra . Och dumliberalerna fattar som vanligt ingenting, utan går rätt i honungsfällan. De lär sig aldrig. Det roliga är att de fortfarande underskattar Trump; det kommer att bli deras fall. Deras arrogans är lika gränslös som deras dumhet.

Trögskallarna på Fox News, som t.ex. Tucker Carlson, fattar iofs inte heller.

Exakt så. Underhållande att höra globalisternas massmedia och experter tävla i att lägga fram skräckscenarion om alla vitala statshemligheter som trump och putin stulit ur clintons illegala emailserver.
2016-07-28, 14:21
Bannlyst
Obama påstod, att Trumps dystra bild av America är falskt.

Låt oss kolla på Pews undersökning:
http://www.gallup.com/poll/189299/presidential-election-2016-key-indicators.aspx
July 13-17, 2016
In general, are you satisfied or dissatisfied with the way things are going in the United States at this time?
R 5%
D 28%

Adults 17%
Även om Obama pratade snarare om hushållens ekonomi (som kan förbättrats trots en dålig regering; Sverige är ett klockrent exempel), har Trump alltså rätt
2016-07-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Obama påstod, att Trumps dystra bild av America är falskt.

Låt oss kolla på Pews undersökning:
http://www.gallup.com/poll/189299/presidential-election-2016-key-indicators.aspx
July 13-17, 2016
In general, are you satisfied or dissatisfied with the way things are going in the United States at this time?
R 5%
D 28%

Adults 17%
Även om Obama pratade snarare om hushållens ekonomi (som kan förbättrats trots en dålig regering; Sverige är ett klockrent exempel), har Trump alltså rätt

Men det där bevisar ju ingenting. Känslor är inte fakta. Däremot ger det tyvärr Trump en fördel.
2016-07-28, 14:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Men det där bevisar ju ingenting. Känslor är inte fakta. Däremot ger det tyvärr Trump en fördel.

Som länkats förut. Mellan 60-70% tycker landet är på väg åt fel håll.
Känslor kommer snart utmynna i ett valresultat.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/other/direction_of_country-902.html
2016-07-28, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det var typ, vad jag sa
2016-07-28, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Hur ska han få med sig kongressen på det? Sanktionerna ligger där de ligger, beslutade av kongressen. Han kan lägga veto mot förslag innan de införs, men han har ingen annan makt över förslag som redan ligger beslutade, om han inte får kongressen med sig.
Du som inte trodde på mig, att Trump har sunda åsikter om Ryssland

Och mitt svar blir likadant på nästan alla Trump-haters frågor — signalpolitik och opinionsbildning.
Trump råkar vara oerhört duktig på det. Skrämmande duktig, egentligen. Han är kapabel att ändra USA:s politiska systemet, faktiskt.

Detta, eftersom han kör den klassiska ryska strategin mot etablissemanget i tid, där folket hatar eliterna — brända jordens taktik. Han försöker [med ganska stor framgång och all rätta] att förstöra framtida karriär av alla som går emot honom. Jag finner det ganska osannolikt, att kongressen vågar gå mot honom, om Trump blir president

Därav hans "löjliga" uttalande, att han skapar PAC mot Cruz och Kasich. Det är sjukt allvarligt egentligen, men ingen vågar ta upp det, eftersom vanliga medborgare skulle hålla med — alla hatar ju egentligen dessa förjävliga, korrupta dynastier som strider mot "American Dream"
EDIT: Jag vet inte, om han verkligen kan skjuta någon på Femte avenyn utan att förlora några väljare. Men om han tar och skjuter politiker, kommer hans stöd öka, believe me, folks! Upp med 3 procentenheter för varje Bush eller Clinton

Och precis som Trump, bryr Putin sig inte om "fake cultural wars"; han bryr sig inte, om Krim de jure inte blir erkänd; i och med President Trumps uttalande, blir Krim de fakto erkänd. Eventuellt de jure blir en bonus, så klart, men inget viktigt. Samma sak gäller sanktionerna; EU har nog inga orsak längre för att skjuta sig i foten.

Det var en mycket förenklad och Trump-vänlig analys
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-28 kl. 14:55.
2016-07-28, 14:59
Bannlyst
Citat:
EDIT: Jag vet inte, om han verkligen kan skjuta någon på Femte avenyn utan att förlora några väljare. Men om han tar och skjuter politiker, kommer hans stöd öka, believe me, folks! Upp med 3 procentenheter för varje Bush eller Clinton
Och 0.1 för varje journalist

Vore kult faktiskt! Jag föreställer mig något liknande sista scenen i Scarface

https://www.youtube.com/watch?v=hRLKJ09JmGo
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-28 kl. 15:01.
2016-07-28, 15:02
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Du som inte trodde på mig, att Trump har sunda åsikter om Ryssland

Och mitt svar blir likadant på nästan alla Trump-haters frågor — signalpolitik och opinionsbildning.
Trump råkar vara oerhört duktig på det. Skrämmande duktig, egentligen. Han är kapabel att ändra USA:s politiska systemet, faktiskt.

Detta, eftersom han kör den klassiska ryska strategin mot etablissemanget i tid, där folket hatar eliterna — brända jordens taktik. Han försöker [med ganska stor framgång och all rätta] att förstöra framtida karriär av alla som går emot honom. Jag finner det ganska osannolikt, att kongressen vågar gå mot honom, om Trump blir president

Därav hans "löjliga" uttalande, att han skapar PAC mot Cruz och Kasich. Det är sjukt allvarligt egentligen, men ingen vågar ta upp det, eftersom vanliga medborgare skulle hålla med — alla hatar ju egentligen dessa förjävliga, korrupta dynastier som strider mot "American Dream"

Och precis som Trump, bryr Putin sig inte om "fake cultural wars"; han bryr sig inte, om Krim de jure inte blir erkänd; i och med President Trumps uttalande, blir Krim de fakto erkänd. Eventuellt de jure blir en bonus, så klart, men inget viktigt. Samma sak gäller sanktionerna; EU har nog inga orsak längre för att skjuta sig i foten.

