2016-07-23, 01:46
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Det är en ensam muslim, född i Tyskland men med babbe-påbrå. Det är alltså ett muslimskt terrordåd.
Citera
2016-07-23, 01:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
På Svt2 påstod en kvinnlig reporter på plats i München att mannen i videon som sa: "Jag är tysk" också hade sagt: "Tyskland ska förbli tyskt" vilket enligt henne då skulle kunna handla om högerextremister. Varför drar denna jävla rövskalle till journalist upp en sådan dålig lögn ur sin röv?
Som du skriver, det verkar vara en fet lögn. Men damen Lauretta/Loretta, som sprang till CNN för att berätta att han uttalade islamiska slagord, är inte heller trovärdig. Ingen annan än hon ska ha hört något sådant.

Det jag reagerat på är trots alla översättningar så har ingen översatt den första raden som TS tycks säga i filmen med konversation.

"I sju år mobbade du/ni mig"

Det tycks uppenbart att GM hållt ett litet farvältal på taket, där han har fört räkenskaper över sitt liv muntligen.
Så blir han avbruten av gaphalsen (:/) och så är det en fram och tillbaka konvo.

Ol man struntar i vad gapis säger så blir det en liten berättelse om GM:s liv. Lite lätt översatt :
"Jag var mobbad hela grundskolan".... "så jag var tvungen att köpa en pistol"... "jag är född här och uppvuxen i socialgrupp 3/Distrikt 10“... “jag gick i terapi (watatwist) " och sen orkar han inte längre utan pangar på.

Skumt att detta inte redan tagits upp, varför missar ni det här med mobbingen?
Kan vi verkligen kalla detta för ett TERRORbrott?
Citera
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Uppgifterna om självmord (att han skjutit sig själv?) är ganska atypiskt för ett islamistiskt terrordåd.

Skulle tro att det rör sig om vad som kallas för "ensam galning". Ganska troligt med utländska rötter dock, med tanke på vad mannen på balkongen ska ha skrikit. Kanske andra eller tredje generationens turk, eller så.
Jag är tveksam till din teori - isåfall är vittnet på CNN någon som ljuger helt öppet om att personenn ska ha skrikit allahu akbar. Men det är inte omöjligt, det får jag medge.

EDIT: Det är i och för sig möjligt att han är andra/tredje generationens invandrare och har skrikit allahu akbar för den chockeffekt det har. Alltså för att dra mesta möjliga uppmärksamhet till dådet. Isåfall är det ju alltså inte terrorism.
Senast redigerad av Accubond 2016-07-23 kl. 01:54.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Exakt det handlar om att bli martyr och det blir man inte om man skjuter sig själv.

Sedan kan ju GM förstås vara muslim, utan att det för den sakens skull rör sig om ett islamistiskt terrordåd. (Det vill säga: Jihad behöver inte vara motivet.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
lutar nog att denne skitstövel är ett psykfall dessutom muslim, bingo!

Muslimer hade aldrig tagit livet av sig om det inte gällt självmordsbombdåd i folkmassa.
Citera
2016-07-23, 01:48
Medlem
Jag tycker att det lutar åt en ensam och sannolikt psykiskt sjuk GM, kanske med utländskt påbrå. Dådet är möjligtvis inspirerat av den senaste tidens terroristattacker, men i detta fall verkar det snarare handla om en ensamvarg än en organiserad islamist.

Skulle inte tro att en målmedveten IS-krigare begår självmord. Om så ändå är fallet är den för mig enda tänkbara förklaringen att GM fått slut på ammunition och sparat den sista kulan åt sig själv, hellre än att låta sig gripas och förhöras. Å andra sidan skulle "suicide by cop" enkelt kunna åstadkommas genom att vifta med (det tomma) vapnet.

Gissning: Ensam psyksjuk galning med muslimska rötter.
Senast redigerad av mindfield 2016-07-23 kl. 01:51.
Citera
Medlem
Att han begick självmord stämmer dock överens med hans beteende på videofilmerna. Det mesta talar nu för ett personligt vansinnesdåd där gärningsmannens egna problem gick ut över många oskyldiga offer.
Citera
Medlem
8711s avatar
Enligt RT är det den nionde hittade kroppen som är gärningsmannen, den enda gärningsmannen.

Han hittades 1 kilometer från brottsplatsen.
Citera
2016-07-23, 01:49
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Det är en ensam muslim, född i Tyskland men med babbe-påbrå. Det är alltså ett muslimskt terrordåd.

Japp.. till 99.9% är det som vanligt redan uträknat här i tråden.

Har aldrig slagit fel innan, vad jag kan komma ihåg (varit på Flashback sedan starten).
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo genom att slå ihop A och B men liksom du tror allt från 9/11 var något annat så din röst är liksom skit värd oavsett om jag har har rätt eller fel här. Din agenda är helt ärligt ganska tröttsam och tröttnar du ärligt talat inte själv på detta?

Nu handlar diskussionen inte om "min röst", utan om vad som rimligen har hänt i München. Jag ifrågasätter ditt konstaterande att det rör sig om ett islamistiskt terrordåd. Sedan kan du tycka vad du vill om mig och att jag skriver i tråden.
Citera
Medlem
vet vi att han skjutit sig själv? antar dom skulle rapportera om det om det visar han sprängt sig själv?
Citera
Bannlyst
Tyska polisen och världsmedia får årets amatörpris. Allt har skötts skit kasst idag/ikväll....

Media går alltså ut stenhårt på högerextremist spåret utan några som helst källor. Imorgon får vi säkert se ung Tysk man med utländskt påbrå som har psykiska problem som fick ett psykos infall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in