2016-10-17, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Hoppas det blir bättre statistik snarast en har haft problem med först zip filen sedan en hämtning. En annan med några filer dock löste det sig?

Raderat gamla version, installerat nya, laddat ned en långfilm från SVTPlay (som inte fungerade med YoutubeDLG). Inga problem.
Citera
2016-10-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmalis
Jag försöker ladda ner svtplay-dl nu och är inte så bra på kodning osv. Jag har försökt följa listan men har fasnat på punkt 5.

För det går inte skriva in mappen ;c:\<svtplay-dl>
Det står: filnamn kan inte innehålla något följande tecken på /

och det går inte änns öppna filerna (svtplay-dl) för sidan stängs ned

Vad gör jag för fel

Citat:
Behöver man ha nått speciell program för svtplay-dl ska fungera?

Varför håller du på med svtplay-dl för?

Nåt speciellt skäl?

Hämta umans prg, se hans signatur för download.

Där ingår svtplay.dl, ihop med en massa annat.
Men där finns också ett prg som sköter allt - umans_webtv_downloader.exe - där du bara behöver klistra in URL och sen skriva in namnet på det du laddar ned. Finns även instruktioner, om inte i hans signatur så på hans hemsida, vars URL finns i hans signatur.

Svtplay-dl är kommando-rads-prg, dvs du måste köra det i en DOS-prompt, vilket inte alltid är helt lätt för den som inte förstår hur det funkar.

Citat:
Ursprungligen postat av MrJoJo
Men har problem med div. felmeddelanden om att filen inte finns eller inte kan hittas.

Kod:
ERROR: svtplay-dl crashed
WindowsError: [Error 2] Det gÕr inte att hitta filen: 'd:\\temp/SVT_Darwins_glomda_rival_E01.ts'

Vill du ha hjälp så lämna alltid URL till det du försöker hämta, så andra kan prova och ev. se vad som är fel.

Men både delarna av Darwins Glömda Rival går att ladda ned med umans utan problem.
Senast redigerad av Gavinn 2016-10-17 kl. 10:39.
Citera
2016-10-17, 10:40
Medlem
För att jag vill kunna hämtat lite videos från TV4 play och vart kan man ladda ner umans? Jag hittar inte länken
Citera
2016-10-17, 10:51
Medlem
Någon som vet hur man får viafree att funka med Uman? Funker ej för mig. Får upp det här meddelandet:

Citat:
C:\uwtd/python.exe: can't open file 'svtplay-dll': [Errno 2] No such file or dir
ectory
ffmpeg version N-72805-g913685f Copyright (c) 2000-2015 the FFmpeg developers
built with gcc 4.9.2 (GCC)
configuration: --enable-gpl --enable-version3 --disable-w32threads --enable-av
isynth --enable-bzlib --enable-fontconfig --enable-frei0r --enable-gnutls --enab
le-iconv --enable-libass --enable-libbluray --enable-libbs2b --enable-libcaca --
enable-libdcadec --enable-libfreetype --enable-libgme --enable-libgsm --enable-l
ibilbc --enable-libmodplug --enable-libmfx --enable-libmp3lame --enable-libopenc
ore-amrnb --enable-libopencore-amrwb --enable-libopenjpeg --enable-libopus --ena
ble-librtmp --enable-libschroedinger --enable-libsoxr --enable-libspeex --enable
-libtheora --enable-libtwolame --enable-libvidstab --enable-libvo-aacenc --enabl
e-libvo-amrwbenc --enable-libvorbis --enable-libvpx --enable-libwavpack --enable
-libwebp --enable-libx264 --enable-libx265 --enable-libxavs --enable-libxvid --e
nable-lzma --enable-decklink --enable-zlib
libavutil 54. 27.100 / 54. 27.100
libavcodec 56. 41.100 / 56. 41.100
libavformat 56. 36.100 / 56. 36.100
libavdevice 56. 4.100 / 56. 4.100
libavfilter 5. 16.101 / 5. 16.101
libswscale 3. 1.101 / 3. 1.101
libswresample 1. 2.100 / 1. 2.100
libpostproc 53. 3.100 / 53. 3.100
J:\/phs8e1.ts: No such file or directory
Exception in Tkinter callback
Traceback (most recent call last):
File "lib-tk\Tkinter.py", line 1532, in __call__
File "<string>", line 119, in main
WindowsError: [Error 2] Det gÕr inte att hitta filen: 'J:\\/phs8e1.ts'
Citera
2016-10-17, 10:54
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
120 mb rarat (komprimerat), blir ca 245 mb när du packar upp det, mao större än det gamla.

Det gamla paketet var ca 200 MB rarat det nya paketet är ca 120 MB rarat, ett betydligt kompaktare och mindre paket, varför?
Citera
2016-10-17, 11:00
Medlem
Citat:
För att jag vill kunna hämtat lite videos från TV4 play och vart kan man ladda ner umans? Jag hittar inte länken

Kommentera inlägg, istället för att skriva nytt! Klicka alltså på CITERA under inlägget ifråga.

Men jag skrev ju att du skulle titta i umans SIGNATUR!
Det finns en användare här som heter uman231, SE längst ned i hans inlägg, där finns hans Signatur, som innehåller länkar hans prg och hans hemsida, LÄS alltså bakåt.

