Citat:
Ursprungligen postat av
Ducadream
Om det nu skulle vara en "ensamvarg" så skulle det väl räknas som terrorism om det skulle visa sig att han uttryckte sig rasistiskt om "invandrare" i landet?
Inte nödvändigtvis, det skulle kunna vara ett hatbrott om han dödade invandrare.
Sen gäller religionsfriheten även muslimer så om du vill kalla dig muslim och käka bacon och dricka öl ridande på en gris så kan du ändå kalla dig muslim.
Hela debatten om vilka som är riktiga muslimer blir lite löjlig, enligt svensk lag så är du och en IS-krigare lika mycket muslimer...det är du själv som definierar vad du är.
Jag kan definiera mig som kristen men jag skulle förmodligen fatta eld om jag klev innanför kyrkdörren...religionsfriheten innebär att du kan välja vilken religion du vill, delar av den eller ingen alls, du kan blanda eller välja en och totalt strunta i skriften...du väljer själv och ingen annan får tvinga dig.
Du, din Imam, IS-idioten, prästen eller pk-stollar kanske inte håller med men i Sverige gäller svensk lag först så IS-krigaren är lika mycket muslim som du...men ni har olika tolkningar på vad Islam är.