Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Intressant, men verkar komma från en no-name OI

Praecones Analytica.

538 gjorde inga ändringar Trump +9% kan väl inte stämma utklassning nästan.
2016-07-26, 16:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Ja, efter ett par omstarter så får jag konstatera att jag inte kan prestera någon riktig svarstext om detta, för inte bara är vi på olika planeter, utan också i olika galaxer. Tillika, och avgörande, är att detta blir så mycket OT när det är Trump vi ska diskutera, så att denna diskussion får finna sin plats i en annan tråd.

Du kan alltså inte komma upp med något för att konkretisera det irreversibla katastrofscenariot du antydde (du skrev "Och går det åt helvete, så blir det inget omspel. Alls."). Det tar jag som att det inte finns. Det som diskuteras är eventuella katastrofala effekter av en trumpsk utrikespolitik, vilket är synnerligen on-topic. Nu är ju uppenbarligen din rysskräck så djupt rotad, att du aldrig kommer att tycka att Trump är optimal p.g.a. detta. Men det borde vara ganska lätt att åtminstone kunna lugna dig med att Trump är ett par magnituder säkrare för världsfreden än Hillary.

Citat:
Men i min värld säger man inte vissa saker, om man inte menar dem hela vägen. Man säger inte ”Jag ska döda dig!” till mig, eller ”Jag tänker lämna dig!” till sin fru, eller ”Kan inte säga om vi tänker skydda våra allierade” som amerikansk presidentkandidat.

Det där var en mycket bra synpunkt. Låt mig få återkomma, för det kräver att längre svar.
2016-07-26, 16:38
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Men din alternativa förklaring kräver kollusion mellan DNC och tredje parten CrowdStrike i syfte att uppfinna en medveten lögn med anklagelser mot en främmande makt. Den lögnen känner man sig så säker på att man lämnar över bevismaterialet till FBI. Samtidigt känner någon (också DNC?) med kännedom om intrånget ett behov av att skicka ut en fall guy. Ganska dråplig historia.

http://motherboard.vice.com/read/dnc-hacker-guccifer-20-interview:

Upplägget lyckas lura Edward Snowden, men inte Sveriges Columbo - SmokeyNegroni.

Förstår du hur det ser ut?

Jag förstår som vanligt inte ett ord av vad du säger. Men får jag fråga dig: Tycker du att Watergate var en stor skandal? Eller tycker du att det var helt oviktigt och skit samma?
2016-07-26, 16:38
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du kan alltså inte komma upp med något för att konkretisera det irreversibla katastrofscenariot du antydde (du skrev "Och går det åt helvete, så blir det inget omspel. Alls."). Det tar jag som att det inte finns. Det som diskuteras är eventuella katastrofala effekter av en trumpsk utrikespolitik, vilket är synnerligen on-topic. Nu är ju uppenbarligen din rysskräck så djupt rotad, att du aldrig kommer att tycka att Trump är optimal p.g.a. detta. Men det borde vara ganska lätt att åtminstone kunna lugna dig med att Trump är ett par magnituder säkrare för världsfreden än Hillary.

Låt mig formulera mig så här: om du säger att det är så, då måste jag börja fundera på om det inte är så. Och liknande sentiment får du inte så ofta se mig uttrycka. Men det här är heller inte första gången Trump ställer saker på huvudet.

Som sagt...så är jag inte alldeles svarslös...det är bara det att jag redan har samlat glödande OT-kol på mitt huvud.
2016-07-26, 16:39
Medlem
Pazuzu80s avatar
Under lång dags färd mot natt kan jag bjuda på Lyndon Johnsons knock på Goldwater 1964:

https://youtu.be/dDTBnsqxZ3k

Jag vet inte hur negativ den här kampanjen kan bli, om det nu kan bli värre, men Hillary kan behöva en egen Daisy ad. För kassaskåpet. För en riktigt regnig dag.
2016-07-26, 16:39
Bannlyst
Citat:
Det får nog även andra uttala sig om innan jag bestämmer mig för vad jag tycker, framför allt SmokeyNegroni.
Lyssna på originalet
Jämför med, hur Trumps uttalar sig om sina andra ståndpunkter. Han må överdriva, men inte backa
Citat:
Men jag har redan funnit mig till rätta i Gulag, och börjat skriva på "En dag i Frappant Dissidentovitjs liv".
Jag tror nu inte, att du lever än, tills detta är verklighet. Ett par liknande uttalanden från Trump (samt eventuell skjuts i mätningarna), och hej då, russofob Frappant
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Praecones Analytica.
538 gjorde inga ändringar Trump +9%
Jo, vilket modell avser du?
Mätningen fick ganska låg vikt och korrigerades en smula.
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
kan väl inte stämma utklassning nästan.
Varför inte? Det var jämnt innan RNC, men han fick 3-5 procentenheter enligt nationella mätningarna.
2016-07-26, 16:44
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag förstår som vanligt inte ett ord av vad du säger. Men får jag fråga dig: Tycker du att Watergate var en stor skandal? Eller tycker du att det var helt oviktigt och skit samma?

Jag vet att det är lätt för skribenter att missa luckor i egna texter och jag har därför lagt tid för att försöka förstå vad det är du inte förstår. Men nu ger jag upp. Andra än du får bedöma vem som undviker vad.
2016-07-26, 16:45
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jag tror nu inte, att du lever än, tills detta är verklighet. Ett par liknande uttalanden från Trump (samt eventuell skjuts i mätningarna), och hej då, russofob Frappant

Say what?

