Citat:
Ursprungligen postat av
Frappant
Men i min värld säger man inte vissa saker, om man inte menar dem hela vägen. Man säger inte ”Jag ska döda dig!” till mig, eller ”Jag tänker lämna dig!” till sin fru, eller ”Kan inte säga om vi tänker skydda våra allierade” som amerikansk presidentkandidat.
Jag håller med dig. Det finns en massa saker som man inte säger. Men det är ju tvåtusen mils skillnad på ”Jag ska döda dig!” och ”Jag tänker lämna dig!”.
Bortsett från det så finns det en massa saker som man inte gör. Vidare finns vikten av att stå vid sitt ord.
En sak som jag inte tycker att man gör är att riva upp medborgarskap en masse, och att tvångspatriera miljontals människor. Det är emot varenda cell i min kropp. Man river ju upp hela rättsstaten. Ändå förespråkar jag det idag, Varför? För att det orwellska vänsteretablissemanget, med sin marxistiska våldslogik, har förvridit och förstört våra samhällen så till den milda grad att
inget är normalt längre. Vi är på så sätt en förstörd generation för hur vi än gör, vare sig vi simmar med eller emot strömmen, så blir det mesta av det vi gör och säger helt emot vår natur.
Geopolitiken, NATO-politiken, är precis lika perverterad. Det är bakgrundsbilden. Hur backar man ifrån vansinnet utan att säga väldigt skarpa saker? Bush1 lovade Ryssland att NATO inte skulle utvidgas efter Tysklands återförening. Jag tycker att det är mycket viktigt att stå fast vid sina ord. Det tycker inte NATO. Inte alls. Man har tryckt upp NATO upp i mandlarna på den ryska björnen. Jag tycker inte att man ska hetsa björnar på detta vis. Givet alla dessa lager på lager av lögner och vansinne, hur ger man världen tydliga signaler om att nu kommer vi att reversera detta?
Och jag tar hellre frugan som säger "Jag kommer att lämna dig!", än frugan som ständigt intygar sin trohet, för att till sist smita bakom min rygg (oftast efter ett utdelat knivhugg). För frugan som säger "Jag kommer att lämna dig!" är den öppna och ärliga, och ger mig en förhandlingsmöjlighet.
Trump är ärlig och öppen (om än
blunt). De andra säger bara sånt som låter fint för stunden. Var var NATO när ryska tanks rullade in i Georgien 2008? Nä, just det. Eller Polen 1939, å så fina ord om att förvara Polen, man gjorde t.o.m. krigsförklaringen utifrån det. Men sen bara man sket i det.
För mig är det
mycket viktigare att stå vid sina ord. Och ibland innebär det att man måste säga saker som du och jag tycker att man egentligen inte borde säga, om man vill vara hederlig. Så blir det tyvärr i en värld som denna, där perversion har staplats på perversion.
Ja, jag tror att jag skulle kunna fortsätta ett tag till, men det här får räcka så länge.