Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Så du bär inte åsikten att bara för att kvinnor är denna "fantastiska" och "omtänksamma" varelse, (med mycket mindre hjärna och helt annorlunda kognitiva förmågor) så är det kvinnor som grupp som bör stanna hemma och jobba gratis med hem och barn?
Trodde det var var tråden handlar om, och vad hela denna iver att putta kvinnor till ett avgränsat speciellt hörn i biologin handlar om.
Ja du trodde det, lite det som är problemet.
Att kvinnor borde arbeta mindre betyder inte att någon kommer tvinga dem, men för att maximera sin livsglädje så borde dem överväga att arbeta mindre.
Jag tror inte någon känner en iver att 'putta kvinnor till ett speciellt hörn i biologin'. Snarare så att många är ivriga att finna en förklaring till att kvinnor och män är så olika och vad det beror på.
Jag tror att du är indoktrinerad men att du inte ens reflekterar över det för att det har pågått sedan du kunde titta på TV.
Det verkar som att du tror att det finns en betydande del "män som hatar kvinnor".
Anledningen till denna indoctrination är att vissa intressen har sett en fördel i att dividera folk på alla nivåer; etniskt, kulturellt, socioekonomiskt och även i kön.
Detta leder till att folket är mer splittrat och därmed lättare att regera över.
För att förtydliga, jag älskar kvinnor mycket mer än jag uppskattar manliga vänner och kollegor.