Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Är stenar ateister? Varför är det så många ateister som INTE vill att deras ställningstagande ska framstå som resultatet av ett intelligent övervägande?
PZ Myers, biolog och känd ateist, uttrycker det bra i sin blogg Pharyngula:
Why are you an atheist?
Nej stenar är inte ateister, människor är ateister, troligtvis också övriga djurriket är ateister, fåglar fiskar lamm kor grodor ... är sannolikt ateister, de saknar tron på gud och gudsförklaringen.
Dvs tänkande individer, inalles är ateismen i majoritet. Det som är lite tråkigt för särskilt hardcore-teister. Medan tvivlarna, vet med sig att det lönar sig att skenhela sig.
Rätt enkel matte, när du tänker efter, inga "pseudoakademiska länkar" behövs öht.
enbart gnuttan logik.
men att drömma, hoppas och sådant, gör de flesta människor, men det går ändå inte under teism, eftersom drömmar brukar handla om förändring i nuet, all bevisföring har hittills haft ukomst om att "gud" inte hör, dvs en osinnlig fantasi, osinnligheten gör att ma kan skenhela sig så förbannat enbart med att flika in lie gud och lite juridiskt överenskomna kapitel, eftersom teism syftar på ägo, jag äger gudstro, jag äger därför det och deet kapitlet som jag-tolkar-si och så,. så jag äger därför rättighet, tror-du-intesom jag, kan du inte äga, t.ex förstånd : den sots retorik har treister haft i sin ägo, i rätt många århundraden, också i nutid och tyvärr i framtid kommer oskyldiga barn dras in i skitig oärlig och lömskt skenbedrägeri. Islam visar det tydligt, men förvaltiningar i många andra länder har istället för muhammed, kristus och polyteisterna drar sina valfri gud ur mängden.
mkt enkelt att genomskåda.