2016-07-25, 22:22
Medlem
Var ju knappast de lugnaste eller yngsta som blev förflyttade till Kolboda
Citera
2016-07-25, 22:31
Medlem
skarpsills avatar
Det har enligt Barometern blivit oro på flyktingförläggningen ?? Man kan ju undra varför. Raketforskare å läkare blir dom oroliga för att det begås en gruppvåldtäkt i deras närhet.rimligtvis borde dom som bott tryggt innan i sitt lilla samhälle vara mest oroliga.man kan ju undra om barometern tänkte innan man skrev . Men man kan ju alltid ändra det har väl hänt förut...
Citera
2016-07-26, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar45
Jag brukar inte önska någon illa, men jag hoppas verkligen någon fixar till ditt lilla hjärnkontor, så Du begriper att inte skoja om våldtäckter

Jag driver med dom som tror att möjligheten finns att kvinnan gick in i skogen för att ha gruppsex

Om man studerar våldtäktsmål skulle min "teori" helt klart kunna passera som rimlig i en domstol

Otroligt men sant

I alla sexualrelaterade brott ifrågasätts brottsoffret på ett förnedrande sätt (hur var hon klädd, varför befann hon sig ensam där vid den tiden, är hon gift, dricker och flirtar hon?....osv)

Om denna kvinna t ex "bara" hade blivit nerslagen och misshandlad i skogen - då hade det blivit ramaskri i alla medier i hela landet

Därför att alla män tycker att det skulle vara rena drömmen att ha gruppsex och en del kvinnor instämmer i detta därför att dom inte vill avslöja att dom inte gillar sex överhuvudtaget
Citera
2016-07-26, 08:53
Bannlyst
Har det framkommit att dom brukade våld mot den stackars kvinnan? Inga detaljer? Undrar om dom har synat alla foton från Kolboda anläggingen?
Citera
2016-07-26, 08:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Oro på flyktingförläggningen i Kolboda efter gruppvåldtäkten:
http://www.barometern.se/kalmar/valdtakten-vacker-oro-bland-campinggasterna-i-kolboda/

Plusartikel tyvärr så vad som står mer vet jag inte.
Det kanske ska topsas och då fattar GM att det är fara o färde, en repris på Strängnäs.

Till och med Menapuckon fattar att om de topsas och matchar så blir det ingen PUT utan då är det slut.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-07-26 kl. 08:58.
Citera
2016-07-26, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsill
Det har enligt Barometern blivit oro på flyktingförläggningen ?? Man kan ju undra varför. Raketforskare å läkare blir dom oroliga för att det begås en gruppvåldtäkt i deras närhet.rimligtvis borde dom som bott tryggt innan i sitt lilla samhälle vara mest oroliga.man kan ju undra om barometern tänkte innan man skrev . Men man kan ju alltid ändra det har väl hänt förut...

Citat:
Rakt över campingen i Kolboda ligger ett asylboende där flera barnfamiljer bor. En ensamstående mamma med fyra barn verkar orolig. Med hjälp av svensktalande asylsökande på boendet berättar mamman för Barometern-OT att hon är orolig för att något liknande ska hända henne eller hennes barn.
http://www.barometern.se/kalmar/valdtakten-vacker-oro-bland-campinggasterna-i-kolboda/

Massmedia måste på något sätt väga upp den katastrofala samhällsförändringen i folks medvetande. Här blir det en asylsökande på bondet som får agera "motvikt". Dom som levde tryggt i sitt lilla samhälle skall läsa det och känna att det nog inte är så dumt med utlänningar trots allt, våldtäkter till trots.
Citera
2016-07-26, 09:33
Medlem
hängballens avatar
Man går väl förfan inte ut i skogen i dagens Sverige.
Citera
2016-07-26, 09:38
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen

Jo. Oerhört få är så fega att de inte skulle gå ut i skogen om de ville.
Citera
2016-07-26, 09:47
Medlem
Citat:

Det är väl klart man går ut i skogen.. Gör väl var och varannan vad jag vet iallafall.
Det är liksom inte farligt vet du!!
Citera
2016-07-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kanske ska topsas och då fattar GM att det är fara o färde, en repris på Strängnäs.

Till och med Menapuckon fattar att om de topsas och matchar så blir det ingen PUT utan då är det slut.

Ha! Knappast någon utvisas ur Sverige oavsett vilka onda gärningar de gjort. Inte ens om de gruppvåldtar prinsessan Madeleine, mördar Kungen och sätter eld på Riksdagshuset.

Så en gruppvåldtäkt med "bara" tre gärningsmän som utförs på en medelålders kvinna kommer inte rendera i utvisning.

I år räknar Migrationsverket "bara" med 34 000 nya asylsökande till Sverige, de har sänkt prognosen rejält. Av de nya asylsökande tror jag att ca 25 000 är män med sned kvinnosyn. Ca 30% av dem (=7 500) skulle troligen våldföra sig på en försvarslös kvinna om de fick chansen och omständigheterna är de "rätta". Sannolikt kommer det tillfället att dyka upp för 1-2% av dessa fina herrar = 75-100 nya våldtäktsmän importeras till Sverige under detta år. Grattis svenska kvinnor.
Citera
2016-07-26, 10:21
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant

Massmedia måste på något sätt väga upp den katastrofala samhällsförändringen i folks medvetande. Här blir det en asylsökande på bondet som får agera "motvikt". Dom som levde tryggt i sitt lilla samhälle skall läsa det och känna att det nog inte är så dumt med utlänningar trots allt, våldtäkter till trots.
Det står att artikeln är uppdaterad för fyra timmar sedan så det lär stå samma sak nu när jag läser som när du läste. Varför utelämnar du i så fall rubriken "Våldtäkten väcker oro bland campinggästerna i Kolboda"

Campinggästerna är alltså de vanliga originalsvenskarna som campar i husvagnar i närheten av förläggningen. Eller de två första styckena som skildrar svenskars oro exempelvis:
"Under torsdagskvällen våldtogs en 50-årig kvinna när hon var ute och plockade svamp i skogen i Kolboda. Bara dagen innan, under onsdagen, var campinggästen och Nybrobon Marie Karlsson ute i skogen för att plocka bär.

– Det skulle alltså lika gärna kunnat ha varit jag som våldtogs, säger hon."

Sedan finns ju ett helt samhälle med både sommarstugor och permanentboende i närheten och det är säkert lika oroligt där.

Citat:
Jo det går bra för det mesta.
Citera
2016-07-26, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det står att artikeln är uppdaterad för fyra timmar sedan så det lär stå samma sak nu när jag läser som när du läste. Varför utelämnar du i så fall rubriken "Våldtäkten väcker oro bland campinggästerna i Kolboda"

Campinggästerna är alltså de vanliga originalsvenskarna som campar i husvagnar i närheten av förläggningen. Eller de två första styckena som skildrar svenskars oro exempelvis:
"Under torsdagskvällen våldtogs en 50-årig kvinna när hon var ute och plockade svamp i skogen i Kolboda. Bara dagen innan, under onsdagen, var campinggästen och Nybrobon Marie Karlsson ute i skogen för att plocka bär.

– Det skulle alltså lika gärna kunnat ha varit jag som våldtogs, säger hon."

Sedan finns ju ett helt samhälle med både sommarstugor och permanentboende i närheten och det är säkert lika oroligt där.

Jo det går bra för det mesta.
Varför utelämnar du det faktum att jag citerade en användare? Apropå relevans.

Varför är du ohederlig?

Det faktum att svenskar nämns i artikeln förtar inte poängen f. ö. Det är vårt land som invaderas. Utlänningars uppfattning är i detta sammanhang ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in