Det var en mycket förenklad och Trump-vänlig analys

Nja, jag visste väl inte riktigt. Du skriver lite för mycket trams för att jag ska hinna följa allt. Du kanske har betalt per tecken, men hur mycket du än har betalt, så är det för mycket.

Hur dåraktigt detta uttalande än var, så får inte Trump med sig varken EU eller den amerikanska kongressen på detta. Att USA under Trump mumlar om sina åtaganden - kommer däremot helt enkelt att göra att alla måste skaffa sig egna kärnvapen, balterna också. Om du tycker att det är bättre, så bra, för det är det du kommer att få.

Det här hade inte Trump råd med inför sitt presidentskap, och det kommer att visa sig. Det är en sak att köra över flugviktspajasar som Reince Priebus och Ted Cruz, det kommer att vara en helt annan att försöka köra över utrikesutskottet i den amerikanska kongressen.

De har ingen anledning att försöka hålla sig väl med Trump, tvärtom, varken republikaner eller demokrater, och dessutom ser de vad detta kommer att kosta USA i förtroende, och både mjuk och hård makt, på alla fronter. Det de kan rädda av amerikanskt inflytande, det kommer de att försöka rädda, innan alla Rysslands grannar börjar skaffa kärnvapen själva. Sverige också, vägen dit är mycket kortare än du tror, Sverige bygger fungerande taktiska kärnvapen på tre månader bara de politiska besluten är tagna.
2016-07-28, 15:16
Bannlyst
Citat:
Nja, jag visste väl inte riktigt. Du skriver lite för mycket trams för att jag ska hinna följa allt. Du kanske har betalt per tecken, men hur mycket du än har betalt, så är det för mycket.
Det luktar avund, din gamla fattiga pensionär!
Citat:
Hur dåraktigt detta uttalande än var, så får inte Trump med sig varken EU eller den amerikanska kongressen på detta. Att USA under Trump mumlar om sina åtaganden - kommer däremot helt enkelt att göra att alla måste skaffa sig egna kärnvapen, balterna också. Om du tycker att det är bättre, så bra, för det är det du kommer att få.

Det här hade inte Trump råd med inför sitt presidentskap, och det kommer att visa sig. Det är en sak att köra över flugviktspajasar som Reince Priebus och Ted Cruz, det kommer att vara en helt annan att försöka köra över utrikesutskottet i den amerikanska kongressen.

De har ingen anledning att försöka hålla sig väl med Trump, tvärtom, varken republikaner eller demokrater, och dessutom ser de vad detta kommer att kosta USA i förtroende, och både mjuk och hård makt, på alla fronter. Det de kan rädda av amerikanskt inflytande, det kommer de att försöka rädda, innan alla Rysslands grannar börjar skaffa kärnvapen själva. Sverige också, vägen dit är mycket kortare än du tror, Sverige bygger fungerande taktiska kärnvapen på tre månader bara de politiska besluten är tagna.
Varför vågade republikanerna inte neka Mr. Trump nomineringen? Jo, det skulle förstöra partiet och göra Trump ännu mer populär.

Varför vågar kongressen gå mot POTUS Trump. Jo, det skulle förstöra landet och göra Trump ännu mer populär

Jag tror också, att Baltikum kommer att ha tillgång till kärnvapen om ett par år. De hade ju tillgång för 30 år sedan
Och om du inte håller käften, får även Sverige den. På samma viss
Citat:
Sverige bygger fungerande taktiska kärnvapen på tre månader bara de politiska besluten är tagna.
Bara? Allvarligt, bara? Sverige behöver Tsar för sådana beslut

Släkt åsido, är du fortfarande kvar på Trump-tåget eller behöver du fler bevis?
2016-07-28, 15:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Exakt så. Underhållande att höra globalisternas massmedia och experter tävla i att lägga fram skräckscenarion om alla vitala statshemligheter som trump och putin stulit ur clintons illegala emailserver.

Ja, han har fått dem precis dit han vill.

Bara som ett tillägg och förtydligande till det jag just skrev:
Trump har alltså helgarderat sig, på alla fronter, emot varje form av seriös anklagelse (t.ex. i rätten) mot det han sa igår.

Samtidigt har han i ett slag fått The Hillaries att erkänna alla sina lögner och brott.

Schack matt!
2016-07-28, 15:22
Bannlyst
By the way, Trump finns nu på Reddit, där man kan ställa frågor till honom. Det verkar dock finnas någon sorts pre-moderation — bara ryska IP tillåts

https://www.reddit.com/r/The_Donald/comments/4uxdbn/im_donald_j_trump_and_im_your_next_president_of/

Och artikeln:
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/07/28/donald-trumps-reddit-ama--how-the-internet-reacted/
2016-07-28, 15:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej det gör han inte, men han flirtar friskt med den rörelsen. Det är dock något som proponenterna av denna vansinniga identitetspolitik får ta på sig; att de inte fattade att det skulle komma en vit "motreaktion" på deras svammel är anmärkningsvärt.

Här får jag ge dig rätt. Det finns i "bakgrundsmusiken".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in