Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Intressant att han tar upp minimilönen och att den bör höjas. Det hör man ytterst sällan republikaner säga

Trumps position är att han är för den vanliga amerikanen mot intrigerande politiker som styrs av kapitalet..,
2016-07-27, 17:08
Medlem
Citat:
Intressant att han tar upp minimilönen och att den bör höjas. Det hör man ytterst sällan republikaner säga

Lät också som att han tyckte att det var något som skulle skötas av de enskilda delstaterna.
Eftersom levnadsutgifterna skiljer enormt mellan ex. New York och typ Ohio eller nåt.

"You cant even buy a hotdog for 10 dollars in New York"
2016-07-27, 17:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Ja han har ju tidigare sagt att det ansvaret bör delstaterna sköta själva och att man på federal nivå inte skall diktera sånt så vi ser ytterligare en ändring (flippflopp om man så vill säga det) sedan han vart de republikanska partiets representant.

Citat:
Ursprungligen postat av Pullups
Lät också som att han tyckte att det var något som skulle skötas av de enskilda delstaterna.
Eftersom levnadsutgifterna skiljer enormt mellan ex. New York och typ Ohio eller nåt.

"You cant even buy a hotdog for 10 dollars in New York"

Fast det är knappast ett problem som blir löst genom att man låter staterna diktera detta själva då vi vet att vissa stater har politiker som vill ta bort minimilönen osv.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-07-27 kl. 17:13.
2016-07-27, 17:12
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Vilket var helt sanslöst om man tänker på det.
Sannolikheten att Trump vinner är åtminstone 50/50.
Kunde inte motstå såna odds så jag satte 10 000kr på en Trump-vinst med 4.0 gånger pengarna

Betsson ger 2.30 gånger pengarna nu... tror inte jag personligen hade satsat på de oddsen.
Men de underskattar helt klart fortfarande hans chans att vinna.
10000 på ett bet? Vilken sida var det om jag får fråga, och när gjorde du det? De jag spelar på accepterar inte sådana bet utan skulle refusera den större delen av bettet och justera oddset.
2016-07-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja han har ju tidigare sagt att det ansvaret bör delstaterna sköta själva och att man på federal nivå inte skall diktera sånt så vi ser ytterligare en ändring (flippflopp om man så vill säga det) sedan han vart de republikanska partiets representant.

Så uppfattade inte jag det han sa. Han nämnde att det är något som hanteras bäst av delstaterna även här. Men han är ju så förbannat ryckig i hur han pratar, så han pratade inte färdigt om det. Utan avbröt sig med ett instick om nåt annat och sen återkom han inte till det.
2016-07-27, 17:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så uppfattade inte jag det han sa. Han nämnde att det är något som hanteras bäst av delstaterna även här. Men han är ju så förbannat ryckig i hur han pratar, så han pratade inte färdigt om det. Utan avbröt sig med ett instick om nåt annat och sen återkom han inte till det.

Tänkte precis lägga till att han tidigare har sagt att delstaterna bör ha det yttersta ansvaret och att man inte bör höja minimilönen, men det visar sig om nyhetsmedia faktiskt frågar honom om denna bit och om vi kan få ett tydligare svar.
2016-07-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
10000 på ett bet? Vilken sida var det om jag får fråga, och när gjorde du det? De jag spelar på accepterar inte sådana bet utan skulle refusera den större delen av bettet och justera oddset.

PÅ Betsson var väl en 1,5-3 månader sedan.
Av nån anledning så hade de ingen spärr på betten.

Satsade lite på Marin Le Pen samtidigt till nästan 6 gånger pengarna. Men där var det spärrat väldigt lågt. Tror inte jag har mer än 500kr på henne. Utspritt på olika betting-sajter.
Senast redigerad av Pullups 2016-07-27 kl. 17:18.
2016-07-27, 17:17
Medlem
Citat:
Tänkte precis lägga till att han tidigare har sagt att delstaterna bör ha det yttersta ansvaret och att man inte bör höja minimilönen, men det visar sig om nyhetsmedia faktiskt frågar honom om denna bit och om vi kan få ett tydligare svar.

Vi får hoppas.

Men media suger, de verkar mest bara intresserade av att försöka smeta Putin på honom
2016-07-27, 17:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vi får hoppas.

Men media suger, de verkar mest bara intresserade av att försöka smeta Putin på honom

Att nyhetsmedia i USA är utomordentligt urusel håller jag med dig om men det är tyvärr det ända sättet för oss att kanske få ett svar på en fråga som vi önskar ställa.

Om jag fick prata med Trump i en timma så skulle jag vilja få en tydlig förklaring av vad han faktiskt vill göra och hur han vill få det gjort för jag tycker han är på tok för otydlig och att han ändrar sig till och ifrån.
2016-07-27, 17:22
Medlem
Citat:
Att nyhetsmedia i USA är utomordentligt urusel håller jag med dig om men det är tyvärr det ända sättet för oss att kanske få ett svar på en fråga som vi önskar ställa.

Om jag fick prata med Trump i en timma så skulle jag vilja få en tydlig förklaring av vad han faktiskt vill göra och hur han vill få det gjort för jag tycker han är på tok för otydlig och att han ändrar sig till och ifrån.

hehe du hade inte haft det lätt han är hal som en orm. Och attackerar otroligt hårt om man fortsätter att pressa honom efter att han gett sina icke-svar.

Dels tror jag det är en medveten taktik att vara vag i de flesta frågor, så att folk själv ska kunna fylla i luckorna med sina egna förhoppningar om vad det innebär att gör "america great again".

Dels tror jag inte han bryr sig ner på detaljnivå i de flesta frågor,utan kommer att delegera det till folk han bedömer kompetenta nog att sköta det.
2016-07-27, 17:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Herre min skapare varför göra presskonferens varför dra tillbaka rampljuset på dig själv. När varje gång du är tyst så går det bättre.

Trump skjuter sig själv varje jävla gång aldrig sett en kandidat förstöra för sig själv så här mycket.

Han har en presskonferens för att få prata ut.

Jag ger upp det här går inte längre.

Det kallas tala ur hjärtat. Notera att Svenska politiker skiljer sig mycket från Amerikanska. Det är därför du blir desperat när Trump inte talar som Åkesson.

Men vad exakt är det du syftar på?
2016-07-27, 17:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
hehe du hade inte haft det lätt han är hal som en orm. Och attackerar otroligt hårt om man pressar honom.

Oja men jag har lärt mig att det finns en enda viktig fråga som man egentligen bör ställa till alla politiker när de säger sig vilja genomföra vissa saker och det är "varför" för ställer man frågan "varför" tillräckligt många gånger så måste de gå in på detaljnivå för att förklara för dig varför de vill göra saker.

Citat:
Dels tror jag det är en medveten taktik att vara vag i de flesta frågor, så att folk själv ska kunna fylla i luckorna med sina egna förhoppningar om vad det innebär att gör "america great again".
Dels tror jag inte han bryr sig ner på detaljnivå i de flesta frågor,utan kommer att delegera det till folk han bedömer kompetenta nog att sköta det.

Oja, jag har varit inne på den första biten sedan dag ett, han kör fullt ut med att folk skall tro att han vill göra det de vill göra varav därför du ser allt från libertianer till hårdbarkade UKA (United Klans of America) medlemmar som stöttar honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in