2016-07-23, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Skjutningen på gatan utanför McDonalds, sker den efter att han varit inne på restaurangen? Kommer han ut därifrån, eller vänder han och går in dit?

man ser att folk springer redan innan så han kom nog ut från en sidodörr.

folk som inte hört pistolskott bland byggnader inser inte hur svårt det är att veta var de kommer ifrån (jmf kennedymordet)
Citera
2016-07-23, 00:09
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Du missade uppenbart Hans Brun lite tidigare.

Nej.

Hans Brun pratar 95% av tiden om högerextrema och terrordåd för 30-40 år sedan.
De övriga 5% av tiden flikar han in att det KAN finnas en MÖJLIGHET att det är jihadism.

I min värld ska man ägna HUVUDDELEN av tiden åt det som är det mest troliga.
Den som kommer in i SVT:s sändning bombarderas om att det MÅSTE vara högerextrema.

Jag ser fram emot SVT:s ursäkt imorgon.
Citera
2016-07-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Skjutningen på gatan utanför McDonalds, sker den efter att han varit inne på restaurangen? Kommer han ut därifrån, eller vänder han och går in dit?

Ser ut som han kommer ut ifrån dörren till höger om honom(vänster för oss som sitter bakom skärmen).

Han kommer ifrån det hållet och man ser att dörren sakta går igen.
Citera
2016-07-23, 00:11
Bannlyst
Jag har varit borta en stund. Men den där bilden som figurerade på eventuell gm där han står lite konstigt med benen är ju en mixtrad bild av Sam Hyde. Komikern som alla troll sätter ut som gm vid alla terrorattacker.
Citera
2016-07-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Någon som kan estimera hur stort detta köpcenter är kvadrat? våningar?

kommer ta bra med tid innan de sökt igenom det vill jag tro.

2 våningar, 56 000 kvm och 2400 parkeringsplatser.

https://en.wikipedia.org/wiki/Olympia-Einkaufszentrum_(shopping_mall)
Citera
2016-07-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det argumentet dyker alltid upp. Men de anser att när du dödar fiender samtidigt som du offrar ditt liv så blir du martyr. Om du däremot bara skjuter dig själv för att du inte står ut med vad du har gjort. Då är du en hund som skall ruttna i helvetet.
Du är ju fan helt pantad om du tror gärningsmannen VIPPS fick sån ånger över sitt dåd att han blåste skallen av sig. Herrejävlar...
Citera
2016-07-23, 00:14
Medlem
S.Kandals avatar
Eventuellt är en gärningsman hittad. Ursäkta om detta redan skrivits, svårt att hänga med här...

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/globalt/live-blog-politiet-om-doedeligt-skyderi-i-tysk-indkoebscenter-det-kan-vaere-terror&

"The Guardian er den niende døde måske en gerningsmand. Han blev fundet omkring en kilometer fra gerningsstedet og bærer angiveligt samme røde taske, som den formodede gerningsmand ved McDonalds. Politiet frygter, at tasken kan indeholde eksplosiver, og det skal en robot nu be- eller afkræfte."
Citera
2016-07-23, 00:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag har varit borta en stund. Men den där bilden som figurerade på eventuell gm där han står lite konstigt med benen är ju en mixtrad bild av Sam Hyde. Komikern som alla troll sätter ut som gm vid alla terrorattacker.
Tumme på den. Jag förstår inte varför det togs bort, men det var en fb-medlem som tidigt snappade upp det här med Sam Hyde - memet. Sky news, de idioterna gick ut på twitter med att GM skulle heta "Kassam Haid" troligtvis någon /b/-tard som "tipsat" dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Helvete Hans Brun dyker upp jämnt. Men han yrar mest om allt mest då för att passa en viss agenda jo det kan vara en Breivik! Låts oss hoppas typ. Han är värdelös rent ut sagt men väl bra då för SVT och deras agenda.

Kan inte hålla med. Tycker att han oftast gissar på att det är jihadism, men nämner att det såklart KAN vara högerextremism.

Undra när man kommer börja höra att terrorforskare är ett bristyrke förresten, efterfrågan verkar ju bara öka och öka.
Citera
Medlem
Ballcancers avatar
Om det är en islamist så blir ingen direkt förvånad. Är det däremot en vanlig inhemsk tysk så tror jag det kommer bli vanligare.. folk blir ju frustrerade och arga när alla såna här isis dåd händer stup i kvarten och våra politiker sitter bara o rullar tummarna o släpper in allt fler.. så om fallet inte är så nu så kommer vi nog se sådant i framtiden.. typ "högerextrema" som skjuter ihjäl muslimer.. vilket som så är det hemskt. Undrar vad som krävs för att våra politiker ska vakna och styra upp situationen.. innan folket gör det.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Eventuellt är en gärningsman hittad. Ursäkta om detta redan skrivits, svårt att hänga med här...

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/globalt/live-blog-politiet-om-doedeligt-skyderi-i-tysk-indkoebscenter-det-kan-vaere-terror&

"The Guardian er den niende døde måske en gerningsmand. Han blev fundet omkring en kilometer fra gerningsstedet og bærer angiveligt samme røde taske, som den formodede gerningsmand ved McDonalds. Politiet frygter, at tasken kan indeholde eksplosiver, og det skal en robot nu be- eller afkræfte."

Med tanke på hur han gick så är det inte omöjligt att han hade sprängmedel i byxorna.
Citera
2016-07-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Du är ju fan helt pantad om du tror gärningsmannen VIPPS fick sån ånger över sitt dåd att han blåste skallen av sig. Herrejävlar...

Det har jag ingen aning om men ett rykte sa att han hade tagit sitt liv vilket inte är jätteovanligt när det gäller ickemuslimska massmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in