2016-07-22, 21:38
Medlem
Ratis avatar
Jag tror SVTs enda källa är Flashback. Dom säger ordagrant sånt som skrivs här i tråden.
Citera
2016-07-22, 21:39
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Jag frågar återigen: finns det något som tyder på terrorism?

Jag svarar för första gången

ALLT TYDER PÅ TERRORISM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
jag tror inte de är ISIS de brukar planera mer att skjuta vilt utanför mcdonadls de är galningar precis som ensam galningar i usa. de är bara min tanke. vapnet ser också ut som vanliga pistoler inget avancerad där .

Grattis, du har konstaterat något högst häpnadsväckande, det är inte normala människor som begår terrorbrott eller masskjutningar, självklart är alla som gör något i denna stilen rubbade på något sätt, inklusive ISIS affiliates.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag frågar återigen: finns det något som tyder på terrorism?

Terrorattack eller nån som gick bezerk iom att inget rån eller annat brott rapporterats.
Citera
Medlem
Adrian11s avatar
terrorister brukar vara mer organiserade och med mer explosonier de här är tyder mer på galningar med vanliga pistoler .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Fel: https://en.wikipedia.org/wiki/Bologna_massacre

Med att det skulle var sin första i sitt slag så menade jag masskjutning emot slumpmässigt utvalda men det var otydligt inser jag.
Citera
2016-07-22, 21:40
Medlem
I vilken typ av område ligger köpcentrumet? Blattetätt elerr fullt med vitingar? Någon med kännedom?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmable
Då är nog detta GM - https://pbs.twimg.com/media/Cn_YlDdWgAA57H3.jpg

Skottskada i huvudet point-blank range.

Det hade förklarat det konstiga i varför han valde att springa förbi mannen med pistol när han ändå var bakom honom
Citera
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Tydligen inga islamska mullor.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Finns det någon uppgift om vad i dådet som tyder på terrorism?
Att han går och skriker "Jävla invandrare!". Sprider skräck bland grupper. Utför våldsdåd. Lixom kriterier för terrordåd.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det värsta vore väl om nu inte muslim men anti och då kommer det verkligen bli krig på allvar. Bara en tidsfråga enligt franska underättelsetjänsten som exempel och det om nu det är är ju lika mycket att skylla på massinvandringen som attentat som Nice. Det blir ett osäkert Europa och folk här kommer dö bara för att man har massinvandring.

I det här fallet, om det skulle röra sig om en eller flera högerextrema dårar som "firar" årsdagen av Utöyamassakern, så beror dådet på att gärningsmannen/gärningsmännen tyckte det var en bra ide att skjuta ihjäl lite invandrare på Donken.

Du försöker att rättfärdiga ett terrordåd, vilket är ytterst patetiskt!
Citera
Medlem
Polisen i München rapporterar om att man inte kan bekräfta någon annan brottsplats än Hanauer Str.

https://twitter.com/PolizeiMuenchen/status/756573684102553600?ref_src=twsrc%5Etfw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in