2016-07-24, 17:08
Medlem
Julinhos avatar
Minns ni när Feldgrau påstod att Bajen har sportslig medgång? Vilket jävla klappträ..
Citera
2016-07-24, 17:21
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Minns ni när Feldgrau påstod att Bajen har sportslig medgång? Vilket jävla klappträ..
Minns ni när någon bajare här inne (tror fan det var du faktiskt) påstod att Bajen skulle komma top tre i sin comebacksäsong i Allsvenskan och jämförde med hur AIK lyckades knipa andraplatsen 2006

Nej men ärligt. Det måste kännas hemskt att vara påväg tillbaka till Superettan igen när ni ganska nyligen tog er ur skiten. Kämpa!
Citera
2016-07-24, 17:21
Medlem
Bajenjeppes avatar
Flytta upp Brännström från U19 eller ta in Roger Sandberg för den andra halvan av säsongen. Finns bara ett mål - hänga kvar. Spelar ingen roll om Nanne slopar manualen, han har inte spelarnas förtroende. Dags för tränarbyte.

Stabilt av Gnaget. Norling känns som rätt man för er.
Citera
2016-07-24, 17:29
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Har Hammarby varit så här dåliga hela säsongen? Sämsta laget jag sett sen Örgryte 2009.
Det är sant.
Hammarby är ett av seriens sämsta lag och har Allsvenskans sämsta spelartrupp.Det finns ingen spelare i Hammarby som platsar i något annat allsvenskt lag skulle jag tro.

Tabellplaceringen är inte oväntad.Det förvånar mig att ingen spelare som håller hög allsvensk klass har värvats.
Citera
2016-07-24, 18:53
Medlem
Wads avatar
Frågan är när vi var såhär usla i en hel match senast? IFK Göteborg borta den här säsongen var ju katastrof, men där ryckte vi upp oss något snäpp i andra halvlek iaf.

Kan det vara så längesedan som Falkenberg hemma 2013?
Citera
2016-07-24, 19:24
Medlem
M-9s avatar
Vilken klasskillnad idag på både planen och läktaren..

Superettan här kommer bajen!
Citera
2016-07-24, 19:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det är sant.
Hammarby är ett av seriens sämsta lag och har Allsvenskans sämsta spelartrupp.Det finns ingen spelare i Hammarby som platsar i något annat allsvenskt lag skulle jag tro.

Tabellplaceringen är inte oväntad.Det förvånar mig att ingen spelare som håller hög allsvensk klass har värvats.

Ett av de sämsta lagen ja, men inte den sämsta truppen. Det som är det stora fiaskot, och därför Nanne misslyckats så brutalt. Försöker spela en fotboll vi inte har material för.
Citera
2016-07-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det är sant.

Arnor Smarason, Imad Khalili, Kennedy Bakricioglu, Johan Persson, Erik Israelsson, Ögmunder Kristinsson och Birkir Mar Saevarsson är väl alla klart på övre halvan av årets upplaga. Däremot får ni ju inte ens ut hälften av deras potential.

För övrigt ska man inte spela derbyn på plastgran. Ni har ju spelare för kamp, men det blir inga närkamper.
Citera
2016-07-24, 20:12
Medlem
Commissarys avatar
Nästa år blir det derby mot dalkurd. Jättenära hem för bajarna efter match iaf.
Citera
2016-07-24, 20:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Jaha och varför fan var man så nervös och pessimistisk på förhand?

Ska inte sprida salt i såren men usch så dåliga Hammarby var idag, finns inte en skymt av strukturerat spel och defensiven är nog den sämsta i serien. Vart nånstans är markeringen på Haukur? Liksom mot Djurgården har han hur mycket yta som helst och gör inte bort sig, vad gör Saetra (?) vid Eeros 0-2? Iofs inte bara nämnde som har ansvaret men han ser ut att skita att Eero drar iväg, 0-3 målet är ju bara passivt, Ofori får springa igenom och Bajen satsar lite halvhjärtat på att ta bollen.

Offensivt var man inte mycket bättre fast vem vet vart matchen skulle ta vägen om Israelsson satt nicken? Eller jätteläget?

Hela laget gör det jättebra idag, tycker ändå att Kpozo, Nisse, Ofori & Per Karlsson förtjänar mest beröm. Ofori visa upp sin bästa sida och Kpozo blandar lite men hur många gånger blev inte bajare tunnlade? Riktigt fin teknik.

0-3 och krisstämpel på söder samtidigt som vi hakar på i toppen. Helt fucking underbart
Citera
2016-07-24, 20:26
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jaha och varför fan var man så nervös och pessimistisk på förhand?

Ska inte sprida salt i såren men usch så dåliga Hammarby var idag, finns inte en skymt av strukturerat spel och defensiven är nog den sämsta i serien. Vart nånstans är markeringen på Haukur? Liksom mot Djurgården har han hur mycket yta som helst och gör inte bort sig, vad gör Saetra (?) vid Eeros 0-2? Iofs inte bara nämnde som har ansvaret men han ser ut att skita att Eero drar iväg, 0-3 målet är ju bara passivt, Ofori får springa igenom och Bajen satsar lite halvhjärtat på att ta bollen.

Offensivt var man inte mycket bättre fast vem vet vart matchen skulle ta vägen om Israelsson satt nicken? Eller jätteläget?

Hela laget gör det jättebra idag, tycker ändå att Kpozo, Nisse, Ofori & Per Karlsson förtjänar mest beröm. Ofori visa upp sin bästa sida och Kpozo blandar lite men hur många gånger blev inte bajare tunnlade? Riktigt fin teknik.

0-3 och krisstämpel på söder samtidigt som vi hakar på i toppen. Helt fucking underbart

Tog mig typ 60 minuter att haja att ni lirade fembackslinje och att Izhizaki lirade i en strikerroll. Sån jävla panik hade jag över vårt egna spel att jag inte kunde se det. I övrigt var Ofori helt överlägsen idag, han gjorde precis som han ville.

0-2 uppfattade jag det som vara Ögats helt och hållet, han hänger duktigt med tvätt där. Vid 0-1 har Birkir en högst oklar position och ligger långt ner nära stolpen utan att hålla den heller. 0-3 är ju bara rakt igenom uselt; tror Ofori går förbi 4(!) spelare utan att anstränga sig särskilt mycket.

Jag vet verkligen inte vad vi ska göra för att ta oss ur det här. Trots allt verkar det som att Nanne har tappat omklädningsrummet, men jag vet verkligen inget namn som kan rädda oss på studs. Säger det igen; Gefle och FFF har verkligen fått en räddningsplanka nu. dif är inte ens aktuella för nedflyttning
Citera
2016-07-24, 20:28
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vart nånstans är markeringen på Haukur?

Mycket att svara på, men ville bara skriva en sak angående det där nu..

Typ majoriteten av alla "experter" säger/skriver och undrar vart markeringen var på den och den spelaren osv.. Samma sak gäller andra lag, som typ Djurgården(tror jag).

Det är ju uselt, och jag säger absolut inte att jag föredrar det, men ser inte folk att vi(och en del andra lag) inte använder vanlig markering vid defensiva fasta? Det är ju inte så konstigt att folk står omarkerade när man aktivt själva väljer att inte markera. Jag snackar alltså om zonförsvar.. Sen har det ju gått åt helvete alldeles för många gånger, men det är ju i alla fall så man vill göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in