2016-07-22, 21:16
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Tycker han verkade påverkad när han sköt. Rörde sig inte smidigt direkt. Arg nazi tippar jag, eller rättare sagt, en arg snubbe som hatar allt och alla.
Så det finns bara Muslim och Nazi? Ingenting där emellan?

Det kan till och med röra sig om Rote Armee Fraktion eller vanliga tyskar som slår tillbaka mot samhället. Ingen vet än, men det finns i alla fall fler folk än Muslimer och "Nazi" som kan begå masskjutningar.
Citera
Medlem
Imzadis avatar
One of main ISIS propaganda channels is already celebrating #Munich attack. 'Whole Europe is under our terrorism'

As a rule: when ISIS claims an attack they normally do that through Amaq agency. Here's Amaq. Nothing yet. #Munich

Yesterday ISIS channels circulated this poster in 10+ languages. After #Wuerzburg, they asked 'who's next?' #Munich

If ISIS is behind #Munich, they wont issue official claim of responsibility right away. It took them 9hrs for #Wuerzburg & 36 hrs for #Nice.

ISIS propaganda channel: "Munich so far not claimed by Islamic State. But everything hurting infidels make us happy"

AP: #Munich police are using the term "suspected terrorism" in connection with the shooting at a mall.

Från https://twitter.com/jenanmoussa
Citera
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
GM kommer iaf inte från dörren bakom honom, har det skjutits eller hänt något innan filmen börjar?

Det sägs att skjutningen har börjat inne på Donken.
Citera
2016-07-22, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag tror det stannar vid 1 gärningsman och 6 döda. Allt annat är bara vittnesuppgifter och säkert missförstånd. Ingen planerad terrorattack, en ensam dåre.

mycket lutar at detta, det verkar ju lugnt nu med. Dock har polisen sagt att man söker 3 män med bössor?? allt e öppet men tror killen va drogad eller liknande han ranglade ju som ett fyllo
Citera
Bannlyst
Offret med röd tröja syns väl i videon här i början springades ifrån tragiskt RIP

https://m.youtube.com/watch?v=bBaieqCy604
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, media gick ut med att det var islamister, de var dock snabba med att ta bort det igen, men det satte sitt avtryck, folk trodde att det var islamister fram tills dramat var över.

Jo det minns man tydligt. Helt säkert islamitiskt terror (även en själv trodde det) sedan började rapporter om att det var en blond en strömma in och man blev mer tyst om saken. Det är liksom 9/11 sjukan och den kommer väl liksom aldrig försvinna speciellt inte eftersom det typ alltid då i 99% är muslimer.
Citera
2016-07-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zera80
Det där är killen som sprang ut framför skytten vid MCdonalds. Rip

Märkligt för han verkar ha kommit innefrån centrat varför springa ut famför ett kulregn?
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var en extremt olycklig formulering då jag tänkte minst 3* snabbare än vad jag skrev, la till att jag menade när Daesh tar på sig ansvaret men ja...Det är nog inte tydligt nog och känner att det inte är någon idé att redigera det inlägget mer än vad jag har gjort.
Vad är det som säger att det är ISIS? Al Qaida-affilierade Al Nusra-fronten har också sagt att de skall slå till i Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Tror du utöya var invandrartätt?

Ingen relevant jämförelse. Om detta är en högerextrem attack så skulle det vara den första någonsin i sitt slag i Europa. De tidigare har riktat sig mot politiska motståndare eller myndigheter och dylikt. Offren har alltid vara noga utvalda idag verkar de vara slumpmässigt.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bär_min_gitarr
Har väl ingen betydelse om IS står bakom eller om det är en ensamvarg som utför ett dåd? "en nypa salt"? Det händer fortfarande oavsett vem som tar på sig det.

Jo men om det visar sig att daesh inte står bakom så många dåd som de säger sig stå bakom så kan man förhoppningsvis lösa det problemet som klart och tydligt finns i Europa då det skulle peka mot att det inte alltid är planerade dåd av en organisation utan det rör sig om psykfall som kunde ha fångats upp betydligt tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av bär_min_gitarr
Jag har läst många av dina inlägg och du brukar låta rätt sansad(även om jag inte alltid delar dina åsikter), så du kanske bara uttryckte dig märkligt här.

Det var det, skadan var redan orsakad och konstaterade att det inte var någon idé att försöka lösa det, jag får helt enkelt stå för min utomordentligt korkade kommentar.
Citera
2016-07-22, 21:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag minns det dock - då var det Al-Qaida som tog på sig det, innan det blev klart att det var ABB.
Då är det upp till bevis för dig nu då. Jag följde den historien via jobbet och sen hemma och jag hörde inget om detta.
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det görs rätt starka antydningar om att det handlar om tyska GM överallt. Den GM som hörts prata gör det på flytande tyska.
Tack. Och sen som sagt - centralstationer... T o m på små orter i Sverige ska det vara rätt mörkt på sådana även mitt på ljusa dagen...
Citera
2016-07-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Till och med Boston-terroristerna var ljushyade men ändå dyrkade de Islam.
De var från Dagestan vill jag minnas. Muslimsk del av Ryssland. Tjetjenien är likadant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in