Citat:
Ursprungligen postat av
Frappant
Hur ska han få med sig kongressen på det? Sanktionerna ligger där de ligger, beslutade av kongressen. Han kan lägga veto mot förslag innan de införs, men han har ingen annan makt över förslag som redan ligger beslutade, om han inte får kongressen med sig.
Du som inte trodde på mig, att Trump har sunda åsikter om Ryssland
Och mitt svar blir likadant på nästan alla Trump-haters frågor — signalpolitik och opinionsbildning.
Trump råkar vara oerhört duktig på det. Skrämmande duktig, egentligen. Han är kapabel att ändra USA:s politiska systemet, faktiskt.
Detta, eftersom han kör den klassiska ryska strategin mot etablissemanget i tid, där folket hatar eliterna — brända jordens taktik. Han försöker [med ganska stor framgång och all rätta] att förstöra framtida karriär av alla som går emot honom. Jag finner det ganska osannolikt, att kongressen vågar gå mot honom, om Trump blir president
Därav hans "löjliga" uttalande, att han skapar PAC mot Cruz och Kasich. Det är sjukt allvarligt egentligen, men ingen vågar ta upp det, eftersom vanliga medborgare skulle hålla med — alla hatar ju egentligen dessa förjävliga, korrupta dynastier som strider mot "American Dream"
EDIT: Jag vet inte, om han verkligen kan skjuta någon på Femte avenyn utan att förlora några väljare. Men om han tar och skjuter politiker, kommer hans stöd öka, believe me, folks! Upp med 3 procentenheter för varje Bush eller Clinton
Och precis som Trump, bryr Putin sig inte om "fake cultural wars"; han bryr sig inte, om Krim de jure inte blir erkänd; i och med President Trumps uttalande, blir Krim de fakto erkänd. Eventuellt de jure blir en bonus, så klart, men inget viktigt. Samma sak gäller sanktionerna; EU har nog inga orsak längre för att skjuta sig i foten.
Det var en mycket förenklad och Trump-vänlig analys