Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-26, 07:38
Medlem
Månsans avatar
En gnagande oroskänsla säger mig att Trump riskerar att bli rena rundningsmärket för mer slipade politiker som t ex Putin och Erdogan. EU-ledarna är ju sedan flera år uppsnurrade på läktaren av dessa taktiskt smartare herrar. Orutinerade och impulsive Donald Trump har nog små möjligheter att klara sig särskilt mycket bättre.
2016-07-26, 07:44
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Bara i Sverige det är farligt att försöka och sedan göra konkurs och aldrig komma tillbaka. Att vara entreprenör, företagare och investerare innebär risker och då kan det innebära konkurs ibland. Alla är inte löneslavar betalda av staten.

Så länge man inte underkapitaliserar är det ovanligt med ansvarsgenombrott för styrelsen. Det finns visserligen ett ställföreträdaransvar för skatt i olika avseenden, men det är kopplat till uppsåtligt eller grovt oaktsamt agerande med en ventil för särskilda skäl.

Faran är nog att lockas till personlig borgen.
2016-07-26, 07:45
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En gnagande oroskänsla säger mig att Trump riskerar att bli rena rundningsmärket för mer slipade politiker som t ex Putin och Erdogan. EU-ledarna är ju sedan flera år uppsnurrade på läktaren av dessa taktiskt smartare herrar. Orutinerade och impulsive Donald Trump har nog små möjligheter att klara sig särskilt mycket bättre.

Det är väl mer obehagligt att Ryssland direkt försöker påverka det amerikanska valet?
2016-07-26, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Så länge man inte underkapitaliserar är det ovanligt med ansvarsgenombrott för styrelsen. Det finns visserligen ett ställföreträdaransvar för skatt i olika avseenden, men det är kopplat till uppsåtligt eller grovt oaktsamt agerande med en ventil för särskilda skäl.

Faran är nog att lockas till personlig borgen.
Om jag minns rätt har väl Mona Sahlin, Ylva Johansson och Ulrika Messing alla gjort konkurs är de helt olämpliga som politiker pga det ? (även om de är olämpliga av andra skäl)
2016-07-26, 08:02
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Om jag minns rätt har väl Mona Sahlin, Ylva Johansson och Ulrika Messing alla gjort konkurs är de helt olämpliga som politiker pga det ? (även om de är olämpliga av andra skäl)

Jag vet inte om du har rätt om konkurs för de personer du nämner, i själva verket utgår jag ifrån att du har fel.

MEN:

Personlig konkurs är en helt annan sak, eftersom man till skillnad från juridiska personer inte upplöser en fysisk person i och med konkursen. Av samma anledning blir en fysiker inte av med de skulder som kvarstår efter konkursen.

Det har gått väldigt långt när man blir försatt i personlig konkurs, om jag uttrycker mig så. Det tyder på dålig kontroll över privatekonomin, men det är nog ofta så att det är skatteskulder som ligger bakom och de kan som sagt uppkomma lite oväntat för många.
2016-07-26, 09:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Det är väl mer obehagligt att Ryssland direkt försöker påverka det amerikanska valet?

Det är väl helt i linje med det jag skrev -- ryssar som dribblar bort amerikaner.
2016-07-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Trump kommer bli en katastrof särskilt nu när vi har två ledare på väldigt strategiska ställen där vad som helst kan hända.
Putin och Erdogan.
Menar Trump allvar med att strunta i omvärlden och gilla Putin kan Putin göra vad som helst utan att USA gör något, han kan utvidga Ryssland till Sovjets forna gränser, vilket inte är deras naturliga gränser från början.
Nya diktatorer kan skapa elände i Mellanöstern till och med ett världskrig kan uppstå.

Med Nato och EU har vi i Europa den yttersta garanten att det inte blir fullskaligt krig med Europeiska länder så som 1790-tal-1815 1870-71 1914-1918 1939-1945, om Nato och EU försvinner så kommer sådana krig återuppstå, Hitler var den yttersta konsekvensen av de föregående krigen, och vem vet vilka tankar olika Europeiska länder kan ha om gamla gränsdragningar som inte gäller dagens levande människor 2016 som inte upplevt det.

På ett sätt hoppas jag att Trump vinner så skrattet fastnar i halsen på de okunniga Trumpfanatikerna, vi som läst historia vet vad sådana som Trump, Putin och Ergodan kan skapa och inga sådana män har skapat harmoni någonsin.
nej det kan de inte, även om USA av någon anledning skulle strunta i Nato så finns det ytterligare
avskräckningsmedel för Putin, de kallas Triomphant, Terrible, Vigilant, Temeraire, Vengeance, Vigilant, Victorious och Vanguard.
2016-07-26, 10:47
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
nej det kan de inte, även om USA av någon anledning skulle strunta i Nato så finns det ytterligare
avskräckningsmedel för Putin, de kallas Triomphant, Terrible, Vigilant, Temeraire, Vengeance, Vigilant, Victorious och Vanguard.
Du kan inte förvänta dig att någon som i stort sett plagierar globalistmedia skall veta vad det du nämner är för något.

Media är verkligen livrädda för effekterna om Donald Trump väljs. Snacket om Ryssland är bara dimridåer, vad de verkligen är rädda för är att resultatet skall spilla över och att människor med liknande idéer skall komma till makten i Europa.

Vad det handlar om är klassisk dominoteori. Media vet att det globalismen är ett korthus som håller på att rasa när som helst. De vet att det inte finns någon återvändo när proppen är ute och de första antiglobalistiska besluten har tagits.
2016-07-26, 10:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
kricke123 skrev

Leder 3% i Ohio

http://www.publicpolicypolling.com/m...onvention.html

Trump 42
Clinton 39

Donald Trump är +5 i den pollen. Mer från pollen:

Imprison Clinton, support:

Democrat 10%

Republican 65%

Independent 47%

Den åldersgrupp som helst vill sätta Häxan i fängelse:

18 to 29 41%

"'lock her up" är ett väldigt passande slagord.

Den korrupta Häxan har nu anställt sin ‘‘longtime friend’’ Debbie Wasserman Schultz:

Debbie Wasserman Schultz to work with Hillary Clinton’s campaign

https://www.bostonglobe.com/news/politics/2016/07/25/debbie-wasserman-schultz-work-with-hillary-clinton-campaign/jluWkAE3iqy8l92sI31ZwL/story.html
2016-07-26, 10:57
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Pazuzu80 skrev

Vad menar du med det? Att det var Ryssland som skrev DNC mailen?
2016-07-26, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Du kan inte förvänta dig att någon som i stort sett plagierar globalistmedia skall veta vad det du nämner är för något.

Media är verkligen livrädda för effekterna om Donald Trump väljs. Snacket om Ryssland är bara dimridåer, vad de verkligen är rädda för är att resultatet skall spilla över och att människor med liknande idéer skall komma till makten i Europa.

Vad det handlar om är klassisk dominoteori. Media vet att det globalismen är ett korthus som håller på att rasa när som helst. De vet att det inte finns någon återvändo när proppen är ute och de första antiglobalistiska besluten har tagits.
OK ett förtydligande då, de Brittiska och Franska nukleära ballistiska ubåtsflottorna.
Så klart de är se bara hur de bölar i våra tidningar, först om brexit och nu Trump. jag ger mig fan på
att om trump vinner valet kommer rödingarna här att gå ut och demonstrera.
2016-07-26, 11:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
OK ett förtydligande då, de Brittiska och Franska nukleära ballistiska ubåtsflottorna.
Jag kände till det, men jag tror knappast att människor som läser och tar svenska journalister på allvar gör samma sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in