2016-07-23, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Vad sa jag...

På vilket sätt är tyska polisen amatörer? Helt oförstående
Citera
2016-07-23, 13:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Varför kallas inte detta för ett terrordåd? När Anton i Trollhättan dödade 3 personer beskrev man honom som terrorist. Detta måste väl vara ett givet terrordåd.

Jag tror att skillnaden är att Anton enligt vad polisen sagt om självmordsbrevet var politiskt motiverad. Några sådana uppgifter har än så länge inte kommit fram om München.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Tyska polisen på presskonferens:

Skytten led sedan en tid av depression.

Inga politiska motiv.

Pistolen ifråga var en 9mm Glock (det kanske redan har stått i tråden).

Möjlig koppling till Breivik (vilket i så fall motsäger att det inte fanns några politiska motiv). Möjligen åsyftar polisen att dådet skedde på femårsdagen av Utöya.

http://m.faz.net/aktuell/gesellschaft/kriminalitaet/klassischer-amoklauf-ohne-politische-motivation-14353242.html
Citera
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Den må vara uppenbar, men står ingenstans att finna?

Kan dom inte utveckla vad den uppenbara kopplingen är?

Använde dom ammunition av olika kaliber men från samma tillverkare?

Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Om det nu visar sig att han faktiskt blivit mobbad i 7 år (lustigt att han uppger en specifik siffra, blev han enbart mobbad i skolan men sen i sitt vuxna liv blivit behandlad bra?) så är det ett argument för att stoppa invandringen. Om nu tyskar inte kan "acceptera" iranier, så borde inte iranier komma. Då borde iranier stanna i Iran, där alla är iranier, då skulle ingen känna sig utstött.

Ska bli intressant o höra vad kopplingen är enligt polisen. Enda kopplingen jag kan göra är att Breivik dödade barn och det gjorde denna snubbe med, men det är allt. Breivik genomförde dådet för att han ville "förändra" Norge, typ stoppa invandringen o få bort kulturmarxism, och jag tror verkligen inte en iranier född i Tyskland vill stoppa hans landsmän komma in i landet och kulturmarxism lär inte ens idioten veta vad det är.

Igår var det ju årsdagen av Breiviks dåd. Sedan vet man inte om man hittat något i gärningsmannens bostad som kan visa på någon koppling till Breivik. Jag antar att de inte har kommunicerat med varandra, men det kan finnas andra kopplingar.
Citera
2016-07-23, 13:05
Medlem
VassleProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Därför att Anton hade ett politiskt motiv i sin sjuka skalle. Det hade inte David Sonboly vad vi vet.

Öhm, jag måste missat nåt för det senaste jag hörde om det dådet var att Anton genomförde det för han var grovt deprimerad och hatade världen. Vad var han politiska motiv då?

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att skillnaden är att Anton enligt vad polisen sagt om självmordsbrevet var politiskt motiverad. Några sådana uppgifter har än så länge inte kommit fram om München.

Hmm, ja enligt polisen (vars chef är Dan Eliasson en snubbe som "kräktes" när han såg Åkesson på TV) var det politiskt motiverat.. Har dom ens släppt självmordsbrevet? Var så jävla mycket babbel om det, att om "man läste mellanraderna" så såg man vilken nazist-rasist Anton egentligen var.
Citera
2016-07-23, 13:05
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Bra fråga, undrar jag också.

Och: var fan får man ta på 300 skott illegalt? Jag vet inte ens var jag skulle få tag på ett enda skott, än mindre en pickadoll. Var köper man sånt?
Skott köper man i affären, i alla fall i Sverige. Förutsätter att det fungerar ungefär likadant i Tyskland.
Citera
2016-07-23, 13:06
Medlem
Kopplingen till Breivik är såvitt jag förstår omotiverad och det finns ingen uppvisad koppling till Breivik. Så länge det är så får vi betrakta det som ett påhitt som någon hasplade ur sig.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Varför kallas inte detta för ett terrordåd? När Anton i Trollhättan dödade 3 personer beskrev man honom som terrorist. Detta måste väl vara ett givet terrordåd.

Har du sökt på honom, när det vart tydligt att han var psykiskt sjuk så slutade han benämnas som terrorist då han inte var driven av en ideologisk övertygelse eller en religion utan enbart var psykiskt sjuk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Öhm, jag måste missat nåt för det senaste jag hörde om det dådet var att Anton genomförde det för han var grovt deprimerad och hatade världen. Vad var han politiska motiv då?

Du menar att det var en slump att han valde invandrare som offer på en skola? Han kunde lika gärna attackerat vemsomhelst?
Citera
2016-07-23, 13:07
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ-Man
Expressen sänder den tyska polisens presskonferens.

"Enligt polisen finns det en uppenbar koppling till Breivik."

http://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-vid-kopcentrum-i-munchen/
Ja det låter väl bättre så i deras PK-värld..vadå uppenbar koppling? Europa står nu inför en framtid med en himla massa tickande bomber pga den hysteriska massinvandringen med noll koll på vilka de har släppt in och framför allt vilka konsekvenser det kan bli..
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Han var inte medlem i IS eller någon annan terroristgrupp. Dessutom så är han fostrad i islam vilket inte Anton var. Är man fostrad i islam så drar sig polis och politiker att kalla det för terrordåd. Det är inte PK. Massmord är det i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:

Det finns ingen universell definition av vad terrorism är, men många är tämligen överens om att dådet skall ha politiska eller religösa motiv där gärningsmannen försöker tvinga fram en politisk förändring. Den här göken verkar ju mest vara sur och skjuter folk för att hämnas. Anton hade väl något slags politiskt motiv i att döda babbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in