Citat:
Ursprungligen postat av
Myllo
De WT-män som verkligen hade med MOP att göra kan inte beskyllas för någon bristande
professionalitet. De visste att de inte behövde smussla med sin apparatanvändning då de
ingick i en uppifrån sanktionerad verksamhet och hade MOP som"bisyssla". Några som
hade MOP som enda uppdrag låtsades ingå i det sanktionerade som de kände väl till och
var hemmastadda i.
Vidare tror jag inte att de befinner sig på någon lägre intellektuell nivå än ett genomsnitt
av befolkningen men sannolikt med ett starkt Palmehat och en därtill relaterad blodtörst.
Den här skildringen märker jag att flera i tråden framför, dvs att WT-männen ingick i en "uppifrån sanktionerad" operativ grupp där några ägnade sig åt ordinarie polisverksamhet och några var avdelade för mordet på Palme. Varifrån kommer det? Är det något du/ni vet och kan bevisa eller är det ett antagande?
Min erfarenhet är att en grupp människor som samtalar länge med varandra om en sak till sist etablerar en bild av världen (i det här fallet MOP) som de betraktar som "sann" trots att det inte finns minsta anledning att vid en objektiv granskning komma till annat än att det är en allmänt accepterad föreställning.
I polisiära utredningar brukar det kallas "tunnelseende".
Om jag för debattens skull hävdar- ingen av oss vet ju hur det ligger till- att det inte var en "uppifrån sanktionerad" operation utan en attentatsgrupp som hyrts in för att utföra mordet så blir ju slutsatsen en helt annan, eller hur? Då var WT-männen oprofessionella som visade sig för vittnen.
Beträffande intellektuell nivå menar jag endast att människor som är högerextremister och Palmehatare bekänner sig till den högerextrema "ideologin", dvs nazismen. Ett hopkok av vanföreställningar om en överlägsen arisk "ras" och andra underlägsna "raser". Den som vet något om mänsklighetens ursprung och utveckling vet att vi alla härstammar från Afrika. Det finns alltså inga raser.
Om man tror på nazisternas budskap är man per definition mer obegåvad än gemene man och betydligt mer obegåvad än de skarpa hjärnor som skriver i denna tråd.