2016-07-22, 23:34
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hon är ifrån Kosovo, och ja, hon talade utmärkt engelska.
Ahh Kosovo så jag var fel ute med ursprung, lyssnade inte på hela då det är en del av live stream, men konstigt ändå att det inte tog hennes ord utan reporterns.
Citera
2016-07-22, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jag har aldrig förstått varför Breivik inte attackerade muslimer direkt om nu dessa var hans hatobjekt. Att gå via sosse-barn var en felkalkylering utan jämförelse.

Ang Munchen: 9 döda, många skadade, vittnen har sett TRE gm, det kan vara så många som 15 döda och folk uppmanas att hålla sig inomhus i Munchen. "Three suspects, still on the run" enl Sky News. Skottlossning ska ha ägt rum på en restaurang samt utanför. Enl France 24 English version:

https://www.youtube.com/watch?v=gq11un3xqsA

Han har sabolikt skjutit inne på donken, då får du högt utfall mot sittande mål. sedan går han ut genom en sidoingång och laddar om.
Citera
Medlem
Även på CNN sa en expert att gm skrek "jag är tysk".

Så , hur är det? Var det han som sa det eller den han pratade med? Och han kan ju vara arabtysk?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Högerextrema personer skulle absolut kunna angripa politiker men inte vanliga människor. Jag tror inte ens att dom högerextrema skulle vilja skjuta in i ett flyktingläger. Mer då att markera med grishuvuden utanför portarna på någon källarmoské.

Vänta skall Ni får se! Jag är säker på att någon gång nu eller i snar framtid kommer ett angrepp på politiker som sålt ut den Europeiska civilisationen.

Så jag är ganska säker på att detta inte är ett attentat utfört av "högerextrema". Koden stämmer helt enkelt inte.

Det kan vara någon som utropar sig till "Islamist" det kan också vara en vanlig galning som helt enkelt flippat ur....varken Islamist eller Nasse... ....

Jo tror det också. Högerextrema kommer liksom inte ge sig på en galleria med ca 10 offer. Den dagen kommer liksom högerextrema, samordna med nationella och folk som bara vill att det ska vara som förr och det kommer bli närmast statskupper. Först då en första våg mot den politiska eliten som nu låtit detta ske mot Europa. Det ligger absolut inte i deras intresse att slå till mot civila.
Citera
2016-07-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det som brukar känneteckna ett terrordåd är att man försöker maximera antalet döda/skadade. Att 8-9 personer dör här i ett köpcentrum känns som ett stort misslyckande om vi ska snacka terrordåd.

Jag undrar därför om det inte kan ha varit ett rån som gått snett?
I Frankrike finns det vakter i alla köpcentra. I Paris city är de dessutom tungt beväpnade. Tyskland, som tagit emot en miljon korankramare, får ta lärdom av Frankrike.

Framtiden i Europa ser all annat än ljus ut fn. T o m Israel känns som en fredlig zon...
Senast redigerad av weseeyou 2016-07-22 kl. 23:47.
Citera
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
En länk på detta vore bra.
https://youtu.be/c-D6ACkrIvg
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hehehaha1

Så , hur är det? Var det han som sa det eller den han pratade med.

GM sa det. Utifrån sammanhanget kan man misstänka att GM inte ser stereotypiskt tysk ut. Därmed inte sagt att han är muslim/IS.
Citera
Bannlyst
Citat:

Så , hur är det? Var det han som sa det eller den han pratade med.

Skiljer sig lite vad en expert mot ett vittne säger dock. Experten utgår från social media, vittnet utgår från ha själv varit på platsen.
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Om det är fler än en gärningsman kan vi troligen utesluta högerextremt motiv. En idiot med dödslängtan kan säkert göra något dylikt med högst osannolikt fler samtidigt.
Citera
Medlem
Adrian11s avatar
inget är bekräftat varken allahu akbar eller jävla utlänningar enligt tyskt media så de är bara spekulationer från andra medier.
Citera
2016-07-22, 23:37
Medlem
Verkar som att gärningsmännen lyckats fly, tyvärr.
Citera
2016-07-22, 23:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Så , hur är det? Var det han som sa det eller den han pratade med? Och han kan ju vara arabtysk?
Den han pratade med (GM) som också babblade om "fått behandling"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in