Citat:
Då hittade du ingen "korrigering" med andra ord. Ytterligare ett tecken på din bristfälliga läsförståelse.
Citat:
Jag vänder frågeställningen - Menar du att "ett kön" utstrålar något specifikt vid hängning/strypning? Jag bara antar, och där medger jag att jag kan ha fel, att ett kön i sig utstrålar nada i ett sådant sammanhang.
Vad baserar du detta på?
Citat:
Ja, han gick säkert "i gång" av skäl jag beskrivit i tiigare inlägg. Mycket mer sannolikt än att mordet skulle vara ett resultat av någon sorts hämnd.. Men vila du i en totalt verklighetsfrånvänd (gällande rådande omständligheter) sannolikhetshypotes.
Blev han upphetsad av nakenheten? Varför måste han då ha kickaen av att se sitt offer dö då? Vad tjänade silvertejpen till?
Varför tejpade han huvudet om han gillar att se sitt offer dö?
Varför tejpade han huvudet om han gillar att se sitt offer dö?
Citat:
Varför inte? Han kanske ville beskåda ett i egen regi iscensatt kammarspel, med partiellt förbundna ögon. Och på vilket sätt vittnar "arrangemanget" om en förstagångsförbrytare?
Tidigt i tråden, innan Lisa hittats, så påstod en skribent att hittas Lisa med ögonen förtejpade är det nästan säkert att det är en förstagångsmördare. De klarar ofta inte av att se sina offers ansikten efter döden. Det passar in på NB, men om han tejpade henne av den anledningen så funkar ju inte motivet med att han skulle njuta av att se sitt offer dö.
Citat:
Om du använder din "paradgren" - logik - varför bad NB sina anhöriga att uppge ett felaktigt klockslag för när han skulle säga sig vara hemma, varför påkallades en skyndsam tvätt av NB:s kläder, hur hamnade NB:s DNA i linningen på offret, varför bad NB sina anhöriga att hantera "poliskontakter" med diverse regler, varför undrade NB hur DNA överförs (detta innan någon förutom mördaren visste att Lisa var död) mellan olika individer? Många frågor, men logiken du säger dig besitta, kräver ett svar på dessa frågor.
Nej sannolikhetslära är inte min "paradgren". Jag vet hur den fungerar och kan hantera resonemang kring den men har jag en paradgren så är det logik. Vad har du själv för paradgren? Något som inte har med logik eller sannolikhetslära skulle jag gissa.
Citat:
Visst. Skillnaden är att den sistnämnda stöder sig på domslut och, ursäkta att jag poängterar, prövning i TR, HovR, avslag i HD. Sannolikt har den senare mer att luta sig mot då det gäller fakta, inom ramen för rimligt tvivel..
Nu är det ju så att den skribenten hade sin yang i en crossdressinspirerad skribent som fortfarande finna kvar som allt jämt kör 18h/bevakning per dygn med mottot "allt ÅK sa är sanningen, han är min läromästare och mitt allt". Det råder alltså obalans.
Citat:
Visst, men som jag sagt tidigare till leda, verkar rättssäkerheten åt båda håll. Att bara värna om tilltalade och helt bortse från offren är inte att betrakta som rättssäkert. Du förefaller ha problem att se båda sidor av myntet.
Så då finns det fog för att vara vaksam kring rättssäkerheten då?
Citat:
Är ett svart hål för mig, beklagar..
Hur förhåller det sig med da Costa fallet då? Kanske en mer relevant jämförelse?
[--//--]