2016-07-23, 00:18
Medlem
-DaRude-s avatar
Tycker iof snubben med pistolen ser ljus ut så kan ju vara vit. Ser inte ut som någon från MENA direkt. Sedan vilka motiv eller vilken övertygelse han har återstår att se, förstås.
Citera
2016-07-23, 00:18
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Hoppas du skojar...

Annars, länkar??

Deras live feeds bombarderas med texter om högerextrema krafter, nazistdåd, Breivik m.m.
Att Tyskland "minsann har stora problem med högerextrema" och att det "faktiskt är 5 år sedan Breivik" och Hans Brun som påpekar att det "faktiskt skedde ett högerextremt dåd i Tyskland för 36 år sedan"
Citera
2016-07-23, 00:19
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Vad jag inte förstår varför springer BO runt om staketet mot GM? Istället för att springa bakvägen.

Om det finns en till GM så skulle det vara logiskt. GM1 inne på restaurangen(inga bilder på honom än) och GM2 på videon.
Citera
2016-07-23, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Nej.

Hans Brun pratar 95% av tiden om högerextrema och terrordåd för 30-40 år sedan.
De övriga 5% av tiden flikar han in att det KAN finnas en MÖJLIGHET att det är jihadism.

I min värld ska man ägna HUVUDDELEN av tiden åt det som är det mest troliga.
Den som kommer in i SVT:s sändning bombarderas om att det MÅSTE vara högerextrema.

Jag ser fram emot SVT:s ursäkt imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Helvete Hans Brun dyker upp jämnt. Men han yrar mest om allt mest då för att passa en viss agenda jo det kan vara en Breivik! Låts oss hoppas typ. Han är värdelös rent ut sagt men väl bra då för SVT och deras agenda.

Jag tycker snarare att han ger ganska balanserade uttalanden och är försiktig med att inte dra förhastade slutsatser. Exakt vad är det som är fel i det han säger, menar ni?
Fast jag borde förstås veta att random folk på flashback vet mer om såna här saker än en person som forskar och föreläser om terrorism.
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Om det nu skulle vara en "ensamvarg" så skulle det väl räknas som terrorism om det skulle visa sig att han uttryckte sig rasistiskt om "invandrare" i landet?
Inte nödvändigtvis, det skulle kunna vara ett hatbrott om han dödade invandrare.
Sen gäller religionsfriheten även muslimer så om du vill kalla dig muslim och käka bacon och dricka öl ridande på en gris så kan du ändå kalla dig muslim.
Hela debatten om vilka som är riktiga muslimer blir lite löjlig, enligt svensk lag så är du och en IS-krigare lika mycket muslimer...det är du själv som definierar vad du är.

Jag kan definiera mig som kristen men jag skulle förmodligen fatta eld om jag klev innanför kyrkdörren...religionsfriheten innebär att du kan välja vilken religion du vill, delar av den eller ingen alls, du kan blanda eller välja en och totalt strunta i skriften...du väljer själv och ingen annan får tvinga dig.
Du, din Imam, IS-idioten, prästen eller pk-stollar kanske inte håller med men i Sverige gäller svensk lag först så IS-krigaren är lika mycket muslim som du...men ni har olika tolkningar på vad Islam är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Vad jag inte förstår varför springer BO runt om staketet mot GM? Istället för att springa bakvägen.

Antagligen för att de inte hade koll på VAR gärningsmannen befann sig.
Citera
2016-07-23, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Om det finns en till GM så skulle det vara logiskt. GM1 inne på restaurangen(inga bilder på honom än) och GM2 på videon.

kanske även därför GM2 filmades, han som filmade kanske hörde skott inifrån restaurangen och filmade ditåt.
Citera
2016-07-23, 00:22
Medlem
"Die bayerische Polizei plant noch in der Nacht eine Pressekonferenz im Polizeipräsidium München. Die Uhrzeit stehe noch nicht fest, sagt ein Sprecher."

Från FAZ' liveblogg. Kanske att det kan framkomma lite mer handfasta uppgifter då.
Citera
2016-07-23, 00:23
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Kan inte hålla med. Tycker att han oftast gissar på att det är jihadism, men nämner att det såklart KAN vara högerextremism.

Undra när man kommer börja höra att terrorforskare är ett bristyrke förresten, efterfrågan verkar ju bara öka och öka.

Han har ett konstigt sätt att uttrycka sig på isåfall. I detta fall, I Nice och de övriga! Han ägnar nästan ALL tid åt att prata om högerextrema.
Citera
2016-07-23, 00:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Enligt Friatider så säger dem att enligt Sky News så är GM identifierad som Kassam Haid
Citera
2016-07-23, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Antagligen för att de inte hade koll på VAR gärningsmannen befann sig.

Fast man ser ju hur GM står och riktar vapnet ut mot gatan och om man kollar upp länken på google maps så ser man att det finns en bakväg från där BO kom springades från. BO har definitivt sett GM då han börjar avlossa skott innan BO sprang runt om staketet och var bara metern ifrån GM.
Citera
2016-07-23, 00:25
Medlem
rex144s avatar
Det är en ovan situation för tyskarna, tidigare var det alltid tyskarna som mördade andra inte tvärtom, hehe

det tar för lång tid, det verkar som att terroristen har undkommit, vilken skam för den tyska polisen skulle det vara,

enligt insider källor fortsätter man ta in förstärkningar till Munchen, det kan bero på två saker,
1. några terrorister har undkommit
2. de har fått kännedom om planerade terrorattentat i Munchen

Den tyska polisen säger att de stoppade en misstänkt person vid flygplatsen men han ska inte ha något att göra med terrordådet
nu minst 10 bekräftade döda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in