2016-07-22, 21:15
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är något jag själv har misstänkt länge men detta kan vara det första beviset för det och det skulle i sådana fall betyda att man måste ta många kommande terrordåd med en nypa salt när daesh tar på sig ansvaret för dem.
Har väl ingen betydelse om IS står bakom eller om det är en ensamvarg som utför ett dåd? "en nypa salt"? Det händer fortfarande oavsett vem som tar på sig det.

Jag har läst många av dina inlägg och du brukar låta rätt sansad(även om jag inte alltid delar dina åsikter), så du kanske bara uttryckte dig märkligt här.

Edit: såg nu att du syftade på att ta det med en nypa salt när IS tar på sig attacker.
Senast redigerad av bär_min_gitarr 2016-07-22 kl. 21:17.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det finns fortfarande islamistiska terrorgrupper som inte är direkt knutna till IS - såsom Al-Qaida, Hamas, Al-Shabab, Boko Haram, för att dra några fritt ur minnet. Som sysslar med samma jävla skit som IS...

Absolut men i dagsläget så skriker många om att daesh är den stora ondskan och om det visar sig att de gör exakt samma skit som Al-Qaida och tar på sig skulden för saker som de inte har gjort så pekar det mot ett annat problem som förhoppningsvis går att lösa utan att bomba sönder mellanöstern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zera80
Det där är killen som sprang ut framför skytten vid MCdonalds. Rip

Ja fy fan.. han sprang åt fel håll..

Det ser iofs ut som om GM kommer ifrån samma håll fast på andra sidan av den lilla röda byggnaden och BO joggar själv redan.

GM kommer iaf inte från dörren bakom honom, har det skjutits eller hänt något innan filmen börjar?
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Källa på det? Inte minst vilken grupp som tog på sig det. Jag följde den händelsen i realtid och minns inte några sådana uppgifter.

Minns att media rapporterade det. Media kan naturligvis ha haft väldigt fel, den gångenb, men det kan de denna gången också.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Läst al jazeera, bbc, CNN och ingenting kommit ut än. Så därför slänger jag in en gissning:
Tyskar som fått nog?

Det görs rätt starka antydningar om att det handlar om tyska GM överallt. Den GM som hörts prata gör det på flytande tyska.
Citera
2016-07-22, 21:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag tror det stannar vid 1 gärningsman och 6 döda. Allt annat är bara vittnesuppgifter och säkert missförstånd. Ingen planerad terrorattack, en ensam dåre.

Tysk underrättelsetjänst har sagt att det är två som skjuter. Enligt Sky.
Citera
Medlem
detta lutar nog åt tyskar som fått nog....jaja hoppas dom fick med sig några bidragsturister
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Källa på det? Inte minst vilken grupp som tog på sig det. Jag följde den händelsen i realtid och minns inte några sådana uppgifter.

Jag minns det dock - då var det Al-Qaida som tog på sig det, innan det blev klart att det var ABB.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, media gick ut med att det var islamister, de var dock snabba med att ta bort det igen, men det satte sitt avtryck, folk trodde att det var islamister fram tills dramat var över.

Vi som inte är hjärndöda antog att det inte var islamister så fort första rapporteringen om attacken mot ett sosseläger kom. Återigen skulle det sitta bra med en källa på där det framgår vilka dessa "folk" var.
Citera
Medlem
Knapptryckarns avatar
Tycker att rasistiska förutfattade meningar strålar igenom lite väl mycket nu.

Nyhetsankare påtalar att skytten såg vit ut. Högerextrema säger att det ser ut som en arab, andra säger att det ser ut som en tysk.

Det spelar ingen jävla roll hur personen ser ut! Det kan vara ISIS lika gärna som det kan vara Ndsap eller något annat som ligger bakom. Hudfärg har inget med ideologi/motiv att göra, såvida man inte tror att hudfärgen direkt styr människors handlande!
Citera
Medlem
Fogsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ser ut som en fet högerextremist.

Ser ut som en lirare med Elvis Presley outlook. Zigenare?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det råkar vara årsdagen för Utöya massakern idag. Tre högerextremister som skjuter vilt?

Att det var ett Mc Donals som attackerades verkar då stämma in då många invandrare, i alla fall i Sverige, brukar äta på den snabbmatsrestaurangkedjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in