2016-07-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Vilket parti är höger och vars väljare har högre iq?

Ska vi säga det i korus?
ett ..två..tre…..Republ……….!!!!

Fattar du inte, vad vi vill ha reda på är om högerväljare, alltså republikaner, har högre snittintelligens än vänsterväljare, alltså demokrater. Svaret på den frågan är att republikaner, högerväljare, har högre snittintelligens än demokrater, vänsterväljare.

Du måste släppa det här med konservativa nu eftersom vi överhuvud taget inte diskuterar deras intelligens utan vi är intresserade av de som röstar på republikanerna (högerväljare).

Nej, du har inte det svaret bara för att DU sitter och skriver detta 53 ggr.
Du hade möjligen haft det svaret OM vi haft en studie som tog en tillräckligt stor representativ grupp från republikaner / demokrater och gjorde IQ-test, under tillräckligt lång tid.
Detta test HAR VI INTE.

-Vi har ett test som mäter kognitiva förmågor republikaner/ demokrater där demokraterna vinner i poäng. där mätts: verbal, analytisk och ett 3.e..vad det nu var…ah rumslighet. dvs spatialt.
-Vi har väldigt många tester som bevisar att konservativa åsikter, politiska och sociala, vilka bevisligen ansamlas till höger politiskt…dvs REPUBLIKANERNA i USA och inget annat är korrelerade till lägre intelligens än liberala åsikter.
-Vi har bevis på att religiösa oftast röstar konservativt, pga sina sociala konservativa åsikter.
- Vi har bevis på att religiositet i sig också är korrelerat till lägre IQ.
- Vi har ett till test som bevisar att de som röstar konservativt faktiskt har en annan hjärnstruktur än de som röstar liberalt.
etc.
- Vi har ett test som plockat ut den politiska eliten i USA och där demokrater slår republikanerna FETT i IQ.
- Vi har empiriska bevis som säger att de mest utbildade ( också korrelerat till högre IQ) oftare röstar på democrats than republicans.

Mot detta ställer du ett enda test…som säger det jag nu skrivit 20 ggr…
att kanske, kanske väger reprublikanernas alla minus från sina konservativa…från ovan tidigare slutsatser, lite mindre minus, kanske tom jämnt via deras (slightly higher) 2 poäng högre resultat i verbal intelligens.

Vad tror du väger tyngst på intelligens vågen?
Slightly higher verbal intelligens eller "öppet" liberalt tänkande i stort?/ högre kognitiva förmågor (där alltså verbal intelligens för övrigt ingår) etc. etc?

hmm?

Nu tänker jag fan inte fortsätta upprepa detta in absurdum…om du inte fattar detta så well då är du ju rätt ohjälplig faktiskt, jag har gjort mitt bästa.
Citera
2016-07-24, 18:14
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Om en kvinna har fel om neandertalare så är det en väldigt allvarlig psykisk sjukdom och de betyder att alla kvinnor ska tas ifrån rösträtten.
Citera
2016-07-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Vi har en enda studie som har ett representativt urval av den amerikanska befolkning (tusentals personer som fått frågan varje år sedan 1972), min studie, och den visar att de som röstar på republikanerna har högre snittintelligens. Detta ligger också i linje med att republikaner är mer politiskt och ekonomiskt insatta.

Tittade lite på Pew Research Center som konstaterar: Republicans, on average, answered one more question correctly than Democrats (5.9 vs. 4.9 correct). These differences are partly a reflection of the demographics of the two groups; Republicans tend to be older, well-educated and male, which are characteristics associated with political and economic knowledge. Still, even when these factors are held constant, Republicans do somewhat better than Democrats on the knowledge quiz.

Lite summerat kring resultaten: GOP-sympathizers are better informed, more intellectually consistent, more open-minded, more empathetic and more receptive to criticism than their fellow Americans who support the Democratic Party.
Senast redigerad av Oantastlig 2016-07-24 kl. 20:12.
Citera
2016-07-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Om en kvinna har fel om neandertalare så är det en väldigt allvarlig psykisk sjukdom och de betyder att alla kvinnor ska tas ifrån rösträtten.

