2016-07-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Släng inte bara in ett ord sådär utan tala om hur du vet det. Annars kan ju alla här bara sitta och namedroppa lite orter hit och dit.

Det finns i alla fall ett asylboende i Kolboda och det finns schysta svampmarker i närheten. Jag var där och plockade björnbär året då förläggningen skulle öppna eller precis hade öppnat (det var en vanlig turistanläggning innan), kan ha varit tre-fyra år sedan kanske. Träffade på en tant (troligen äldre än aktuellt BO så det var nog inte hon) som började prata om hur förskräckligt det var att få dit en massa utlänningar. Jag tyckte då det var lite konstigt att börja prata om sådant med en vilt främmande människa ute i naturen men stämmer det som du säger så hade hon i alla fall rätt.

Men som sagt, bara namedropping ger inte så mycket.

Det äldre par som uttalar sig om händelsen här:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23213851.ab är folkbokförda i Kolboda och alltså åretruntboende. Det finns en hel del annat som talar för att det är Kolboda. Den som söker skall finna...
Citera
2016-07-23, 18:00
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdame
Det äldre par som uttalar sig om händelsen här:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23213851.ab är folkbokförda i Kolboda och alltså åretruntboende. Det finns en hel del annat som talar för att det är Kolboda. Den som söker skall finna...
Den som söker ska finna, den som påstår ska belägga skulle jag säga, annars vet man inte vad man ska tro. Men bra att du gjorde det nu i alla fall.

Då är det ingen tvekan om att det är Kolboda, jag känner igen stället på bilderna också, bodde några km därifrån när jag var liten och brukar göra ett årligt återbesök eller två.

Förläggningen har c:a 150 boende. Polisen borde väl ha bild på alla och att visa dessa för BO torde vara en självklarhet så det antar jag att de har gjort eller gör snart. Det är ju långt ifrån alla som är troliga kandidater till att vara våldtäktsmän heller, där bor kvinnor och småbarn med så det kanske blir ett femtiotal kvar att visa bilder på eller så.
Citera
2016-07-23, 18:08
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"MENA" blir "MÖNA" översatt till svenska, men jag tror att den här anglicismen har blivit etablerad.
Båda två är anglicismer och inkluderar inte t ex Afghanistan och Somalia (bryr mig inte om "subkulturers" alternativa definitioner), samt säger inget om de är asylsökande eller födda i Sverige. Vidare verkar t ex libyer vara en liten grupp i ovan fall, så mer precisa uttryck är uppskattade även om det är vilda spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Vet nån hur många män var det i detta fall?
Nuvarande media-uppgift är tre (tror det stod två från början).

Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdame
Fler detaljer för oss lata? Gissar på att de två fotona från Aftonbladet var från platsen.
Citera
2016-07-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Man kan anklaga romer för mycket negativt men gruppvåldtäkter är okänt, iaf för mig.

Någon som vet om det finns en enda dokumenterad gruppvåldtäkt utförd av etniska svenska män? Helst då också av våldtäktsmännen tidigare okänd kvinna, överfall.
oja- svenska män/skräpet har våldtagit i grupp också,så det är ingen ny tradition om man så säger.
många unga flickor har blivit fysiskt skadade för livet vid gruppvåldtäkter i Sverige, av svenska-skräp- män,
men det är dock sällsynt. Och då har det alltid skrivits om sådana fall i tidningarna. Men det som nu sker, är som en epedimi av våldtäkter. Inte bara unga flickor som roat sig på krogarna eller som besöker konserer och festivaler som faller offer,
nu är det medelålders, tonåringar,vuxna kvinnor och barn-våldtäkter överallt där det finns buskage. Eller i svampskogen. Man fasar för när det är dags för bärplockningen runtom i landet.
Citera
2016-07-23, 19:08
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katta99
Troligen hade han frågat om hon inte hade sitt armband på sig!
Ja..det kan mycket väl vara så att de får lära sig det av hysteriska kommunist-feminister på sina asylboenden att de som har armband vill inte knulla och i sina hjärnor tolka det som att de som inte har armband vill knulla
Citera
2016-07-23, 19:30
Medlem
[quote=Toolman|57947690]Man kan anklaga romer för mycket negativt men gruppvåldtäkter är okänt, iaf för mig.
Det har säkert hänt, men romerna har ett eget rättsskiperi, egna rättegångar där de dömer sina egna hårt. Sexualbrott/Våldtäkter är inget romska domare/hövdingar släpper lätt.
Sex-brottslingar Döms hårt,får betala höga skadestånd.
-svenska myndigheter får ofta ingen kännedom eller insyn när det sker sådana brott bland romer.
lIte mer komplicerat om flickan el pojken är etniskt svensk, men romsk dom blir det i alla fall.
Oftast mycket hårdare straff än vad som ges av svensk domstol.
Citera
2016-07-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLjung
För oss i 20-30 års åldern.

Är det bara jag som tänker på att det kunde varit min egna oskyldigt svaga mamma som plockade svamp den dagen?

Kan ni föreställa er den bilden utav er mamma?

Sedan slår dom sönder henne och knullar henne analt och vaginalt.

Jävla kräk. När yngre är svårare att våldta så tar man gammal skrynklig hud att stoppa kuken i, förvånar mig dock inte.

Bara att kolla de mest sökta ämnen inom porr från arabländerna.

