2016-07-23, 22:14
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvinsprz
Lycka(de)s du rippa från hemsidan (nickelodeon.se)? Om så var fallet, kan du förklara hur (i lekmanstermer )?

Chrome-->Inspektera-->Resources-->Frames-->Other-->mrs.xml--> dubbelklicka för att öppna i ett nytt fönster på denna.

Leta reda på fliken media:group och kopiera URL:en som finns inom följande fält url="blablabla" öppna denna länken i en ny flik. Nu kommer de olika RTMP urlerna som finns tillgängliga att listas. Välj önskad bitrate url och använd typ youtube-dlg för att hämta hem det.

Gjorde ett försök att förklara så simpelt som möjligt.
Citera
2016-07-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Chrome-->Inspektera-->Resources-->Frames-->Other-->mrs.xml--> dubbelklicka för att öppna i ett nytt fönster på denna.

...

Gjorde ett försök att förklara så simpelt som möjligt.

Du förklarade fint, S-Y.Sophie. Men, ett problem uppstår iom att "mrs.xml" inte dyker upp under "Other", utan det kommer bara fram en massa "collect", "crossdomain.xml", och "[SIFFROR/BOKSTÄVER].1.damoh.nickelodeon.se/", men ingen mrs.xml som sagt"...
Citera
2016-07-23, 23:57
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Du förklarade fint, S-Y.Sophie. Men, ett problem uppstår iom att "mrs.xml" inte dyker upp under "Other", utan det kommer bara fram en massa "collect", "crossdomain.xml", och "[SIFFROR/BOKSTÄVER].1.damoh.nickelodeon.se/", men ingen mrs.xml som sagt"...
Mrss.xml
Citera
2016-07-24, 00:01
Medlem
Verkar inte lösa sig. Nåväl.
Citera
2016-07-24, 06:08
Medlem
Citat:

Citat:
Verkar inte lösa sig. Nåväl.

Jodå - Ge aldrig upp förrän du är(blivit) övertygad att du valt "fel spår".

Men "Webb-TV" är ju inte en enda sak, utan en ganska stor mängd olika video-teknik - Och nya tillkommer.

Dessutom så startar du ju Webb-TV via länkar på en hemsida, vilket innebär att hela jättekomplexet "Webbdesign" är synnerligen inblandat, då rippningsverktygen ska snoka rätt på den egentliga videons URL (utan omgivande text, ramar, länkar osv).
Och här tillkommer ju både mode, praxis och generationsväxlingar, så även samma ägare/koncern/TVkanal varierar sina programsidor både oväntat och ibland ologiskt. Det händer ju tom att ett enstaka avsnintt i en kort programserie "råkar" vara omotiverat svår att rippa.

Och i viss mån blir även Webbläsarteknik inblandad, då de (Chrome, FFox, Safari, IE, Edge t.ex) kan göra sitt video-jobb på lite olika vis.

Så den som Verkligen Vill ha hjälp med rippning, bör precisera typ:
Programmet xXxX som jag kan se med senaste version av wWwW på adress
http://bla-bla-bla_xXxX
lyckas jag inte rippa med yYyY. Varför?

Att bara ange TV-kanal är nästan inte någon användbar info alls.

Och kom igen: Finns det egentligen någon publikt åtkomlig video som man kan "skämmas" för att publicera länken till på Flashback...
Citera
2016-07-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Finns det nåt sätt att rippa DRM skyddat innehåll på TV4 Play?

Audilas finns men det kostar pengar typ 410kr eller ngt beror på dollarns värde
Citera
2016-07-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven22

Finns inget prg som än så länge knäcker DRM-skydd, så passa dig för att rekommendera sånt.

Ev. sidor på nätet där det 'rekommenderas' är fejkade.
Citera
2016-07-25, 21:38
Medlem
Citat:
Jag skrivet förslaget här som jag skrev i pm till uman

Det hade varit gott att kunna ladda ned och köa så man kan ta flera länkar samtidigt det hade unerlättat en del och minskat datatiden

t.ex som man kan i pirateplayer

om du kollar lite längre tillbaka så har jag försökt mig på en beskrivning om detta. går alldeles utmärkt att ladda ner flera program samtidigt med umans.

av nån anledning så har det inlägget blivit borttaget.

gör allt som vanligt när du startar igång en nerladdning. och när du ska ladda ner nästa program så högerklicka på umans ikonen (jag har den på aktivitetsfältet) och klicka på den umans ikonen i "popupen" så kommer det upp ett nytt tomt fönster så är det bara att göra om första steget igen med det nya programmet som ska laddas ner.
jag har inte så snabb hastighet på mitt internet men 12 nerladdningar samtidigt kan jag ha igång.
det kan ta lite längre tid men man slipper hålla håll när en nerladdning är klar för att börja nästa.
vet inte om det spelar nån roll men jag väntar tills alla är nerladdade innan jag stänger fönsterna sen.
Senast redigerad av htg500 2016-07-25 kl. 21:51.
Citera
2016-07-28, 12:43
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av AnkanW
Finns inget prg som än så länge knäcker DRM-skydd, så passa dig för att rekommendera sånt.

Ev. sidor på nätet där det 'rekommenderas' är fejkade.

Audilas är precis som alla andra svar i tråden på frågan: "Hur man rippar DRM-skyddat material från sidan x", ett screencasting program. Alltså ett program som gör en inspelning av en uppspelning som sker i realtid på godtycklig enhet.

Visst audilas är säkert ett jättebra program men knappast ett program som nödvändigtvis åstadkommer ett bättre resultat än befintlig freeware i samma kategori.
Citera
2016-07-31, 16:16
Medlem
YTD Fel #2 "Tyvärr, Din inloggning var fel"

Jag använder YTD för att ladda ned från YouTube.

När jag ska ladda ned en åldersbegränsad film och därmed måste ange YouTube-namn och lösenord i YTD, får jag det vanliga felet Error 2, som brukar anges när YTD felaktigt anger att filen inte finns. Mitt felmeddelande blir dock att min inloggning är fel.

Jag har gjort standardlösningen att avinstallera YTD -> rensa med Ccleaner -> Ominstallera YTD -> starta om datorn, men detta hjälper inte.

YTDs egna FAQ hjälper inte. Tips, tack!
Citera
2016-07-31, 18:14
Medlem
Protons avatar
Programvara - Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2016-07-31, 18:22
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Jag använder YTD för att ladda ned från YouTube.

När jag ska ladda ned en åldersbegränsad film och därmed måste ange YouTube-namn och lösenord i YTD, får jag det vanliga felet Error 2, som brukar anges när YTD felaktigt anger att filen inte finns. Mitt felmeddelande blir dock att min inloggning är fel.

Jag har gjort standardlösningen att avinstallera YTD -> rensa med Ccleaner -> Ominstallera YTD -> starta om datorn, men detta hjälper inte.

YTDs egna FAQ hjälper inte. Tips, tack!

Vilken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in