2016-07-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Alltså de som fanns inne på köpcentret borde vara avhörda o släppta nu, de borde läka info snart kan man tycka

Ja, och de torde väl ha rejält med övervakningskameror på köpcentrat som spelat in om det är 1 eller 3 skjutare.
Citera
2016-07-23, 01:18
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var kan vi se den intervjun?

jag gick bara till http://edition.cnn.com/

tryckte på första videon som är där..
Citera
2016-07-23, 01:19
Medlem
8711s avatar
Vissa skriver att han sköt sittande inne på McDonalds. Vad jag kan se sköt han plötsligt mot en grupp barn som skulle passera.

http://www.liveleak.com/view?i=0d7_1469211145
Citera
2016-07-23, 01:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Tycker att detta tyder på ett vanligt, hänsynslöst, muslimskt terrorattack igen.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3703705/Major-police-investigation-way-shots-fired-shopping-centre-Munich.html

Just det, A woman named Loretta påstår det ja.

Ingen aning om vem det är, inte heller finns det något annat vittne (som uttalat sig) som bekräftat uppgifterna. Vad jag begriper har däremot polisen hävdat att det inte finns något konkret som pekar mot islamistiskt terrordåd.
Citera
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Så sjukt att 2 invandrare står och skriker på varandra:

"Jävla invandrare" (Syftar på GM)

vs

"Jävla turk" (Syftar på balkongtittare)

Det förvånar mig inte att kriget mellan invandrarna sinsemellan kommer att dra igång här i Europa då vi har ju många folkgrupper som hatar varann (Kurder vs turkar, osv)
Du och flera medier har fått allt om bakfoten. Det är en tysk från en balkong som skriker jävla turk, jävla invandrare åt terroristen.
Citera
Medlem
kottedelakottes avatar
Jag läste på en annan forum att det är 3 GM: två kanske från Afghanistan eller Pakistan och en som ser ut ganska vit (radikaliserad tysk?).
Citera
2016-07-23, 01:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Just det, A woman named Loretta påstår det ja.

Ingen aning om vem det är, inte heller finns det något annat vittne (som uttalat sig) som bekräftat uppgifterna. Vad jag begriper har däremot polisen hävdat att det inte finns något konkret som pekar mot islamistiskt terrordåd.

Finns liksom extremt mycket som dock pekar på det. Lite som vanligt alltså.
Citera
2016-07-23, 01:22
Medlem
8711s avatar
10 döda säger dom nu på RT.

Massa babbel om nazister också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vissa skriver att han sköt sittande inne på McDonalds. Vad jag kan se sköt han plötsligt mot en grupp barn som skulle passera.

http://www.liveleak.com/view?i=0d7_1469211145

Han sköt INNE på McD först, gick sen ut och sköt även på flera som flydde via en annan utgång, men i filmen har de otur och springer rak mot gärningsmannen.

Man ser att det kan vara personalen som springer ut eftersom de verkar ha samma klädsel. Sen är det är det även en äldre man som går där helt omedveten om vad som hänt och som går rak mot gärningsmannen.

Alla springer utanför bild när gärningsmannen sedan skjuter ett antal skott så det är svårt veta hur många av de som dog, men av bilder att döma så låg det tre lik utanför?
Citera
Medlem
Jonassons avatar
Nu går trafiken som vanligt igen.
Citat:
Polizei München
@PolizeiMuenchen

Alle regulären öffentlichen Verkehrsmittel fahren wieder.

#Schießerei #München
23 juli 2016 1:11 fm
https://mobile.twitter.com/PolizeiMuenchen/status/756627867941863424
Citera
2016-07-23, 01:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coltrix
Oväntat att SVT är de enda som helt väljer bort den muslimska kvinnans vittnesmål. Hon var en meter bakom GM när han sköt barnen som satt och åt.
Vilket vittnesmål... är detta cnn igen (ukrainska, muslim?)? länka annars!
Citera
2016-07-23, 01:24
Medlem
netr0pas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Det är precis min teori också.

Mannen på balkongen skriker till skytten att han är en invandrare eller något i de oerhörbara segmenten och skytten svarar att han är född i Tyskland (han säger dessutom att han är född i ett område där många går på motrsvarande socialbidrag vilket ju som vi vet är vanligare bland invandrare även i Tyskland).

Han anser sig alltså vara tysk trots att han troligtvis är av annan etnicitet. Det är ett faktum att de flesta eureopéer använder begreppen tysk, svensk, norsk etc för att benämna etnicitet och inte medborgarskap. Men skytten anser sig alltså vara tysk (Tröttsamt).

Stärks som du säger av att vittnen uppgett att skytten skrikit Allahu akbar och även av modus operandi (Bland annat - Varför skulle en högerextrem galning skjuta ner slumpmässiga människor i ett köpcentrum och inte gå på en moské eller liknande? - Flera gärningsmän).

Jag säger att det är självklart att det är terrorism (Vilket egentligen bara är att använda kraftigt våld i syfte att påverka värderingar och i förlängningen politik i ett land).

Det är 80-90 % chans att det är infödda radikala militanta islamister, 10-20 % att det är högerextrema, uppskattar jag.

Håller med helt klart. Det här kommer att bli ett väldigt märkligt dåd och jag tror att framtiden kommer inte att vara antingen svart eller vit längre. Även invandrarna hatar varann och det förstår tyvärr inte vänsterpolitiken. Man simplifiera / förenklar situationen och få det att se ut som att det är endast: Européer vs muslimer men det är mer komplicerat än så. Vi har så många olika typer av grupper som kommer till Europa och många utav dessa grupper avskyr varann till döden så det är bara en tidsfråga innan vi får stora krockar framöver.

Var ju nån attack för nån månad sen i Schweiz mellan turkar och nån annan invandrargrupp? Det kommer inte att sluta där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in