50 är väl ganska färskt än iaf
Citera
2016-07-23, 19:53
Medlem
[quote=moshes|57956129]
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Man kan anklaga romer för mycket negativt men gruppvåldtäkter är okänt, iaf för mig.
Det har säkert hänt, men romerna har ett eget rättsskiperi, egna rättegångar där de dömer sina egna hårt. Sexualbrott/Våldtäkter är inget romska domare/hövdingar släpper lätt.
Sex-brottslingar Döms hårt,får betala höga skadestånd.
-svenska myndigheter får ofta ingen kännedom eller insyn när det sker sådana brott bland romer.
lIte mer komplicerat om flickan el pojken är etniskt svensk, men romsk dom blir det i alla fall.
Oftast mycket hårdare straff än vad som ges av svensk domstol.

Svensk domstol är ett skämt, bättre skipa rättvisa själv numer
Citera
2016-07-23, 22:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
oja- svenska män/skräpet har våldtagit i grupp också,så det är ingen ny tradition om man så säger.

Källa?
Det finns enstaka fall och det utspritt under årtionden.

Citat:
många unga flickor har blivit fysiskt skadade för livet vid gruppvåldtäkter i Sverige, av svenska-skräp- män,
men det är dock sällsynt. Och då har det alltid skrivits om sådana fall i tidningarna. Men det som nu sker, är som en epedimi av våldtäkter. Inte bara unga flickor som roat sig på krogarna eller som besöker konserer och festivaler som faller offer,
nu är det medelålders, tonåringar,vuxna kvinnor och barn-våldtäkter överallt där det finns buskage. Eller i svampskogen. Man fasar för när det är dags för bärplockningen runtom i landet.

De "nya" tar vad de får tag på. 50 år eller 15 har ingen betydelse. Alla kan utsättas, ingen går säker. Inte någonstans.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Polen-Ungern
Jag har hört att svenska tjejer vill bli våldtagna av muslimer, det händer ju typ varje dag. Något som inte stämmer liksom...varför bjuder de hit dem ?

Större delen av väljarkåren röstar på politiker, på partier som för denna politik. Detta trots att de allra flesta är emot vansinnet.
Senast redigerad av ganglere2 2016-07-23 kl. 22:17.
Citera
2016-07-23, 22:42
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Ja..det kan mycket väl vara så att de får lära sig det av hysteriska kommunist-feminister på sina asylboenden att de som har armband vill inte knulla och i sina hjärnor tolka det som att de som inte har armband vill knulla

Om du vet att gärningsmännen har utländsk bakgrund så får du väl kontakta polisen...
Det finns inga som helst bevis just nu på gärningsmännens identitet eller ursprung, visst kan det vara intressant att spekulera men att dra förhastade slutsatser är bara dumt.
Citera
2016-07-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Att det ska vara så fasligt svårt att få fram signalement på dessa gruppvåldtäktare, man kan stillsamt undra varför.
Mörkläggning av gärningsmännen och snabba gripanden är viktigare än att skydda allmänheten i landet upp och ner.

Jag förstår ärligt talat inte problemet med "snabba gripanden" och på vilket sätt det står i motsats till att skydda allmänheten?
Det där var nästan för dumt för att vara seriöst.

Däremot så håller jag med om att man omgående bör hänga ut gärningsmännen.
Inte ens den naivaste migrationskramare kan misslyckas med att se:
1. Sverige har gått i väggen med migrationen. Ekonomiskt inte minst.
2. Att en påfallande stor del av de grova brott som sker i landet nu begås av invandare och att asylsökande tycks vara (sett till sin storlek som grupp) extremt brottsaktiva.

Därför bör ALLA vara eniga om att det krävs prioriteringar.
En sådan bör vara att den som begår ett brott med mer än 2 års fängelse i straffskalan under sina första 5 år i landet får packa väskan och åka hem.
Då ska man aldrig beviljas medborgarskap.

I övrigt kan man också knyta mer välfärdsförmåner till medborgarskapet.
Skattemedlen ska trots allt i första hand gå till landets medborgare och inte till folk som nyss kommit hit, även om de råkar vara skötsamma.
Citera
2016-07-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Om du vet att gärningsmännen har utländsk bakgrund så får du väl kontakta polisen...
Det finns inga som helst bevis just nu på gärningsmännens identitet eller ursprung, visst kan det vara intressant att spekulera men att dra förhastade slutsatser är bara dumt.

Polisen vet redan hurvida gärningsmännen är Svenska eller Utländska, det har självklart offret kunnat talat om men Polis och/eller media vill ej meddela signalement eller information ang detta. Och orsaken med att man är så ytterst förtegen är inte bara av utredningstekniska skäl utan ofta av kulturtekniska skäl, dvs Polisens viktigaste uppdrag från Regeringen är att inte gynna onda krafter dvs man vill ej gynna sanningen eller goda krafter.

Tväromspråk lexikon som behöver bifogas alla Aftonbladet, Expressen, SVT: God = Ond. Mörka krafter - Ljusa krafter. Vi ser inget samband = vi ser starkt samband. Gynnar Sverige = Förstör Sverige. Räddar pensioner = lägre pensioner. Många välutbildade = nästan alla har låg eller ingen utbildning. Vet ej om det är en eller flera eller inomhus eller utomhus = vi vet hur många och var det skedde.

Behövs en bilaga, en enigma maskin för att avkoda svensk media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in