2016-07-22, 22:20
Medlem
Hmm... det kan inte ha att göra med händelserna i Turkiet????
Citera
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Varför varför varför finns det bara antingen muslimer eller högerextrema? Existerar det inte några där emellan eller? Ställde frågan till en annan stolle här i tråden också, men inget svar...

Det kan lika gärna vara kommunister, eller psykopater, eller buddhister.. Ingen vet än, men snöa inte in på att det bara är muslimer eller högerextrema som kan döda folk.

Tänkte du att det skulle vara sossar som är ute och skjuter?
Citera
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Det har de sagt så många gånger att jag tappat räkningen. Det har inte något med islamism att göra

Orkade inte fortsätta kolla på SVT:s skräp men när jag gjorde det så sa dom att "ingenting tyder på att det är islamism" viss skillnad mot att dom påstår sig veta att det inte har med islamism att göra, säker på att dom sagt så verkligen?

En annan skum sak var att i alla livesändningar så visades Mcdonalds-mannen men när SVT visade filmen så hade man blurrat hans ansikte
Citera
Medlem
Eroticon6s avatar
[quote=Pazzamo|57945737]Om en muslimsk kvinna intygar detta så..

IS firar: https://mobile.twitter.com/OnlineMagazin[/QUOTE

Helt jävla sjukt om det skulle vara så att han gått fram och skjutit enbart små barn. Vi har ju inte sett några bilder på kroppar som burits ut. Och om han skjutit enbart invandrare så skulle man ha gått ut med det vid det här laget.
Citera
2016-07-22, 22:21
Medlem
Det där med att gärningsmannen har ljus hy betyder ingenting. Det finns många muslimer med ljus hy. Du kan ju vara en blond och reslig svensk och vara muslim också. Det finns många muslimer i t ex Albanien som är lika ljusa som vilken arier som helst. Islam är en religion och ingen etnicitet. Vem vet. Om hundra år är vi alla kanske muslimer
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Kan han vara kurd? Han verkar inte vara etnisk tysk och ogillar turkar.

Konversationen avgör saken. Det är inte högerextrema som gör motstånd vi talar om i alla fall. "Sandniggxrs" är ju araber.

Blir ju intressant att se hur långt ner i gyttjan SVT/SR klampar innan de tystnar.
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Får en känsla av att det inte är islamister utan högerorienterade. Islamister brukar skjuta betydligt mera och sedan spränga sig själva. Att det är 5 års dagen sedan Breivik gör också att det lutar åt högerorienterade som angripit invandrare.

Ja, eller plöja en lastbil genom en folkmassa för att sedan börja skjuta - eller veva loss med en yxa på ett fulsatt tåg. Hela 0st sprängningar i de båda fallen.
Citera
Medlem
Moon The Loons avatar
Jag får en känsla av att detta kan vara Kurd/Turkiet relaterat.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Märkligt vad många olika och sinsemellan oförenliga uppgifter som florerar. Jag kan inte alls få grepp om händelsen. En eller flera GM? Har GM eller en av GM tagit sitt liv? O.s.v... Jag antar att eventuella skottlossningar på andra ställen har nu avfärdats? Vad som är sannolikast GM hänger ju onekligen på om GM är en eller flera, om offren väljs ut eller är slumpmässiga, om denne håller sig undan eller tar sitt liv/låter sig skjutas av polisen o.s.v.

Jag fick se facebookfilmen oblurrad när han sköt utanför mcdonalds offren såg tyska ut. Men gärningsmannen såg ut att halta ut som något slags medfött handikapp.

Gärningsmannen såg mer ut att vara europe än arab.

Han har säkert Begått självmord utanför. Den som sprang ner i tunnelbanan är säkert någon som blivit felutpekad.
Citera
Medlem
Ziarros avatar
TV4 säger att det lika gärna kan vara ett högerextremt terrordåd, det är ju fem år sen Breivik begick sina dåd. Jag själv ser väl inte det som mest troligt utan tror mer på IS, men det lär visa sig.
Citera
Medlem
Savoys avatar
Hade det varit 70-80-talet hade jag gissat på vänsterextremister, ganska rik stadsdel och på ett McD. Tror inte på högerextremister, tror de hade valt annat mål. Men bara spekulationer. Polisen verkar som sagt inte veta alls vilka det var eller var de befinner sig, därför är så mycket stängt och avstängt.
Citera
2016-07-22, 22:22
Medlem
Det har inte slagit er att han haltar pga att han är en återvändande IS krigare från Syrien som kanske blivit skottskadad när han dödat otrogna i Mellanöstern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in