Citat:
Vilket parti är höger och vars väljare har högre iq?
Ska vi säga det i korus?
ett ..två..tre…..Republ……….!!!!
Fattar du inte, vad vi vill ha reda på är om högerväljare, alltså republikaner, har högre snittintelligens än vänsterväljare, alltså demokrater. Svaret på den frågan är att republikaner, högerväljare, har högre snittintelligens än demokrater, vänsterväljare.
Du måste släppa det här med konservativa nu eftersom vi överhuvud taget inte diskuterar deras intelligens utan vi är intresserade av de som röstar på republikanerna (högerväljare).
Ska vi säga det i korus?
ett ..två..tre…..Republ……….!!!!
Fattar du inte, vad vi vill ha reda på är om högerväljare, alltså republikaner, har högre snittintelligens än vänsterväljare, alltså demokrater. Svaret på den frågan är att republikaner, högerväljare, har högre snittintelligens än demokrater, vänsterväljare.
Du måste släppa det här med konservativa nu eftersom vi överhuvud taget inte diskuterar deras intelligens utan vi är intresserade av de som röstar på republikanerna (högerväljare).
Nej, du har inte det svaret bara för att DU sitter och skriver detta 53 ggr.
Du hade möjligen haft det svaret OM vi haft en studie som tog en tillräckligt stor representativ grupp från republikaner / demokrater och gjorde IQ-test, under tillräckligt lång tid.
Detta test HAR VI INTE.
-Vi har ett test som mäter kognitiva förmågor republikaner/ demokrater där demokraterna vinner i poäng. där mätts: verbal, analytisk och ett 3.e..vad det nu var…ah rumslighet. dvs spatialt.
-Vi har väldigt många tester som bevisar att konservativa åsikter, politiska och sociala, vilka bevisligen ansamlas till höger politiskt…dvs REPUBLIKANERNA i USA och inget annat är korrelerade till lägre intelligens än liberala åsikter.
-Vi har bevis på att religiösa oftast röstar konservativt, pga sina sociala konservativa åsikter.
- Vi har bevis på att religiositet i sig också är korrelerat till lägre IQ.
- Vi har ett till test som bevisar att de som röstar konservativt faktiskt har en annan hjärnstruktur än de som röstar liberalt.
etc.
- Vi har ett test som plockat ut den politiska eliten i USA och där demokrater slår republikanerna FETT i IQ.
- Vi har empiriska bevis som säger att de mest utbildade ( också korrelerat till högre IQ) oftare röstar på democrats than republicans.
Mot detta ställer du ett enda test…som säger det jag nu skrivit 20 ggr…
att kanske, kanske väger reprublikanernas alla minus från sina konservativa…från ovan tidigare slutsatser, lite mindre minus, kanske tom jämnt via deras (slightly higher) 2 poäng högre resultat i verbal intelligens.
Vad tror du väger tyngst på intelligens vågen?
Slightly higher verbal intelligens eller "öppet" liberalt tänkande i stort?/ högre kognitiva förmågor (där alltså verbal intelligens för övrigt ingår) etc. etc?
hmm?
Nu tänker jag fan inte fortsätta upprepa detta in absurdum…om du inte fattar detta så well då är du ju rätt ohjälplig faktiskt, jag har gjort mitt bästa.