Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-26, 17:28
Medlem
Måste rekommendera Trumps egna CNN http://www.breitbart.com/

Ni som gillar Trump följ den sidan de trollar och öser med beröm till Trump 24/7.

Trump lär stänga alla andra medier och breitbart blir kvar som ger folket i USA rätt nyheter.
2016-07-26, 17:35
Bannlyst
PPP som släppte idag sin Ohio-undersökning (som redan diskuterades i tråden) brukar ställa roliga frågor. Bland annat "Clinton Ties to Lucifer ", "Imprison Clinton", "Imprison Obama" och "Putin Favorability" (mycket låg, bara 6% vs 66% ).

Så om man tittar på väljarna som inte röstar på Trump/Clinton ser det ut så här:

"Imprison Clinton", % för/emot
Johnson (6%) 45/35
Stein (2%) 51/37
Undecided (10%) 33/29

Det ser bra ut för Trump
http://www.publicpolicypolling.com/pdf/2015/PPP_Release_OH_72516.pdf

2-way: jämnt
4-way: Trump +3
2016-07-26, 17:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Men i min värld säger man inte vissa saker, om man inte menar dem hela vägen. Man säger inte ”Jag ska döda dig!” till mig, eller ”Jag tänker lämna dig!” till sin fru, eller ”Kan inte säga om vi tänker skydda våra allierade” som amerikansk presidentkandidat.

Jag håller med dig. Det finns en massa saker som man inte säger. Men det är ju tvåtusen mils skillnad på ”Jag ska döda dig!” och ”Jag tänker lämna dig!”.

Bortsett från det så finns det en massa saker som man inte gör. Vidare finns vikten av att stå vid sitt ord.

En sak som jag inte tycker att man gör är att riva upp medborgarskap en masse, och att tvångspatriera miljontals människor. Det är emot varenda cell i min kropp. Man river ju upp hela rättsstaten. Ändå förespråkar jag det idag, Varför? För att det orwellska vänsteretablissemanget, med sin marxistiska våldslogik, har förvridit och förstört våra samhällen så till den milda grad att inget är normalt längre. Vi är på så sätt en förstörd generation för hur vi än gör, vare sig vi simmar med eller emot strömmen, så blir det mesta av det vi gör och säger helt emot vår natur.

Geopolitiken, NATO-politiken, är precis lika perverterad. Det är bakgrundsbilden. Hur backar man ifrån vansinnet utan att säga väldigt skarpa saker? Bush1 lovade Ryssland att NATO inte skulle utvidgas efter Tysklands återförening. Jag tycker att det är mycket viktigt att stå fast vid sina ord. Det tycker inte NATO. Inte alls. Man har tryckt upp NATO upp i mandlarna på den ryska björnen. Jag tycker inte att man ska hetsa björnar på detta vis. Givet alla dessa lager på lager av lögner och vansinne, hur ger man världen tydliga signaler om att nu kommer vi att reversera detta?

Och jag tar hellre frugan som säger "Jag kommer att lämna dig!", än frugan som ständigt intygar sin trohet, för att till sist smita bakom min rygg (oftast efter ett utdelat knivhugg). För frugan som säger "Jag kommer att lämna dig!" är den öppna och ärliga, och ger mig en förhandlingsmöjlighet.

Trump är ärlig och öppen (om än blunt). De andra säger bara sånt som låter fint för stunden. Var var NATO när ryska tanks rullade in i Georgien 2008? Nä, just det. Eller Polen 1939, å så fina ord om att förvara Polen, man gjorde t.o.m. krigsförklaringen utifrån det. Men sen bara man sket i det.

För mig är det mycket viktigare att stå vid sina ord. Och ibland innebär det att man måste säga saker som du och jag tycker att man egentligen inte borde säga, om man vill vara hederlig. Så blir det tyvärr i en värld som denna, där perversion har staplats på perversion.

Ja, jag tror att jag skulle kunna fortsätta ett tag till, men det här får räcka så länge.
2016-07-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
PPP som släppte idag sin Ohio-undersökning (som redan diskuterades i tråden) brukar ställa roliga frågor. Bland annat "Clinton Ties to Lucifer ", "Imprison Clinton", "Imprison Obama" och "Putin Favorability" (mycket låg, bara 6% vs 66% ).

Så om man tittar på väljarna som inte röstar på Trump/Clinton ser det ut så här:

"Imprison Clinton", % för/emot
Johnson (6%) 45/35
Stein (2%) 51/37
Undecided (10%) 33/29

Det ser bra ut för Trump
http://www.publicpolicypolling.com/pdf/2015/PPP_Release_OH_72516.pdf

2-way: jämnt
4-way: Trump +3

Trump tar 10% demokrater hon 6% republikaner och 9% svarta samt lika på övriga 36-36%

Borde räcka med att ta en så stor % av hennes bas för att vinna.
2016-07-26, 17:54
Avslutad
Nu har Tim Kaine gått ut i Spansk media och sagt att om Hillary vinner valet så kommer alla illegala invandrare i USA att få amnesti och tillgång till USA's välfärd.

