Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-27, 21:13
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
3 är inte helt puckelryggigt. Hur ligger oddsen generellt mot 538's poll+-modell?

Jag kanske/säkert var otydlig, det är precis vad de gjort hela tiden och en hypotes jag delar. Smokie, som fortfarande inte tror att Ryssarna ligger bakom alls, verkar istället tro att vad han kallar den allmänt förfäktade konspirationsteorin som varenda liberal-pinko-commie-subvertive tror på, går ut på att ryssarna och Trumpkampanjen aktivt har samarbetat för att hacka DNC.

Men det gör alltså inte jag.

Jaha ok, jag missförstod. Där är vi eniga.

538
Chans att vinna
Clinton 52.4%
Trump 47.5%
2016-07-27, 21:14
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Om ryssen hittar "sensitive US govt information", innebär det, att FBI hade fel, och Hillary borde fängslas

Fast nu leker han med elden; att uppmana utländska intressen att stjäla amerikansk information kan mycket väl vara ett brott och det är bara att se på hur hans talespersoner svettas för att förstå att detta inte bara var vanligt Trump-svammel utan kan bli mycket allvarligare.
2016-07-27, 21:15
Medlem
Svithjods avatar
Trump är sin egen värsta fiende, att sitta och kasta ur sig sån här skit är direkt lågbegåvat.
Han måste visa sig vara en statsman, inte fortsätta köra en sluggerstil som i den republikanska nomineringskampanjen.
2016-07-27, 21:16
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Han talade om raderade emails som inte existerar på USAs servrar om de inte redan finns sparade någon annanstans. Han bad inte Ryssland att göra dataintrång eftersom Clinton har raderat emailen och de är försvunna.

Det var säkert så han menade, men eftersom han uttrycker sig klumpigt och svepande, kanske med flit, så kan naturligtvis media spinna vidare på detta, eventuellt med framgång.

Citat:
"Russia, if you're listening, I hope you're able to find the 30,000 emails that are missing."

http://edition.cnn.com/2016/07/27/politics/donald-trump-vladimir-putin-hack-hillary-clinton/index.html

Inte säker på att debattklimatet i USA just nu är sådant att average Joe tänker, jaja men de mail han menar finns ju redan i Ryssland.
2016-07-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Han talade om raderade emails som inte existerar på USAs servrar om de inte redan finns sparade någon annanstans. Han bad inte Ryssland att göra dataintrång eftersom Clinton har raderat emailen och de är försvunna. Han förnedrade Clinton och USAs media genom att be Ryssland göra presskårens arbete att granska Clinton och att de skulle tacka Ryssland om de försvunna emailen kommer tillrätta.
Han lurade Clintons presstalesman att erkänna att de försvunna Clinton-emailen innehåller information som är viktig för den nationella säkerheten.
Han mjukade även upp synen på Ryssland och drev med den spelade ryssrädslan som den wolodarsiska neoconmassmedian sprider.

Han kritiserar även FBI som vad jag läst ändrade i en lag enbart i syfte att inte åtala Hillary. Varken media eller FBI har varit speciellt sugna på att få fram sanningen om de raderade mailen och om de innehåller hemligstämplat material. Smart av Trump att få alla att tala om de raderade mailen. Hoppas de kommer fram på något sätt, och visar det sig att de verkligen innehöll hemlig information blir det svettigt för ganska många: FBI, Hillary, Obama mfl.
2016-07-27, 21:18
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Han kritiserar även FBI som vad jag läst ändrade i en lag enbart i syfte att inte åtala Hillary. Varken media eller FBI har varit speciellt sugna på att få fram sanningen om de raderade mailen och om de innehåller hemligstämplat material. Smart av Trump att få alla att tala om de raderade mailen. Hoppas de kommer fram på något sätt, och visar det sig att de verkligen innehöll hemlig information blir det svettigt för ganska många: FBI, Hillary, Obama mfl.
Demokraterna styr skutan just nu, så visst har Crooked Hillary en fördel, men så ser spelets regler ut.
2016-07-27, 21:21
Medlem
Trump måste ha fått en blackout eller något han såg arg ut och andades djupt och fort.

Som jag sa så fort det kommer ut bra polls så släpper han all disciplin och tänker inte innan han pratar.

Man borde fråga sig om han vill bli president.

Istället för att luta sig tillbaka och njuta så förknippar han sig själv med Ryssland.
2016-07-27, 21:24
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Demokraterna styr skutan just nu, så visst har Crooked Hillary en fördel, men så ser spelets regler ut.

Trump är visserligen ett mediageni, det går inte at neka till, men jag tror att mycket av hans framgång efter att det blev klart att han är kandidat baseras på ett enormt hat mot Hillary över hela det politiska spektrat i USA. Tror han skulle tjäna mer på att ligga lågt och låta henne gräva sin egen grav.

Det här uttalandet är inte bra om han förväntar sig kompakt stöd av republikanska kärnväljare.
2016-07-27, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast nu leker han med elden; att uppmana utländska intressen att stjäla amerikansk information kan mycket väl vara ett brott och det är bara att se på hur hans talespersoner svettas för att förstå att detta inte bara var vanligt Trump-svammel utan kan bli mycket allvarligare.
Men han sa "hitta". Så om han inte kommer fängslas för det, är det upp till honom att gynnas/missgynnas av sitt uttalande.

Talespersoner? Tror du, att de gillade hans mur talen? Kanske ban-all-muslims?

Men det var risky, det håller jag med. Men han kan stjäla uppmärksamhet från Obama, vilket är mycket viktigt. Obama ska försöka ikväll överföra sin trovärdighet till Hillary.
2016-07-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Tillhör Hitlarys privata mejl USA?

Har du någon länk till där dom svettas?
2016-07-27, 21:28
Medlem
Readyfreddies avatar
Trump och Pence i Pennsylvania, börjar strax.
https://www.youtube.com/watch?v=qPm7gYoL0h0

Fler katastrofala, eller briljanta uttalanden?
2016-07-27, 21:29
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Tillhör Hitlarys privata mejl USA?

Har du någon länk till där dom svettas?
Vore det hennes privata vore det en ickefråga även för FBI, nu är det mejl med statshemligheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in