2016-06-16, 19:21
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad vet du och/eller GW om vad Malins mördare gjorde efter dådet?

Eklund är vad som sagts helt avförd i detta ärende. Tanken var därför fel hur attraktiv den än kan ha varit i något tidigare skede.

Han må vara avförd men "avförd" är inte samma sak som "oskyldig". Tänk på hur många misstänkta som blivit avförda för att bevisningen inte räcker till åtal.
Citera
2016-06-16, 20:09
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Han må vara avförd men "avförd" är inte samma sak som "oskyldig". Tänk på hur många misstänkta som blivit avförda för att bevisningen inte räcker till åtal.
Ge dig nu. Givetvis gick utredarna så långt man bara kunde både med Eklund och Snälle Bengt när han var aktuell. Man fann att det inte var möjligt att någon av dom gjort det.

Varför vill du så hett att det är Eklund? Vad mer än att GW vinglade iväg åt det hållet menar du talar för att det är han? Du hittar hundratals om inte tusentals med dårar en kvart från vilken plats som helst i Sverige när som helst.
Citera
2016-06-16, 20:19
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ge dig nu. Givetvis gick utredarna så långt man bara kunde både med Eklund och Snälle Bengt när han var aktuell. Man fann att det inte var möjligt att någon av dom gjort det.

Varför vill du så hett att det är Eklund? Vad mer än att GW vinglade iväg åt det hållet menar du talar för att det är han? Du hittar hundratals om inte tusentals med dårar en kvart från vilken plats som helst i Sverige när som helst.

Att man fann dessa personer oskyldiga har jag inte läst och det var heller inte vad du nyss sade.

Att jag vill att A E ska vara gärningsman är något du fått för dig. Du verkar dra förhastade och felaktiga slutsatser om både det ena och det andra.
Citera
2016-06-16, 20:51
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Att man fann dessa personer oskyldiga har jag inte läst och det var heller inte vad du nyss sade.

Att jag vill att A E ska vara gärningsman är något du fått för dig. Du verkar dra förhastade och felaktiga slutsatser om både det ena och det andra.
Jag noterade inte att du bröt in och svarade på en annans inlägg. Nästa gång du gör något sådant kan du väl vara hygglig och läsa på ärendet och inte sväva iväg i något allmänt tyckande.
Citera
2016-07-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klowe
Lever aset än?
Fy fan!!!
Så mycket pack det vandrar omkring i Göteborg med omnejd...
Götebg--- --Var inte han skåning ?
Citera
2016-07-08, 03:07
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Vad vet du och/eller GW om vad Malins mördare gjorde efter dådet?

Det vi vet är att han satte sig på en parkbänk för att gå igenom hennes tillhörigheter, dryga 70 meter från mordplatsen (75m om jag minns rätt). Han går därefter att spåra vartefter han gör sig av med hennes tillhörigheter. Det finns till och med ett vittne till mordet. Så vi vet en hel del med andra ord. GW är en skrävlare och har haft fel ett antal gånger, men jag tror han är rätt ute här. Mördaren bor sannolikt i närheten, och är garanterat känd av polisen sedan tidigare.

https://www.youtube.com/watch?v=KwTLLxiH-Fg
Citera
2016-07-08, 07:20
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Det vi vet är att han satte sig på en parkbänk för att gå igenom hennes tillhörigheter, dryga 70 meter från mordplatsen (75m om jag minns rätt). Han går därefter att spåra vartefter han gör sig av med hennes tillhörigheter. Det finns till och med ett vittne till mordet. Så vi vet en hel del med andra ord. GW är en skrävlare och har haft fel ett antal gånger, men jag tror han är rätt ute här. Mördaren bor sannolikt i närheten, och är garanterat känd av polisen sedan tidigare.

https://www.youtube.com/watch?v=KwTLLxiH-Fg
Vilka är "vi"?

Mig veterligen har polisen inte offentliggjort vad vittnet faktiskt sett. Har du mer information om det så dela gärna med dig.
Citera
2016-07-10, 02:47
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Vilka är "vi"?

Mig veterligen har polisen inte offentliggjort vad vittnet faktiskt sett. Har du mer information om det så dela gärna med dig.

Nu verkar du bli lite förvirrad, dock. Du ifrågasatte först vad "jag eller GW vet" om vad mördaren gjorde efter mordet. Jag svarade då att vad vi, det vill säga allmänheten, vet är att han uppehöll sig på en parkbänk i kyrkogården för att gå igenom hennes tillhörigheter.

Sedan ifrågasätter du vad jag säger med hänvisning till att ingen vet vad vittnet sett. Men det har ju ingen bäring på mitt ursprungliga påstående...
Citera
2016-07-10, 12:10
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Nu verkar du bli lite förvirrad, dock. Du ifrågasatte först vad "jag eller GW vet" om vad mördaren gjorde efter mordet. Jag svarade då att vad vi, det vill säga allmänheten, vet är att han uppehöll sig på en parkbänk i kyrkogården för att gå igenom hennes tillhörigheter.

Sedan ifrågasätter du vad jag säger med hänvisning till att ingen vet vad vittnet sett. Men det har ju ingen bäring på mitt ursprungliga påstående...
Försök att hålla dig till ämnet.

Polisen har inte offentliggjort så mycket vad avser vad man tror hände på mordplatsen och i dess närhet. Mig veterligen har man inte berättat vad vittnet sett och hört. Det allra mesta av vad man undsluppit sig är vad man låtit GW presentera flera år senare. Ett ytterst märkligt förfarande kan man tycka om man vill ha hjälp från allmänheten. Det gör bland annat att det inte är lätt att vet anad polisen anser och vad GW gissar och fabulerar.
Citera
2016-07-23, 07:25
Medlem
Citat:
Malin Olsson, 16, hittades mördad på Östra kyrkogården i Göteborg – mordet har varit en gåta i 22 års tid och lika länge har Malins mamma Marita Olsson levt med sorgen.
Leif GW Persson har presenterat ett nytt spår i jakten på Malins mördare, men polisen vägrar att kommentera uppgifterna.
– Det är ingen som jobbar med fallet. Så enkelt är det, säger Persson.

Citat:
Vad behövs för att lösa fallet?
– Det behövs inte så mycket mer än en kompetent utredare. Men det tycks vara en hake, säger Leif GW Persson.
Jens Ahlstrand är chef för utredningssektionen i Göteborg. Han menar att man jobbar med utredningen.

http://www.expressen.se/gt/mordet-pa-malin-16--en-gata-efter-22-ar/
Citera
2016-07-24, 17:27
Medlem
Mr_Sinisters avatar
67 sidor och fortfarande har ingen har ställt frågan kring det största mysteriet i sammanhanget.Vem fan går ut och festar med kompisar iklädd träningskläder?

För att vara lite seriös.Detta fick mig att uppfatta tjejen som rätt knepig när jag läste om mordet sommaren 94.
Citera
2016-07-24, 21:08
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
67 sidor och fortfarande har ingen har ställt frågan kring det största mysteriet i sammanhanget.Vem fan går ut och festar med kompisar iklädd träningskläder?

För att vara lite seriös.Detta fick mig att uppfatta tjejen som rätt knepig när jag läste om mordet sommaren 94.
Hur vet du att hon var klädd i träningskläder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in