2016-07-23, 13:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Ang hela Haitaim/Jamieson-såpan så kommer jag bli så jävla besviken på Blåvitt om vi går för han Jamieson för vad det påstås/ryktas vara typ 4 miljoner kr.

Får vi 12mkr för Haitaim ska vi alltså kasta bort 1/3 direkt på en 28-årig ersättare från en liga jag är sjukt skeptisk till.

Då ställer jag mig frågandes till hur mycket bättre den här snubben kan vara jämfört med t.ex Billy Nordström.

Det här, framstår för mig, som ett perfekt tillfälle att spara de 12 mkr och täppa till hålen, samtidigt som man låter Billy spela klart säsongen och ger honom chansen att ta en startplats som VB. In i hetluften direkt.

Har svårt att se vad som ska kunna gå så sjukt dåligt. Är han så dålig att vi ryker rakt ner i superettan/hamnar i mitten av tabellen pga Billy så bör ju vår akademi på allvar ifrågasättas då vi ändå gett snubben ett a-lagskontrakt.

Jag tror inte Billy Nordström kommer bli någon stjärna för blåvitt, men är trött på att Blåvitt aldrig ens chansar/tar tillfället i akt att faktiskt låta en talangfull ytterback få chansen. Det är 16 matcher kvar att spela, han och Tom P/Hjalle bör kunna täcka vänsterbacksplatsen säsongen ut samtidigt som vi går efter en bättre/mer långsiktig ersättare i vinter.

Står stjärnorna rätt slår Billy igenom och vi har en ny a-lagsspelare som vi rimligen kan sälja utomlands om 2-3 år för en skaplig peng. Gör det inte det får vi helt enkelt värva en bättre efter säsongen.
Känns inte speciellt rofyllt/lustigt att vi tvunget MÅSTE ersätta alla spelare vi säljer med spelare utifrån i absolut fel ålder för fel mängd pengar. Om vi ska värva en 28-årig spelare utifrån kan vi lika gärna lägga 8miljoner och få en riktigt jävla klasslirare som en 28-åring för 4 miljoner.

Det är ändå ett för högt pris sett till vad man kan tänkas få, då jag är väldigt skeptisk till att vi kan få några slantar tillbaka på den här spelaren.

Jag kanske har tokfel, men Blåvitt måste titta på andra klubbar i allsvenskan/om i världen som då och då väljer att ersätta en viktig spelare som säljs internt. Ibland hittar man guld i sin egna akademi/trupp. Ibland inte, men att aldrig ens testa kommer bli vår död ekonomiskt.

Billy är ändå 20, inte 12 år, så inte direkt så att det är helt sjukt att ge honom chansen. Dyrestam t.ex kom från och blev ordinare som 17-åring.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-07-23 kl. 13:38.
2016-07-23, 14:01
Medlem
Jeremejeff klar, traske jublar
2016-07-23, 14:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

Jag har kommit fram till att detta blir en helt okej tredjeforward.
2016-07-23, 14:07
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tvärtom, han har varit riktigt bra och jag förstår varför klubbar har blivit intresserade. Det var ju när han tog över vänsterbacken som vi hittade spelet.

Tack!
2016-07-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ja, för den rollen lär han funka utmärkt.
2016-07-23, 14:24
Medlem
Citat:
Långt kontrakt och tröjnummer elva tyder på att han ses som mer än en helt okej tredjeforward, förhoppningsvis finns det en superanfallare någonstans inne i den skrangliga kroppen. Hursomhelst behövde vi ett alternativ på topp och vi fick en ung, utvecklingsbar spelare från en konkurrent till ett lågt pris så eventuellt gnäll från min sida får vänta till efter matchen.

Angående Pa Konate så verkar han ha slipat bort den ungdomliga ojämnheten man såg i fjol där klockrena insatser varvades med riktiga bottennapp. I år har han varit bra i alla matcher.
2016-07-23, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

hahaha Du tog orden ur munnen på mig! Om ni lyckas utveckla honom till en okej spelare så kommer min respekt för eran klubb nå löjliga nivåer.
2016-07-23, 18:59
Medlem
a.e.gs avatar
Isak är inte med i truppen inför morgondagens match och han är inte heller skadad.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-07-23, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Isak är inte med i truppen inför morgondagens match och han är inte heller skadad.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Han är väl sjuk?
2016-07-23, 19:14
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Han är väl sjuk?
Nej.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-07-23, 20:06
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Fan vad tragiskt om han slänger iväg sin karriär nu genom att gå innan han ens varit ordinarie eller dominerat allsvenskan och blir bänkad och utlånad om varannat.
Får hoppas han lyckas men att gå redan känns tufft, bäst är väl om han blir utlånad till AIK igen i så fall.
AIK är nog nöjda och Isak tryggar väl sin ekonomiska framtid om han nu blir såld, det är ju ett stort om där.
2016-07-23, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Om Bordeux bjuder 15-20 miljoner för Pa Konate så tycker jag att man ska släppa utan att blinka. Vad anser ni andra?

Om det stämmer så är det bara att sälja sedan köper vi tillbaka honom när Safari slutar för en struntsumma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in