Citat:
Ursprungligen postat av
Starberries
Nu har jag inte handlat på Picard, så jag vet inte hur det är. Men de ska tydligen ha kvalitetsmat. Märker man tydligt en skillnad på till exempel Picards frysta grönsaker och frysta grönsaker som jag kan hitta i andra butiker? Alltså om Picards frysta ärtor till exempel har betydligt bättre kvalitet än till exempel Findus frysta ärtor. Är nyfiken på om det kan vara värt att handla på Picard. Om kvaliteten gör det värt det. Därav frågan.
Det gäller i stort sett det mesta som Picard säljer. Däremot ser jag att Picard säljer Polaricas bär och viltkött, och det finner man i andra butiker också. Så där behövs ingen jämförelse. Enligt ett tidigare inlägg här i tråden så är dock Polaricas bär dyrare hos Picard än hos ICA. Vilket är synd.
Ja, jag tycker att Picard håller högre kvalitet på frysta grönsaker. Kanske de köper in från andra odlare. De stora kedjorna har ju standardiserade produkter. Findus frysta ärter har varit exakt likadana och smakat likadant i decennier. Det är ju en del av affärsidén att de ska vara likadana, precis som MacDonalds hamburgare ska följa ett visst standardrecept som ska smaka likadant varje gång.
Picard har grönsaker som inte ingår i det svenska standardutbudet. Och många andra ovanliga saker.
Själv tycker jag att deras panerade fisk - som ju inte är en ovanlig vara - är bättre än andra kedjors.
Att de tagit in svenska varor som de från Polaricas tror jag beror på samma sak som hänt med Lidl - de upptäckte att svenska kunder är misstänksamma mot utländsk mat så man måste ha några svenska varor för att lugna kunderna. Köp inte Polaricas bär hos Picard då, köp andra saker där.