Könet kvinna är en psykisk sjukdom.
Citera
2016-07-24, 20:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja kvinnor är en defekt på mänskligheten som man hoppas att det inte kommer behövas i framtiden.
Citera
2016-07-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Ja kvinnor är en defekt på mänskligheten som man hoppas att det inte kommer behövas i framtiden.

Det kommer den inte göra heller. Vilket är bra då den ändå inte bidragit till något under mänsklighetens existens.
Citera
2016-07-25, 10:52
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Om svaret var ja på om vi var överens om att män och kvinnor raserade civilisationer så är vi överens.
Jag har besvarat din fråga både detaljerat och uttömmande två gånger och ändå är du inte nöjd med svaret. Men här kommer lite kort info om orsaker till civilisationsnedgångar: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Underg%C3%A5ng_-_Civilisationernas_uppg%C3%A5ng_eller_fall med åtta faktorer som bidragit till civilisationers undergång. Plus https://en.m.wikipedia.org/wiki/Societal_collapse

Mitt svar blir då kortfattat:

- män (främmande invasioner, överutnyttjande av militära resurser osv)
- moder natur (naturkatastrofer, klimatförändringar, epidemier osv)
- kvinnor (hur delaktiga de var vet jag inte, men tillsammans med män: för låga/för höga födslotal, eventuellt miljöförstöring).

Svara nu på frågan: Är vi överens om att både män och kvinnor byggt civilisationer?
Citera
2016-07-25, 11:51
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Yes, och klassisk ekonomisk liberala högerväljare kompenserar för det. Det är därför republikanska väljare har högre snittintelligens. Är du med nu?
Som jag nämnde tidigare finns republikanska sympatisörer med liberala värderingar och det är de som i snitt har högre intelligens än konservativa.

Här är en studie av Lazar Stankov. I abstraktet står bl a att konservatism och kognitiv förmåga är negativ korrelerade. Den här studien visar att välutbildade amerikaner är mer liberala. Ta en ordentlig titt på stapeldiagrammen.

http://www.politicususa.com/2015/10/06/study-finds-democrats-bigger-vocabularies-grammar-republicans.html
Demokrater har i snitt större ordförråd och begår generellt färre grammatiska fel än republikaner.

Både Merapi och jag har tillsammans presenterat betydligt fler studier än dina ynka två och de stödjer våra ståndpunkter att konservativa (höger) generellt har lägre intelligens än liberala och mer vänster. Dessutom är de flesta av dem i USA:s elit demokrater (liberala). Är det så svårt att acceptera sakliga fakta? Det är så här verkligheten ser ut.
Citera
2016-07-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Ja, det är ingen som förnekat att konservativa/religiösa etc. har lägre intelligens och att dessa tenderar att rösta mer höger. Att ingen av er verkar förstå att dessa bara är en subgrupp inom republikanerna (och demokraterna fast i mindre utsträckning även ex. är 70 % av demokraterna kristna). Totalt sett visar den data vi har för handen att republikanerna har högre snittintelligens och är mer politiskt och ekonomiskt kunniga.

Är det så att ni sitter på någon undersökning som har ett representativt urval som mäter både intelligens och vad de röstade på så är det bara att lägga fram den. Det är ju bara jag som har kunnat lägga fram en sådan studie och den stöder som bekant min ståndpunkt. Detsamma gäller i Sverige där vi har än så länge bara har en undersökning som har ett representativt urval av män och som finner att de som röstar höger har högre snittintelligens.

Summerat från Pew: Republicans tend to be older, well-educated and male, which are characteristics associated with political and economic knowledge.
Citera
2016-07-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ja, det är ingen som förnekat att konservativa/religiösa etc. har lägre intelligens och att dessa tenderar att rösta mer höger. Att ingen av er verkar förstå att dessa bara är en subgrupp inom republikanerna (och demokraterna fast i mindre utsträckning även ex. är 70 % av demokraterna kristna). Totalt sett visar den data vi har för handen att republikanerna har högre snittintelligens och är mer politiskt och ekonomiskt kunniga.

Är det så att ni sitter på någon undersökning som har ett representativt urval som mäter både intelligens och vad de röstade på så är det bara att lägga fram den. Det är ju bara jag som har kunnat lägga fram en sådan studie och den stöder som bekant min ståndpunkt. Detsamma gäller i Sverige där vi har än så länge bara har en undersökning som har ett representativt urval av män och som finner att de som röstar höger har högre snittintelligens.

