2016-07-23, 02:36
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har du någon källa på detta?

Presskonferensen!? Ge dig nu! Gå och lägg dig. Du har haft fel hela tråden igenom. Skäm inte ut dig mer.
Citera
2016-07-23, 02:37
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Iranier är shiamuslimer. Shiamuslimer är likt kristna och alla icke-muslimer kafir enligt sunnimuslimerna. IS är grundat ur den sunnimuslimska teologin.

Inte alla. 20 procent ungefär är sunni i Iran.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Iranier för inte tankarna till radikal islamism dock.

Nej för den saudi-finansierade sunni terrorn såsom ISIS etc är fiender till shia-islam.

Och Iran är shia.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Dagens terrordåd utfört av en muslim från Iran!

Känner mig som en papegoja här men: Har du någon källa på detta? (GM:s religiösa tillhörighet alltså.)

Och om nu GM var muslim, gör det det till ett terrordåd?
Citera
2016-07-23, 02:38
Medlem
nu sa hon Tysk-Iransk bakgrund xD
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Det mesta tyder nu även på att vittnesmålet från kvinnan inne på McD stämmer då.
Notera att hon hörde GM skrika "Allahu akbar". Alltså ett religöst terrordåd igen från en muslim. Kalla han galen/psykopat eller vad fan ni vill, detta var återigen ett muslimskt massmord på europeer.

Citat:
Känner mig som en papegoja här men: Har du någon källa på detta? (GM:s religiösa tillhörighet alltså.)

Och om nu GM var muslim, gör det det till ett terrordåd?
Vittnesmålet från McD besvarar din sista fråga. Allahu akbar tyder på ett massmord i Allahs namn.
Senast redigerad av SilentVictory 2016-07-23 kl. 02:40.
Citera
Medlem
Storalfs avatar
När var en iranier senast inblandad i en islamistisk terrorattack i Europa? Jag påstår inte att det aldrig hänt men jag kommer inte på något fall.
Citera
Medlem
Citat:
En utredning får naturligtvis visa vad som ligger bakom ett specifikt terrordåd.

Just iranier har, mig veterligen, inte kopplats samman med islamistisk terrorism i Europa tidigare.

Nej, och skulle det röra sig om en iranier som man kan visa gjort det med shiamuslimsk religiös hänvisning lär det bli ett stort problem. Då kanske Erdogan får rätt tillslut om att det är "andra länder" som ligger bakom kuppen med. Jag menar jag tror inte det är en slump det inträffar så tätt inpå så att säga. Något högre som styr då om han är iranier är min fasta övertygelse.

En utredning kan fö inte visa till 100% hur en människa tänker, utan bara ge vägledningar åt ett visst håll, (kan vara en smart djävel med som missleder bevisföring medvetet). Sanningen tror jag ofta måste bedömas utifrån en känsla/kraftiga indicier åt något håll och accepteras av majoriteten i slutändan om inte ett erkännande och uppenbart motiv kommer fram från GM då dvs.
Citera
2016-07-23, 02:39
Medlem
dannees avatar
Framkommit om han hade tyskt medborgarskap?
Citera
2016-07-23, 02:40
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Har du någon källa på detta?
Den där busssprängingen i Bulgarien för några år sedan låg väl Hezbollah bakom och Hezbollah är ju direkt understödda av Iran.

Iran har ju dessutom en lång, mycket lång historia av statssponsrad terrorism, genom Hezbollah, i övriga delar av världen (Nordamerika, Sydamerika, Asien), så det är inte omöjligt att de kommit till Europa nu.

Men jag tror att det är iranier som mest drevs av etniskt resentiment - han hatade alltså tyskar.
Citera
Medlem
Signaturums avatar
En Iranier alltså, Lena Melin och Mona Sahlin får lägga skumpan is då det inte är en vit man vars näthat har blivit så extremt att det har resulterat i ett blodigt terrordåd.
Däremot, iranier och islamistisk terror är väl inte något man vanligtvis kopplar ihop?
Citera
Medlem
Gnuees avatar
Verkar som att GM är född i Tyskland, ska tydligen varit mobbad en längre tid. Som vanligt måste man söka sig till utländska medier för info.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3704230/Munich-mall-shooter-responds-mad-Turk-taunts-onlookers.html

Citat:
Balcony man: 'A w****r is what you are. What the f**k are you doing?'
Shooter: 'Yeah what, I was born here.'
Balcony man: 'Yeah and what the f**k you think you're doing?'
Gunman: 'I grew up here in the Hartz 4 (unemployment benefits in Germany) area.'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in