Citat:
Ursprungligen postat av
John-Paul
Klart du får gissa, kan du utveckla vad du menar med "så kraschar vi" när du gissar?
Kommer inte ihåg premisserna exakt. Har för mig att jag sa 25%-80% ner. Vart man hamnar i intervallet går inte ens att gissa, beror för mycket på helt godtyckliga stödåtgärder och dylikt. Gissningen var för 2(?) år sedan, där jag dels gissade (dvs >50% sannolikhet) att vi inom 2 år skulle få stagnerade priser/testad marknad, dels att
om det inträffar kraschar marknaden (återigen >50% sannolikhet). Jag uppdaterade vad jag menade med "stagnerade" priser i somras; om vi inte ökar fram till oktober.
Det var ju mest för att virrpannorna i tråden skrek i sin psykopatiska monolog om att folk hade fel hit och dit utan att någon faktiskt haft det. Så då fick de åtminstone en gissning vi kan följa upp.
Nu ska man ju komma ihåg att en gissning är en gissning och tex 0.6 * 0.6 < 0.5, men det är ju åtminstone något. Det är jag och den där dödsknarkande bostadsinvesteraren som ens vågat gissa något konkret (han ser ut att få fel, vi skulle upp 15% eller något i år).
Citat:
Hur många är det som inte behöver bo tror du?
Ahh, just ja, det är ju för att folk inte behöver bo längre som bostadsbubblor kraschar. Attans. Tur att vi har dig Svenne, som har sån koll på bostadsmarknader.