Summerat från Pew: Republicans tend to be older, well-educated and male, which are characteristics associated with political and economic knowledge.

Om demokraterna har 70% kristna kan du nog vara säker på att republikanerna ligger på minst 80-90%.
Sen väl att minnas att de lägre intelligensen gäller äkta troende och inte den där gruppen som av sociala skäl/ slentrian säger sig tro…fast de inte gör det. I USA är det stigmatiserande att säga man är icke troende/ ateist på många ställen, vilket nog mycket förklarar demokraternas 70%.
Sen beror det också på HUR frågan ställs, jag har ex. kryssat i "christian" i åtskilliga dokument på olika resor ex. för att ateist inte fanns som alternativ och jag faktiskt tillhör en "kristet" sammanhang i världen. Men jag är definitivt ateist, jag ropar hellre på pappa än på en Gud.

Sen har jag som sagt länkat en studie som berörde kognivita förmågor kontra republikaner/ demokrater, hur förklarar du deras resultat? De mätte också verbal förmåga.
och hur förklarar du den totala överlägsenheten bland den politiska eliten ( OCH annan elit för övrigt)..Clinton har högst troligt mycket högre IQ än Trump. (kollade lite snabbt..H.Clinton har 140
Trump kan jag inte finna, så oväntat förmodligen inget han kan eller vill skryta med.)

Jag har dock möjligen en förklaring till din studies 2 poäng högre verbal intelligens.

1) har man mätt vuxna från 1972? 74? så betyder detta att du då har mätningar från människor som kanske studerade på 40-60 tal. Att studera i sig är jag övertygad om ger högre verbal förmåga. Liksom en kognitiv förmåga du måste tränas i för att den ska blomma ordentligt, ingen får ett riktigt bra ordförråd ex. utan att ha läst. Andelen ungdomar som fick/ kunde studera i USA på 40-50 60 70 tal kan du nog räkna med var mindre än vad den är idag. Ta bara ex. förbudet mot svarta på universitet innan -60 talet.
Så där har du en möjlig förklaring till de där 2 poängen. Faktiska nivåer på utbildade, och att republikaner nog oftare haft rika på sin sida ( = utbildningsmöjligheter) än demokraterna, speciellt
historiskt.
Sen om du läser din egen studie i botten någonstans så kommenterar han även skillnaden i poäng mellan de som säger sig vara republikaner och de som faktiskt röstar republikanskt. De som faktist röstar har lägre poängskillnad (ynka 2) än de som säger sig…som har (2-5)
Detta förklarar han med att de allra intelligentaste förmodligen röstar Demcraty party. Vilket återigen säger något om vilken politisk hemvist som faktiskt är mer intelligenta.

med andra ord, hade varit väldigt intressant läsa din studies resultat från den där mätningen för låt säga 10 år tillbaka i tiden endast…jag kan nog misstänka att den där verbala intelligensen vandrar över till demokraterna ju närmare nutid vi kommer.

Sen är det väl fan helt jävla vansinnigt påstående att säga att "män" är karakteriserade av att vara politisk och ekonomiskt kunniga.

Möjligen 1960 men fan heller 2016, inte ens i USA.

Numera är kvinnor de mer utbildade så även i USA så där rök den gamla trevliga antifeministiska slagdängan sin kos.
och nota bene att feministisk ideologi och kunskap kring den även är politisk kunskap….och där ligger fan män ofta rejält i lä, extremt bevisat skulle jag våga mig påstå efter att ha tragglat absolut baskunskap i detta med x antal på detta forum.
Senast redigerad av Merapi 2016-07-25 kl. 14:08.
Citera
2016-07-25, 16:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Genus är cancer!
Men det var nog inte tänkt att bli så, men vad hade man väntat sig med bara kvinnor vid rodret?
Citera
2016-07-25, 16:46
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Genus är cancer!
Men det var nog inte tänkt att bli så, men vad hade man väntat sig med bara kvinnor vid rodret?
Det var ju också tänkt så det var för över hundra år sedan och tidigare. Men vad hade man väntat sig med bara män vid rodret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in