Just nu står det så här i uman231's signatur:

Hela programmappen(uppdaterad fram till 16_10_2016):
https : // minfil.org / Xbz0p9b0bd / uwtd.zip
Hemsida: http : / / uwtd. me. pn

Bara att klicka på de där i hans signatur.

Så LÄS bakåt!

Sen så finns en gammal 'kurs' här: (FB) Tråden om att rippa från Webb-TV, tips, frågor (Mod)

Citat:
Ursprungligen postat av classexa
Någon som vet hur man får viafree att funka med Uman? Funker ej för mig. Får upp det här meddelandet:

Som jag nyss skrev, ange alltid URL till det du vill hämta, och misslyckats med, hur ska annars nån annan kunna prova ...

Men vad jag kan gissa mig till så har du inte angett Nedladdningsmappen (t ex X:\Ned) allra längst ned i umans prg:

"WindowsError: [Error 2] Det gÕr inte att hitta filen: 'J:\\/phs8e1.ts'" Det är ju en \/ där, mellan där ska stå ett mappnamn.

Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Det gamla paketet var ca 200 MB rarat det nya paketet är ca 120 MB rarat, ett betydligt kompaktare och mindre paket, varför?

Det är väl bra att det är mindre att hämta, så varför bry sig?

Men om du i Winzip använder >>Tools>Info kan du läsa dig till att det gamla var Opackat dvs 100%, medans den nya nu är Packat till 50%.
Senast redigerad av Gavinn 2016-10-17 kl. 11:15.
Citera
2016-10-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavinn

Som jag nyss skrev, ange alltid URL till det du vill hämta, och misslyckats med, hur ska annars nån annan kunna prova ...

Men vad jag kan gissa mig till så har du inte angett Nedladdningsmappen (t ex X:\Ned) allra längst ned i umans prg:

"WindowsError: [Error 2] Det gÕr inte att hitta filen: 'J:\\/phs8e1.ts'" Det är ju en \/ där, mellan där ska stå ett mappnamn.

URL: http://www.viafree.se/program/reality/paradise-hotel--1/sasong-6/avsnitt-1

Jag har angett nedladdningsmapp
Citera
2016-10-17, 11:18
Medlem
Citat:
URL: http://www.viafree.se/program/reality/paradise-hotel--1/sasong-6/avsnitt-1

Jag har angett nedladdningsmapp

Vad står det där det står:
"Nuvarande nedladdningsmapp är:" ?

Går utmärkt att hämta från:

http://www.viafree.se/program/reality/paradise-hotel--1/sasong-6/avsnitt-1

Krångla inte till namngivningen, utan testa med t ex bara:
test
som filnamn, och använd t ex inte ens massa . punkter i filnamnet, heller inga svenska tecken, dvs åäöÅÄÖ osv.

LÄS kursen jag angav URL till i mitt föregående inlägg!
Senast redigerad av Gavinn 2016-10-17 kl. 11:21.
Citera
2016-10-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavinn
Går utmärkt att hämta från:

http://www.viafree.se/program/reality/paradise-hotel--1/sasong-6/avsnitt-1

Krångla inte till namngivningen, utan testa med t ex bara:
test
som filnamn, och använd t ex inte ens massa . punkter i filnamnet, heller inga svenska tecken, dvs åäöÅÄÖ osv.

LÄS kursen jag angav URL till i mitt föregående inlägg!

Jag laddade hem senaste Uman paketet från ett par dagar sedan. Funkar nu
Citera
2016-10-17, 11:24
Medlem
Citat:

Senaste kompletta umans är uwtd.zip och är från igår seeen kväll 2016-10-16.

SE umans signatur.
Senast redigerad av Gavinn 2016-10-17 kl. 12:01.
Citera
2016-10-17, 11:42
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Nått måste ha gått fel när du packade upp zip filen. För du ha nyaste som kom igår va?
Citat:
C:\uwtd/python.exe: can't open file 'svtplay-dll'
Och svtplay-dll medföljer. Så ladda ned igen och packa upp på nytt.
Citat:
Det var just pga att ni alla skulle ha samma filer jag släppte nytt igår. Så snälla blanda inte filer från gamla fixar. Det gör det mycket svårt att ge support.

Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Jag packade säkert förra gången med inställningen store då och best igår. Därför är filerna mer komprimerad nu än då.
Citera
2016-10-17, 16:14
Medlem
Nu har jag gjort en nogrann annalys av Free Netflix Downloader med ovisshet om de lagrar uppgifter men av själva programmet

Man kan ej ladda ned det man vill ha då ljudet ibland ej blir muxrat, några filmer och serier går enns inte att ladda ned.

Så jag har kommit till insikten att Silverlight kan finnas i olika hårdnivåer det vill säga som ett antvirus som man kan ställa in så kan man säkert göra med Silverlight. Eller om programmet har svårt när det ej är på Engelska ljudet och det krävs kanske mer kod för att kunna få ned annan muxring på ljudet då alla animerade serier får error remuxring audio.

Så antingen är programmet ej färdigt eller annars är det 100% skumt om de ej tänker göra klart det och har ett program som ej är 100% klart sedan så ger dem ej äkta svar på FB när man kommer med förslag.

Jag fortsätter min testning (om netflix stänger kontot eller om det blir hackat då kommer jag skriva här på en gång så ni vet att programmet är en spyware som Netflix egentligen äger eller har köpt eller att dem som gjort programmet säljer uppgifterna till dit konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in