2016-07-22, 22:17
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Märkligt vad många olika och sinsemellan oförenliga uppgifter som florerar. Jag kan inte alls få grepp om händelsen. En eller flera GM? Har GM eller en av GM tagit sitt liv? O.s.v... Jag antar att eventuella skottlossningar på andra ställen har nu avfärdats? Vad som är sannolikast GM hänger ju onekligen på om GM är en eller flera, om denne håller sig undan eller tar sitt liv/låter sig skjutas av polisen o.s.v.

Av vad jag sett i lokal media:

3 GM, 7 döda, hela München i princip nedstängt och avspärrat inkl. motorvägar, alla stationer osv, GSG 9 har börjat delta (helikopter från deras högkvarter vid Bonn för ett par timmar sen).

Fanns förmodligen ingen förvarning alls om dådet.
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
21:46 - Politiet sier det ikke er noen indikasjoner på at angrepet i München var en islamistisk terrorhandling, melder Reuters.
Citera
Medlem
Brevik copycat,? så har han/dom misslyckats rejält. Breiviks terrordåd måste vara ett av dom bäst/värst planerade terrordåden någonsin!.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Avskumshögern tror ju att SVT är med i den stora judiska negerfrimurarkapitalstkommunist-konspirationen som förnekar att det finns islamistisk terror. Tvärtom har det väl nämnts flera gånger under sändningen att islamisk är möjlig motivbild?
Ingen som "tror"
Citera
2016-07-22, 22:18
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Märkligt vad många olika och sinsemellan oförenliga uppgifter som florerar. Jag kan inte alls få grepp om händelsen. En eller flera GM? Har GM eller en av GM tagit sitt liv? O.s.v... Jag antar att eventuella skottlossningar på andra ställen har nu avfärdats? Vad som är sannolikast GM hänger ju onekligen på om GM är en eller flera, om offren väljs ut eller är slumpmässiga, om denne håller sig undan eller tar sitt liv/låter sig skjutas av polisen o.s.v.
Upp till tre gärningsmän har bekräftats av polis (Det innebär antingen 1,2 eller 3 stycken). Det är vittnesuppgifter som uppger 3 skyttar.

Polisen har dementerat att någon GM eller någon har tagit sitt liv.
Andra skottlossningar har dementerats av polis.
(Ovanstående från polisens presskonferens)

Enligt ett vittne som befann sig inne på McD toaletten (som själv var muslim) har vittnat som att GM skrek Allahu akbar och sköt barn som satt och åt rakt i ansiktet. Från CNN livestream.
Citera
2016-07-22, 22:18
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Har följt åtskilliga terrordåd på nätet live nu. Men aldrig förr har uppgifterna varit så otroligt motstridiga. Kan ärligt inte bestämma mig för vad jag tror mest på just nu, Islamister eller högerextremt dåd.

Just nu börjar det dyka upp massor med islamist vittnesmål men för någon timma sedan var jag övertygad om att det var en full nasse. Mycket förvirrande det här

Ja, det är väldigt märkligt alltsammans. Det är väl liten övervikt för islamism om man nu får tro vittnesuppgifterna i CNN vilket åtminstone känns logiskt med utförandet. Men då undrar man om det är någon form av balkan-islamister liknande Bostonbombningen. Det känns inte som det vanliga Mellanösterndådet.

Om det är högerextremister känns allting bara väldigt konstigt med motivet där det brukar vara mycket mer riktat. Högerextremister riktar sig vanligtvis inte så brett och det är svårt att förstå motivet att bara skjuta urskillningslöst för en sådan Om offren vore invandrare vore det förstås en annan sak.
Citera
2016-07-22, 22:19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt Expressen (www.expressen.se) så skrek mannen "Jävla utlänningar!".

Nu är det många rykten i omlopp. Men vad är korrekt?

Högerextremist? Islamist? Galning? En gärningsman? Tre gärningsmän?

Ingen vet. Men en högerrasist kan ju skrika jävla utlänningar till araber och araber skrika detsamma till tyskar.

Skrek de på tyska?
Citera
2016-07-22, 22:19
Medlem
Får en känsla av att det inte är islamister utan högerorienterade. Islamister brukar skjuta betydligt mera och sedan spränga sig själva. Att det är 5 års dagen sedan Breivik gör också att det lutar åt högerorienterade som angripit invandrare.
Citera
2016-07-22, 22:20
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
21:46 - Politiet sier det ikke er noen indikasjoner på at angrepet i München var en islamistisk terrorhandling, melder Reuters.

Det där är dock en gammal nyhet. Om jag minns rätt kommer det från presskonferensen för ett tag sedan. Känns som ett klassiskt exempel av att polisen inte vill svara på en reporters fråga.
Citera
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Nä, men om man kanske skulle ta och ändra från Franska till Tyska flaggan på Facebook kanske...

Lägger mina 5 cent på att detta är ett dåd utfört av MENA folk, syftet = politiskt
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Enligt ett vittne som befann sig inne på McD toaletten (som själv var muslim) har vittnat som att GM skrek Allahu akbar och sköt barn som satt och åt rakt i ansiktet. Från CNN livestream.
Fast det här tror jag inte på. Ytterst subjektivt. Hur har de faktakontrollerat henne?

Allt som kommer ut nu i första vändan är bara gissningar och ofta felaktiga.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-07-22 kl. 22:23.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt Expressen (www.expressen.se) så skrek mannen "Jävla utlänningar!".

Nu är det många rykten i omlopp. Men vad är korrekt?

Högerextremist? Islamist? Galning? En gärningsman? Tre gärningsmän?

men för bövelen det var vittnet som skrek at MGM Scheiss Kanacke (jävla svartskalle)

da svarar MGM att han e tysk för att han e föd d i tyskland.

Dvs pekar pa invandrare av 2 generationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in