Vad är resultatet av detta när Wallstreet vill sälja ut välfärden till Mexico?

Resultatet blir att Hillary supporters stödjer förslaget fullt ut och tycker det är en mänsklig rättighet att deras välfärd säljs ut. De jublar och upprepar ordet "rättvisa". Samtidigt har dem noll koll på att det är dem själva som kommer betala för det, när dem tror att bankerna och finanskapitalet kommer stå för global välfärd.

Andra resultatet blir att Trump får mer stöd.

Varför tror etablissemanget hela tiden att folk vill ha fri invandring hela tiden?
2016-07-26, 17:57
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Vad har det med religion att göra?

Det är klart att det har. Men fine, han vill särbehandla 1,6 miljarder människor på grund av deras religion. Han vill övervaka moskéer, om han inte backat. Han tycks ha bollat idén om ett islam-register. Är det religiösa hånet något annat?

Citat:
Trump set off a firestorm in November when he called for surveillance of mosques and even floated the idea of compiling a national database of Muslims living in the U.S. He also hinted at the policy Monday on Fox News when he said "we have to be very strong in terms of looking at the mosques."

För övrigt - Vad som skrevs om Sanders var ett stycke där jag tolkar frågan som spekulation kring Sanders som eventuell ateist och att det skulle lira dåligt i södern, jämfört med judendom. Men det är kanske inte avgörande.
2016-07-26, 18:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll Missouri, Donald Trump +10:

Donald Trump 47%

Hillary Clinton 37%

http://www.ksdk.com/news/politics/poll-trump-leads-clinton-in-mo-by-10-points/280772539
2016-07-26, 18:07
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Bush1 lovade Ryssland att NATO inte skulle utvidgas efter Tysklands återförening.

Skulle gärna se en källa på det uttalandet, då ingen seriös sådan någonsin presenterats. Detta är ju hörnstenen i den "alternativa" synen på händelserna efter Sovjets sammanbrott, så det måste gå att visa om detta är sant eller falskt.
2016-07-26, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Det är klart att det har. Men fine, han vill särbehandla 1,6 miljarder människor på grund av deras religion. Han vill övervaka moskéer, om han inte backat. Han tycks ha bollat idén om ett islam-register. Är det religiösa hånet något annat?
Citat:
Trump set off a firestorm in November when he called for surveillance of mosques and even floated the idea of compiling a national database of Muslims living in the U.S. He also hinted at the policy Monday on Fox News when he said "we have to be very strong in terms of looking at the mosques."
Tack, att påminde mig om Trumps klockrena förslag.
Hur kan Trump förlora liksom?

Not all relegions created equal
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Skulle gärna se en källa på det uttalandet, då ingen seriös sådan någonsin presenterats. Detta är ju hörnstenen i den "alternativa" synen på händelserna efter Sovjets sammanbrott, så det måste gå att visa om detta är sant eller falskt.
Tomten gav halva Europa som present? Helt gratis?
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-26 kl. 18:17.
2016-07-26, 18:12
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Russia's got a point: The U.S. broke a NATO promise

http://www.latimes.com/opinion/op-ed/la-oe-shifrinson-russia-us-nato-deal--20160530-snap-story.html
2016-07-26, 18:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nu har Tim Kaine gått ut i Spansk media och sagt att om Hillary vinner valet så kommer alla illegala invandrare i USA att få amnesti och tillgång till USA's välfärd.

Vad är resultatet av detta när Wallstreet vill sälja ut välfärden till Mexico?

Resultatet blir att Hillary supporters stödjer förslaget fullt ut och tycker det är en mänsklig rättighet att deras välfärd säljs ut. De jublar och upprepar ordet "rättvisa". Samtidigt har dem noll koll på att det är dem själva som kommer betala för det, när dem tror att bankerna och finanskapitalet kommer stå för global välfärd.

Andra resultatet blir att Trump får mer stöd.

Varför tror etablissemanget hela tiden att folk vill ha fri invandring hela tiden?

Fast finns det inte en chans att Trump gör exakt samma sak för att på så sätt slippa den ekonomiska kostnaden som uppstår när man skall försöka jaga rätt på alla illegala inavdrare? (sedan så gjorde Reagan exakt samma sak och det dödade inte USA)
2016-07-26, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Det är klart att det har. Men fine, han vill särbehandla 1,6 miljarder människor på grund av deras religion. Han vill övervaka moskéer, om han inte backat. Han tycks ha bollat idén om ett islam-register.

Och? Jag har hellre övervakning av muslimer och stängda gränser för muslimer om det resulterar att minska terrordåd.

Du vet.....Jag bryr mig mer om säkerhet och folkets hälsa än en bok.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in