2016-07-23, 01:51
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Det är en ensam muslim, född i Tyskland men med babbe-påbrå. Det är alltså ett muslimskt terrordåd.
Shit och du visste detta hela tiden eller har du en länk/eller något som ger dig minsta trovärdighet???
Citera
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av red.death
kan vi inte dumpa islamist-beklaganden tills vi vet säkert?

Kvinnan som vittnade till CNN sade att han körde islamist-tramset. Hon var själv muslim om jag hörde rätt.
Sedan återstår väll att fundera över huruvida klappträet till skytt var organiserad eller inspirerad ensamvarg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Tyska polisen och världsmedia får årets amatörpris. Allt har skötts skit kasst idag/ikväll....

Media går alltså ut stenhårt på högerextremist spåret utan några som helst källor. Imorgon får vi säkert se ung Tysk man med utländskt påbrå som har psykiska problem som fick ett psykos infall.

du har förmodligen rätt men dom kanske har info inte vi har, att han t.ex sköt människor med utländskt påbrå i första hand. är det sagt nåt om offren? helt random?
Citera
2016-07-23, 01:52
Medlem
netr0pas avatar
Av balkongvideo kan vi dra slutsats att GM har invandrarbakgrund men vi vet såklart inte vad hans motiv är.

Psycho? Stor möjlighet
Politiskt höger? Men då slår man in mot fel target (inga politiska mål på Mc Donnalds)
Islam? Finns en liten chans men det får vi se.

Dock tvivlar jag på att det är etnisk Tysk som är i farten för då skulle folk inte kalla honom för invandrare, osv och dessutom skulle han verkligen INTE skrika "Allahu Akbar".
Citera
Medlem
Man ser sociala media som ett problem med ryktesspridning, men vad ska man säga om massmedia som kört med alla typer av spekulationer?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det är en ensam muslim, född i Tyskland men med babbe-påbrå. Det är alltså ett muslimskt terrordåd.

Nu gör du det väldigt enkelt för dig, det viktiga är ju motivet – vad som drivit GM.

En kristen kan utsätta andra för våld, utan att det rör sig om ett kristet terrordåd.

En vit kan utsätta svarta för våld, utan att det rör sig om rasistisk terror.

En muslim kan utsätta andra för våld, utan att det rör sig om ett muslimskt terrordåd.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu handlar diskussionen inte om "min röst", utan om vad som rimligen har hänt i München. Jag ifrågasätter ditt konstaterande att det rör sig om ett islamistiskt terrordåd. Sedan kan du tycka vad du vill om mig och att jag skriver i tråden.

Jag var liksom den första i tråden att skriva om "kanske detta har att göra med 22/7" så det där biter inte på mig. Jag gjorde sedan mitt konstaterande efter ganska mycket övervägande till skillnad från dig som tror en viss sak från början alltid som det verkar.
Citera
2016-07-23, 01:53
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Japp.. till 99.9% är det som vanligt redan uträknat här i tråden.

Har aldrig slagit fel innan, vad jag kan komma ihåg (varit på Flashback sedan starten).

Ingen av dessa spekulationer säger ett skit om att det ens var ett terrordåd.
Citera
2016-07-23, 01:54
Bannlyst
Polizei München ‏@PolizeiMuenchen 5m5 minutes ago
This press conference will take place in the Media Center of the #Munich Police Department.
#gunfire
Citera
2016-07-23, 01:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Alldeles strax är det PRESSKONFERENS i München

http://rtcdn.api.visionip.tv/live/ASHTTP/rtcdn-rtcdn-rt-hsslive-25f-16x9-MB/playlist.m3u8
Citera
Medlem
dannees avatar
Var visas polisens pressträff?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Man ser sociala media som ett problem med ryktesspridning, men vad ska man säga om massmedia som kört med alla typer av spekulationer?

det är nya världen och man vill locka till sig tittarna. istället för att avvakta o komma med 100% korrekt fakta dagen efter så ska alla numera va först på bollen och då kommer alla spekulationer och desinformationer fram. men olikt t.ex flashback o twitter o sånt så säger dom iallafall att det är icke bekräftad fakta. skulle behövas lite sånt här med, något som sägs 5 sidor bak kan återkomma som fakta sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in