Citat:
Ursprungligen postat av
Frappant
Låt mig formulera mig så här: om du säger att det är så, då måste jag börja fundera på om det inte är så. Och liknande sentiment får du inte så ofta se mig uttrycka.
Ja, du är ju alldeles oerhört resonabel såhär i sommartider(*).
Och om du bara backar ifrån formuleringen "inget omspel - alls", så håller jag med om att det såklart finns risk för att saker kan skita sig. Det finns ingen utrikespolitisk strategi utan risk (jag menar dock att riskerna är oerhört mycket större med Hillary än med Trump).
Iallafall, när saker skiter sig så kan Murphy's Lag slå till. Som när jag fått en bit tejp på fingret, och hur det - enligt det sluttande planets logik - leder till att jag rasat ner all mat och porslin från bordet, och blivit skållad av hett kaffe i knät, och slutligen måste åka till lasarettet för att sy igen ett stor fett jack i bakhuvudet.
Livet är fullt av risker.
Citat:
Men det här är heller inte första gången Trump ställer saker på huvudet.
Sant. Och det kommer jag att beröra i den delen av svaret som jag fortfarande är dig skyldig. Vi får komma ihåg att ibland går Trump lite för långt, och väljer att backa och/eller omformulera sig.
Citat:
Som sagt...så är jag inte alldeles svarslös...det är bara det att jag redan har samlat glödande OT-kol på mitt huvud.
Jag vet ju inte hur ditt svar isf skulle se ut. Som jag tänker kring frågan är det ju Trumps intentioner och strategi som är i centrum för diskussionen, fast hela världen blir s.a.s. inblandad samtidigt. Men om du känner att det är lämpligast att flytta svaret till en annan tråd, så hänger jag förstås med dit.
(*) Du är förstås alltid resonabel, men har (som jag uppfattat det) inte varit det förut m.a.p. Ryssland. Det är en intressant förändring, och som kan inbjuda till intressanta diskussioner framgent.