2016-07-22, 19:10
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
...ska ha skett under torsdagskvällen mellan klockan 21 och 22 utanför Kalmar tätort men inom kommunen. Offret är en kvinna i 50-årsåldern och våldtäkten ska ha skett utomhus. Den rubriceras som grov.
http://www.barometern.se/kalmar/tva-misstankta-gruppvaldtaker/
Citat:
...larm till polisen i går kväll om att en gruppvåldtäkt inträffat någon gång mellan klockan 21-22. Offret är en kvinna i 50-årsåldern som misstänks ha överfallits utomhus av tre gärningsmän. Enligt uppgifter till Aftonbladet överfölls hon när hon var ute i ett område utanför Kalmar och plockade svamp.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23211668.ab

Förvirrande med många trådar om Kalmar län för tillfället, de andra fallen är:
(FB) Borgholm: kvinna på cykel nästan gruppvåldtagen 2016-07-16
(FB) Gruppvåldtäkt i centrala Kalmar 22072016
(FB) Flicka släpades ut i skogen och våldtogs - Kalmar län 2016-07-19
Citera
2016-07-22, 19:47
Medlem
b00b00s avatar
Bra trådstart.

Citat:
Christina Fredriksson volontärarbetar som nattvandrare i Nybro. Hon säger att det har varit en hel del stök den senaste tiden.

– Både i Kalmar och uppe hos oss i Nybro är det mycket stök. Tjejer som far illa och allmänt bråkigt. Så förvånad kan jag inte säga att jag är tyvärr.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23213851.ab

"Tjejer som far illa.." Jag tror jag vet vilken riktning denna tråd kommer att röra sig.
Senast redigerad av b00b00 2016-07-22 kl. 19:57. Anledning: Glömde länk
Citera
2016-07-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Bra trådstart.

"Tjejer som far illa.." Jag tror jag vet vilken riktning denna tråd kommer att röra sig.

Helt djävla otroligt! Vad hände med tråden? Är kvinnan det handlar om för gammal för att vi ska reagera? Har eliten/polisen/media/makten lyckats få oss att inte reagera? Är Islam numera en del av vardagen?
Hela Nybro faller samman det har tom kommunalrådet sagt typ gråtande. De kan inte "ta hand om" alla asylsökande barn. Tre händelser på kort tid Kalmar/Öland. Plus en i Västervik. Vi är där nu - vi tycker som Eliasson vill att vi9 ska, synd om flörövarna, eller så tror vi inte på att det är Afrikaner/Asiater som utför våldtäkterna utan att alla på Flashback är rassesvin. Herregud de har lyckats nu. Ta dina döttrar och alla sina kvinnliga slältingar och lämna landet!
Citera
2016-07-22, 20:23
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Bra trådstart.

Verkar ha skett i närheten av Linneasjön i Nybro?

Aftonbladet har två foton utan någon vidare förklaring:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/23214287/410/normal/3ef0a09d1a95f/skogs.jpg
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/23214365/410/normal/9ef2c182a15ac/kalmarsbild.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Helt djävla otroligt! Vad hände med tråden? Är kvinnan det handlar om för gammal för att vi ska reagera? Har eliten/polisen/media/makten lyckats få oss att inte reagera? Är Islam numera en del av vardagen?
Hela Nybro faller samman det har tom kommunalrådet sagt typ gråtande. De kan inte "ta hand om" alla asylsökande barn...
Aftonbladet klumpade ihop fyra händelser och Barometern två.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad i helvete? Hur många gruppvåldtäkter kan hända i en liten svensk stad under samma vecka? Sverige har blivit helt sjukt tack vare våra inkompetenta politiker och politruker (Dan Eliasson).
Det är 3-4 olika orter, den lilla orten Nybro utanför Kalmar här.
Citera
2016-07-22, 20:43
Medlem
krackelerars avatar
Att det ska vara så fasligt svårt att få fram signalement på dessa gruppvåldtäktare, man kan stillsamt undra varför.
Mörkläggning av gärningsmännen och snabba gripanden är viktigare än att skydda allmänheten i landet upp och ner.
Citera
2016-07-22, 21:34
Medlem
Det är som en jävla zombiefilm, det här landet.
Ser framför mig en rar dam med nackknut och gul regnjacka, intet ont anande traska runt brand tuvor och blåbär, när flämtande monster med tungorna hängandes sprintar fram på alla fyra efter vittring på något som upprätthåller hjärtslag att trycka organen i.

