Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Nej, jag slog ned på dina påståenden om stigande reallöner.
Och det hade du inget för, för de verifierades omgående med det data från SCB som jag länkade.
Och har du problem med de, kontaktar du SCB och förklarar för dom att deras beräkningar är fel. När dom frågar vad felet är svarar du att det vet du inte. Du förstår dig inte på deras beräkningar. Men när du känner efter så
känns de inte rätt.
Men riktigt vad dina
känslor har med saken att göra är det nog bara du som förstår. Vi andra håller oss till verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Det finns ingen anledning till stigande reallöner sedan 70-talet oavsett hur många länkar du kommer med. Förstör man grunden till Sveriges välstånd så blir det inga stigande reallöner, allra minst på lång sikt. Det finns fortfarande ingen anledning att ha förtroende för vad du skriver. Du är alltjämt finanstomten som tittar på sig själv eller på några Nya M-förebilder och försöker få folk att tro att välståndet kommer av sig självt enligt nyliberala ideer. Sådana räcker inte till, inte på långa vägar. Landets gränser måste för det första värnas men ditt M är istället imperiebejakande hycklare och landsförrädare.
Du borde själv se hur hopplös du är. Du kan inte komma med något substantiellt eller mätbart. Bara förvirrat yrande.
Byggnads tvingade i år till sig över 2% i löneökning och 12 månaders KPI ändring var i Maj 0.6% Även du borde kunna inse att 2>0.6. Varför du inte gör det, hoppas jag att du själv vet. Det är det nog ingen annan som gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Och återigen. Värst av allt. Finanskrisen är löst??? Vet du någonting om hur västvärldens statsskulder har utvecklats åt satan sedan 2008??? Svenskarnas skulder??? Fattar du hur stor den verkliga inflationen är, ökningen av penningmängden??? Tycker du att bankerna i väst är stabila och att räkna med??? Nej, Jesus Kristus. Ge mig styrka mot dessa tomtar. Vore de fler skulle det förstås vara mer outhärdligt.
Det var finanskrisen du tog upp. Jag svarade på finanskrisens orsaker. Du producerar här ett osammanhängande yrande om en rad olika andra saker.