Men visst...en död russofob, i ett dike i Gulag...kan man väl säga fick rätt på ett sätt ändå, till slut. Vad nu Trump och OU har med detta att göra?
2016-07-26, 16:46
Bannlyst
Citat:
Under lång dags färd mot natt kan jag bjuda på Lyndon Johnsons knock på Goldwater 1964:

https://youtu.be/dDTBnsqxZ3k

Jag vet inte hur negativ den här kampanjen kan bli, om det nu kan bli värre, men Hillary kan behöva en egen Daisy ad. För kassaskåpet. För en riktigt regnig dag.
Men vilka länder skulle ha kärnkrig? Trump var ju nyss bästa vän med Vladimir Vladimirovitj Putin?
Missar jag ads budskap [kan inget om USA:s historia]?

Citat:
Say what?

Men visst...en död russofob, i ett dike i Gulag...kan man väl säga fick rätt på ett sätt ändå, till slut. Vad nu Trump och OU har med detta att göra?
Trump uttalar sig "vänligt" om Ryssland => högt blodtryck => hjärtattack
Du kan lyckligtvis bli begraven tillsammans med Carl Bildt. Optimism!
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-26 kl. 16:51.
2016-07-26, 16:47
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du har rätt om konkurs för de personer du nämner, i själva verket utgår jag ifrån att du har fel.

MEN:

Personlig konkurs är en helt annan sak, eftersom man till skillnad från juridiska personer inte upplöser en fysisk person i och med konkursen. Av samma anledning blir en fysiker inte av med de skulder som kvarstår efter konkursen.

Det har gått väldigt långt när man blir försatt i personlig konkurs, om jag uttrycker mig så. Det tyder på dålig kontroll över privatekonomin, men det är nog ofta så att det är skatteskulder som ligger bakom och de kan som sagt uppkomma lite oväntat för många.
Menade inte personlig konkurs och självklart är det något annat än juridisk konkurs. Poängen är att det finns många olika anledningar till en konkurs och det är aldrig någon fördel men det betyder inte att den som gör en juridisk konkurs inte kan komma igen. Du skulle bli förvånad tror jag om du visste hur många framstående affärsmän som gjort konkurser i sitt cv som lärt sig av det och nu är otroligt framgångsrika.
2016-07-26, 16:48
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Lille.Stockholm skrev

Jag tycker dock, att Trump har inte uttalat sig så mycket om det

Egentligen har det ju inget med honom att göra, utan det handlar om det korrupta DNC. Men Daddy har ju twittrat lite:

Donald J. Trump ✔ @realDonaldTrump

Leaked e-mails of DNC show plans to destroy Bernie Sanders. Mock his heritage and much more. On-line from Wikileakes, really vicious. RIGGED

Democracy Now! Har intervjuad Julian Assange:

"The resignation was an example of that. Now, of course, Hillary Clinton has tried to immediately produce a counter-example by putting out a statement, within hours, saying that Debbie Wasserman Schultz is a great friend, and she’s incorporating her into her campaign, she’s going to be pushing for her re-election to the Congress.

So that’s a very interesting signaling by Hillary Clinton that if you act in a corrupt way that benefits Hillary Clinton, you will be taken care of. Why does she need to put that out? Certainly, it’s not a signal that helps with the public at all. It’s not a signal that helps with unity at the DNC, at the convention. It’s a signal to Hillary Clinton partisans to keep on going on, you’ll be taken care of. But it’s a very destructive signal for a future presidency, because it’s—effectively, it’s expanding the Overton window of corruption. It doesn’t really matter what you do, how you behave; as long as that is going to benefit Hillary Clinton, you’ll be protected."

EXCLUSIVE: WikiLeaks' Julian Assange on Releasing DNC Emails That Ousted Debbie Wasserman Schultz

https://www.youtube.com/watch?v=axuJfX3cO9Q

"Lock her up"
2016-07-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Egentligen har det ju inget med honom att göra, utan det handlar om det korrupta DNC. Men Daddy har ju twittrat lite:

Donald J. Trump ✔ @realDonaldTrump

Leaked e-mails of DNC show plans to destroy Bernie Sanders. Mock his heritage and much more. On-line from Wikileakes, really vicious. RIGGED

Democracy Now! Har intervjuad Julian Assange:

"The resignation was an example of that. Now, of course, Hillary Clinton has tried to immediately produce a counter-example by putting out a statement, within hours, saying that Debbie Wasserman Schultz is a great friend, and she’s incorporating her into her campaign, she’s going to be pushing for her re-election to the Congress.

So that’s a very interesting signaling by Hillary Clinton that if you act in a corrupt way that benefits Hillary Clinton, you will be taken care of. Why does she need to put that out? Certainly, it’s not a signal that helps with the public at all. It’s not a signal that helps with unity at the DNC, at the convention. It’s a signal to Hillary Clinton partisans to keep on going on, you’ll be taken care of. But it’s a very destructive signal for a future presidency, because it’s—effectively, it’s expanding the Overton window of corruption. It doesn’t really matter what you do, how you behave; as long as that is going to benefit Hillary Clinton, you’ll be protected."

EXCLUSIVE: WikiLeaks' Julian Assange on Releasing DNC Emails That Ousted Debbie Wasserman Schultz

https://www.youtube.com/watch?v=axuJfX3cO9Q

"Lock her up"

Julian Assange samarbetar med Trump 100% han hatar Clinton det ser man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in