2016-07-22, 21:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Rätt så självklart att IS tar på sig saker de inte beordrat.

Det är något jag själv har misstänkt länge men detta kan vara det första beviset för det och det skulle i sådana fall betyda att man måste ta många kommande terrordåd med en nypa salt när daesh tar på sig ansvaret för dem.
Citera
2016-07-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
IS tar på sig allt.

Mycket troligt att det är islamister, men jag tror knappast det agerat utifrån några order från IS. De har antagligen agerat på egna initiativ.

Eller hur, vad förlorar dom på att ta på sig saker? Ingenting, de kan ju ta på sig vad som helst om ingen annan gör det.
Citera
2016-07-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Islamister tog dock på sig Utöya och bomben i Oslo också innan det visade sig att skytten var rågblond.

Nej, media gick ut med att det var islamister, de var dock snabba med att ta bort det igen, men det satte sitt avtryck, folk trodde att det var islamister fram tills dramat var över.
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är något jag själv har misstänkt länge men detta kan vara det första beviset för det och det skulle i sådana fall betyda att man måste ta många kommande terrordåd med en nypa salt.

Jag hoppas att det där bara var en olycklig formulering. Tvärtom skulle jag vilja hävda att man behöver ta kommande terrordåd på än större allvar om det inte finns en tydlig fiende att bekämpa.
Citera
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Till och med Boston-terroristerna var ljushyade men ändå dyrkade de Islam.
Det är inte ens pengarna tillbaka på att det är muslimer även här.
Citera
2016-07-22, 21:13
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är något jag själv har misstänkt länge men detta kan vara det första beviset för det och det skulle i sådana fall betyda att man måste ta många kommande terrordåd med en nypa salt.

Det finns fortfarande islamistiska terrorgrupper som inte är direkt knutna till IS - såsom Al-Qaida, Hamas, Al-Shabab och Boko Haram - för att dra några fritt ur minnet. Som sysslar med samma jävla skit som IS, nämligen massakrer och allmänna jihad-terrorhandlingar i Islams namn...
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag hoppas att det där bara var en olycklig formulering. Tvärtom skulle jag vilja hävda att man behöver ta kommande terrordåd på än större allvar om det inte finns en tydlig fiende att bekämpa.

Det var en extremt olycklig formulering då jag tänkte minst 3* snabbare än vad jag skrev, la till att jag menade när Daesh tar på sig ansvaret men ja...Det är nog inte tydligt nog och känner att det inte är någon idé att redigera det inlägget mer än vad jag har gjort.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Islamister tog dock på sig Utöya och bomben i Oslo också innan det visade sig att skytten var rågblond.

Källa på det? Inte minst vilken grupp som tog på sig det. Jag följde den händelsen i realtid och minns inte några sådana uppgifter.
Citera
2016-07-22, 21:14
Medlem
Tycker han verkade påverkad när han sköt. Rörde sig inte smidigt direkt. Arg nazi tippar jag, eller rättare sagt, en arg snubbe som hatar allt och alla.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Eftersom ingen verkar veta något om gm eller offer än så har jag en iakttagelse.
Vilken typ av folkgrupp/er är det som vi i Sverige brukar se häcka omkring våra centralstationer i storstäderna?

Läst al jazeera, bbc, CNN och ingenting kommit ut än. Så därför slänger jag in en gissning:
Tyskar som fått nog?
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Källa på det? Jag följde den händelsen i realtid och minns inte några sådana uppgifter.

Det var väl snarare Sverigedemokrater som twittrade om att det såklart var muslimer innan de visste något.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Jag tror det stannar vid 1 gärningsman och 6 döda. Allt annat är bara vittnesuppgifter och säkert missförstånd. Ingen planerad terrorattack, en ensam dåre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in