2016-07-22, 21:42
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Tycker han verkade påverkad när han sköt. Rörde sig inte smidigt direkt...
Även jag noterade att han inte gjorde ett nyktert intryck i filmklippet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fogster
Ser ut som en lirare med Elvis Presley outlook. Zigenare?
På suddiga bilder går det inte att se skillnad på bayrare/österrikare och t ex turkar/dyl.

Edit.
Florerar rykten om en "bidragstagare" vilket på svenska blir "förortare" eller "neuropsykiatrisk funktionsnedsättning".
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2016-07-22 kl. 21:47.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forscience
Polisen i München rapporterar om att man inte kan bekräfta någon annan brottsplats än Hanauer Str.

https://twitter.com/PolizeiMuenchen/status/756573684102553600?ref_src=twsrc%5Etfw
Som vanligt alltså, fel med tre gärningsmän.

Jag ställer en öppen fråga snällt: snälla VAR kan jag se en bild på gm?
Citera
Medlem
Hade fettot inte mjukisbyxor på sig?? I så fall en drogad knäppgök!!!
Citera
2016-07-22, 21:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forscience
Polisen i München rapporterar om att man inte kan bekräfta någon annan brottsplats än Hanauer Str.

https://twitter.com/PolizeiMuenchen/status/756573684102553600?ref_src=twsrc%5Etfw

Förhoppningsvis då bara en gärningsman, som tagit livet utav sig.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det smällde väl i Oslo först? Det var där det spekulerades i att det var islamister, vi visste inte 100% att det var en ensam dåre även efter rapporterna om Utöya, även om vi anade att så var fallet.

Ja, när det smällde i Oslo, så framstod islamister som rätt sannolika kandidater, men så fort rapporteringen om Utöya kom, så framstod det inte sannolikt. När har islamister attackerat en tillställning specifikt för sossar, vänsterextremister och islamister? Däremot menade jag inte att det för den skull var uppenbart att det handlade om en ensam GM, bara att det inte längre framstod sannolikast med islamistiska GM.
Citera
Medlem
Det har alltså varit tre gärningsmän på köpcentrat, eller hur ska man tolka det?
Citera
Medlem
För närvarande ingen information om varken islamistisk terror eller högerkanten enligt Munchen-polisen.

Citat:
Münchener Polizei: "Aktuelle keine Hinweise" auf islamistischen Terror.
Auch nicht auf rechtsgerichteten.
Citera
Bannlyst
Polisen har fel.

Finns bara en konfirmerad gm, och bara en skjutplats av vad som verkar vara en knäppis med psykproblem. Finns ingen anledning att det skulle vara fler gm och det finns inga long rifles. Sannolikt är utanför Mcdonalds enda platsen.

Mycket rykten som uppstår och folk tror de ser och hör en massa saker som inte har hänt. Krigets dimma...
Citera
2016-07-22, 21:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I det här fallet, om det skulle röra sig om en eller flera högerextrema dårar som "firar" årsdagen av Utöyamassakern, så beror dådet på att gärningsmannen/gärningsmännen tyckte det var en bra ide att skjuta ihjäl lite invandrare på Donken.

Du försöker att rättfärdiga ett terrordåd, vilket är ytterst patetiskt!

Det som är patetiskt är att du ens påstår skit som detta. Enda jag säger IS eller nu någon höger Nazi som spårat ut är att orsaken är massinvandringen som nu lett till bl.a otal islamistiska terrordåd. Jag har länge sagt att det är en fara med just detta projekt. Folk gillar inte att blir överkörda av andra och det kommer komma motreaktioner.
Citera
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Polisen går ut med att ingenting tyder på att det är islamister enligt SVT
Förvånande att SVT skriker att det INTE är mussar

Jag säger inte att det är det men vi vet inte i detta läge.
Citera
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Den enda bild jag sett är den på den kritvita tysken som ligger skjuten. Vart finns logiken att det är en högerextrem som skjuter vita?
90% säker att det är islamister eller en galen ryss/Tjetjen som ligger bakom detta.

Sen kommer ju självklart media vinkla det till att det var en nazist som gömt sig sen ww2 och för att rättfärdiga detta tar vi in en miljon kackerlackor till i Europa.

Breivik var högerextrem och sköt vita. Just sayin'. Men visst, det finns ingen jävla logik hos puckon som begår brott som dessa.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Lutar mer och mer mot ett förvirrat psykfall mer än en terroristattack.

lutar at en ensam drogad GM han vinglade fram, tror dock ej han har tyska rötter mtp utseendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in