Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-27, 17:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Jag har en öppen och genuin fråga rörande Trump och påståendet att Ryssland skulle vara inblandade i hackningen av servrarna för att främja Trumps möjligheter vad skulle legalt kunna hända om det visar sig att en utländsk regering aktivt hjälper en presidentkandidat?
2016-07-27, 17:30
Medlem
Mina damer och herrar här får ni se en man skita på allt han byggt upp under veckan.

https://www.youtube.com/watch?v=HGHWou0h1kk

Ja sa det förra veckan så fort nya polls kom ut så skulle hans ego skjuta i höjden.
2016-07-27, 17:30
Medlem
E.Merckxs avatar
DNC konvent = Sjukt tråkig tillställning.

Donald Trump presskonferens = All media kommer att skriva om det här.

Det är 235 dagar nu sedan den korrupta Häxan hade presskonferens.
2016-07-27, 17:32
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mina damer och herrar här får ni se en man skita på allt han byggt upp under veckan.

Ja sa det förra veckan så fort nya polls kom ut så skulle hans ego skjuta i höjden.
Tittar på den med ett öga men ser inte vad det är du reagerar så starkt över. Helt vanligt Trumptal. Han vill stjäla rampljus från demokraterna, vilket förmodligen är en rätt vis taktik.
2016-07-27, 17:32
Medlem
kung.av.julmusts avatar
Citat:

Du kan inte specificera vad han säger som är så jävla värdelöst?
2016-07-27, 17:33
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag har en öppen och genuin fråga rörande Trump och påståendet att Ryssland skulle vara inblandade i hackningen av servrarna för att främja Trumps möjligheter vad skulle legalt kunna hända om det visar sig att en utländsk regering aktivt hjälper en presidentkandidat?
Troligen inget så länge det inte rör sig om olagligheter och att kandidaten själv medverkar. Sen blir det ju knappast lättare för kandidaten att vinna valet om fiffel med främmande makt uppdagas.
2016-07-27, 17:34
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Tittar på den med ett öga men ser inte vad det är du reagerar så starkt över. Helt vanligt Trumptal. Han vill stjäla rampljus från demokraterna, vilket förmodligen är en rätt vis taktik.
Ja, en presidentkandidat ska prata med pressen och Donald är Donald.

Det viktigaste var väl att han satte press på Clinton att också ställa upp på presskonferenser, något hon bevisligen absolut inte vill.
2016-07-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kung.av.julmust
Du kan inte specificera vad han säger som är så jävla värdelöst?

Han säger att hans egna kampanj varna honom för att göra den presskonferens men att han inte kunde hålla sig.

Det min vän är allt du behöver veta.

Vilken Clown han vill ju inte lyssna på någon.
2016-07-27, 17:37
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Han säger att hans egna kampanj varna honom för att göra den presskonferens men att han inte kunde hålla sig.

Håller inte med om att kampanjstaben skulle vara bättre än Trump vad det gäller medietaktik.
2016-07-27, 17:40
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att nyhetsmedia i USA är utomordentligt urusel håller jag med dig om men det är tyvärr det ända sättet för oss att kanske få ett svar på en fråga som vi önskar ställa.

Jag håller absolut inte med om
Citat:
Att nyhetsmedia i USA är utomordentligt urusel
.

PBS och NPR är oftast kanonbra public service. New York Times på söndagarna kostar 5$ (4.70 om man har söndagsprenumeration) och tar två veckor att läsa från sladdrig pärm till sladdrig pärm om man skulle ge sig på det. Journalistiken i övriga stora national dailies - Washington Post, Wall Street Journal, Chicago Tribune springer åttor runt våra små platta rags med artiklar man läser på en halvminut utan att ha lärt sig mer än rubriken. Till och med lilla Star Tribune i Minneapolis var bättre än DN och Svenskan.

Jag fattar inte varför inte fler amerikaner än den lata, urbana intellektuella medelklassen springer ifrån resten av världen kunskapsmässigt med all den här högklassiga rapporteringen om (och nu snackar vi NYT på söndagarna igen) i princip vad som helst.

Jag tycker amerikansk tidningsjournalistik är sublim.
2016-07-27, 17:42
Medlem
kung.av.julmusts avatar
Citat:

Ok, inget alltså. Bara att du själv tycker det är dåligt att han gör presskonferensen. Jag menar den bedömningen är ju du säkerligen bättre skickad att göra än Trump.
2016-07-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Ni som hänvisar till s.k. undersökningar som påvisar att Trump kommer vinna presidentvalet, varför bettar ni inte på honom?

Tydligen vet era undersökningar bättre än bettingbolagen, som har som jobb att 24/7 undersöka just opinionsundersökningar och göra egna analyser.

Enligt bettingbolagen så ligger oddset på 1,44 på Hillary Clinton och 2,75 gånger pengarna på Trump.

Så om ni nu är så säkra på att Trump ska vinna, lägg några tusenlappar på honom!

Som vanligt helt okunnigt om hur bettingbolag jobbar. Denna marknad om US-election styrs uteslutande av en fri marknad på betfair som är en spelbörs där folk ställer ut egna odds och där andra köper oddsen. Det är en totalt fri marknad och betfair tar inte ställning eller har risk på någon sida. De tar istället ut en viss procent skatt per vinst som de får in intäkter ifrån.

Andra bolag sneglar på Betfair för att inte sticka ut och ta onödig risk, betfair är det bolaget (det är inget bolag utan en börs) som är market makern och det som styr oddsen där är pengarna som kommer in - dvs alt från average joe till sharp money.

Analyser från Brexit-oddsen tyder på att etablissemanget som föredrar Clinton/Bremain spelade för större summor än Brexit-spelarna. Slutsatser många drog där var att det helt enkelt berodde på att deras ekonomiska situation (bremainförespråkare ofta medelklass och högre med bra inkomster) tillät de själva att satsa större pengar än brexit-spelarna och därav flyttade oddset som i efteranalysen kan benämnas vara oskarpt gjort.

En till aspekt är att det är många som hedgar bettingpositioner i dessa typer av val på betfair mot positioner i aktiemarknaden då de ofta inte korrelerar särskilt väl.

Med allt detta sagt har oddset på Trump att vinna sedan Brexit för dryga månaden sen gått från dryga 5.00 till ca 3.00. Hillary kan köpas för 1.51 just nu före skatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in