Fy fan.
Citera
2016-07-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Att det ska vara så fasligt svårt att få fram signalement på dessa gruppvåldtäktare, man kan stillsamt undra varför.
Mörkläggning av gärningsmännen och snabba gripanden är viktigare än att skydda allmänheten i landet upp och ner.

Tänk pk-Erik vars dotter som ska ut i festnatten i Kalmar nu. De har ju tänkt på allt, hon ska göra sällskap med en väninna hem så hon är säker. All info har de fått från Aftonbladet. Simma med hajar liksom. Dessa gäng som drar runt inatten och består av 20 asylsökande män har de ingen aning om. Gilla olika, sommarklänning, islam ok vi provar.
Citera
2016-07-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
håller med vissa föregående talare, helt exceptionellt att dom inte törs uttala sig om våldtäktsepedemin som dundrar på i vårt nu varma land.

Men hatet mot oss vita män (trots att vi anses vara jordens största hbtq fittor enligt alla andra länder) sitter så jävla hårt att dom blir perplexa. Deras världsbild krockas varje dag. Blir zombie mode på dom när dom ej kan anklaga svensk vit medelklass.

Man måste fan vara psykiskt sjuk om man inte ser samband. Måste finnas någon psykolog som med sin kompetens kan hjälpa dessa människor ?
Citera
2016-07-22, 22:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaps2015
Jag vet att jag dömer i förväg, men det råder inget tvivel om att vi har att göra med MENA-män här. En sak är säker, vi (vi=etniska svenskar och invandrare från civiliserade länder) måste skicka tillbaka ett stort antal män till sina hemländer. Vi kan inte fortsätta husera allsköns slödder.

Jag har större problem med att svenska kvinnor våldtas än att muslimska män dör i sina äckliga hemländer.

Fuck asylrätten, skicka ut asen!

Det är väl troligt, att det handlar om MENA-män. Det vanligaste är ju det mest vanliga.

Men ett observandum är, att MENA-män rätt sällan strövar i skogen. Såå... en annan möjlighet är väl slöddret som ägnar sig åt illegal "camping".
Citera
2016-07-22, 22:46
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Men ett observandum är, att MENA-män rätt sällan strövar i skogen. Såå... en annan möjlighet är väl slöddret som ägnar sig åt illegal "camping".
Ingen verkar ha bekräftat att det gäller området kring Linneasjön i Nybro, men om det är korrekt så ligger sjön relativt centralt. Skriv asylsökande om det är vad du menar med anglicismen "MENA". Det andra ska väl betyda romer, men de brukar inte ägna sig åt gruppvåldtäkter.
Citera
2016-07-22, 23:49
Medlem
Vad var det? Zigenare från nåt läger i närheten?
Citera
2016-07-23, 00:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Ingen verkar ha bekräftat att det gäller området kring Linneasjön i Nybro, men om det är korrekt så ligger sjön relativt centralt. Skriv asylsökande om det är vad du menar med anglicismen "MENA". Det andra ska väl betyda romer, men de brukar inte ägna sig åt gruppvåldtäkter.

"MENA" blir "MÖNA" översatt till svenska, men jag tror att den här anglicismen har blivit etablerad.

Det stämmer, att romer inte brukar ägna sig åt gruppvåldtäkter. Jag såg dock för ngr år sedan tjeckisk brottsstatistik betr. romer och deras våldsbrottslighet (inkl. mord) var påfallande. När det i praktiken är tämligen riskfritt att begå brott i Sverige, så kan man nog inte utesluta, att olika grupper utvidgar sin palett av brottslighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in