2016-07-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har gång på gång skrivit till dig att jag inte tror det handlar om en enkel kaströrelse..
Du har helt rätt i att det inte handlar om en enkel kaströrelse men det är inte viktigt för uträkningen. Det första vi behöver veta är vilken utgångshastighet ett objekt behöver för att kunna träffa building 7

Citat:
När byggnaderna föll var allt bara ett stort kaos av tumlande delar som rimligtvis slog i både byggnaden och varandra.
Då menar du väl också att det var något som "slog till" en del så hårt att den flög iväg och slog i building 7 på taket? För att något skall slå till något annat så hårt krävs kraft, troligen i form av hög hastighet. Men problemet där är att kollapsens hastighet är som lägst i början. Kan något som har en fart av 5 m/s slå till något annat så det får en fart av 25 m/s och hur görs det isåfall?
Citera
2016-07-22, 17:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Du har helt rätt i att det inte handlar om en enkel kaströrelse men det är inte viktigt för uträkningen. Det första vi behöver veta är vilken utgångshastighet ett objekt behöver för att kunna träffa building 7
Det beror förstås på vilken höjd objektet kommer ifrån och i vilken vinkel, samt vilka krafter objektet utsätts för på vägen. Annat man måste veta är t.ex. om det "kläms" iväg eller faller fritt innan det träffar andra objekt och ändrar riktning.

Citat:
Då menar du väl också att det var något som "slog till" en del så hårt att den flög iväg och slog i building 7 på taket? För att något skall slå till något annat så hårt krävs kraft, troligen i form av hög hastighet. Men problemet där är att kollapsens hastighet är som lägst i början. Kan något som har en fart av 5 m/s slå till något annat så det får en fart av 25 m/s och hur görs det isåfall?
Eventuellt kan något ha slagit till objektet som du skriver, eventuellt föll objektet fritt, krockade och ändrade kurs och eventuellt kan det ha klämts/sprätts iväg. Det finns ett flertal möjliga scenario att spekulera i som jag förklarat om och om igen för dig på de senaste sidorna. Hoppas du tar till dig budskapet nu för detta är sista gången jag orkar skriva detta på ett tag..
Citera
2016-07-22, 17:32
Medlem
Citat:
Det beror förstås på vilken höjd objektet kommer ifrån och i vilken vinkel, samt vilka krafter objektet utsätts för på vägen. Annat man måste veta är t.ex. om det "kläms" iväg eller faller fritt innan det träffar andra objekt och ändrar riktning.
Och där kan du testa med att använda den mest optimala situationen som du kan komma på. Om den situationen inte är realistisk så fungerar ingen annan situation heller.

Det var så jag gjorde när jag beräknade kortast möjliga tid byggnaderna kunde kollapsa på. Man hittar på en situation som omöjligt kan bli bättre/sämre beroende på vad man vill få fram och se om den fungerar. Gör den inte det så VET MAN.

Du kan alltså genom att ta fram en situation som är så optimal som möjligt kontrollera om det är lönt att räkna på något annat. Via den tekniken kan man lätt inse att kollapserna är omöjliga på det vis den officiella situationen beskriver.

Ditt skitsnack om att man måste veta mer är bara för att undvika erkänna det uppenbara för varenda extra parameter du lägger till får du bara starkare bevis för att 9/11 var omöjlig
Citera
2016-07-22, 18:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och där kan du testa med att använda den mest optimala situationen som du kan komma på. Om den situationen inte är realistisk så fungerar ingen annan situation heller.

Det var så jag gjorde när jag beräknade kortast möjliga tid byggnaderna kunde kollapsa på. Man hittar på en situation som omöjligt kan bli bättre/sämre beroende på vad man vill få fram och se om den fungerar. Gör den inte det så VET MAN.

Du kan alltså genom att ta fram en situation som är så optimal som möjligt kontrollera om det är lönt att räkna på något annat. Via den tekniken kan man lätt inse att kollapserna är omöjliga på det vis den officiella situationen beskriver.

Ditt skitsnack om att man måste veta mer är bara för att undvika erkänna det uppenbara för varenda extra parameter du lägger till får du bara starkare bevis för att 9/11 var omöjlig

Jag vet inte vilken situation som är "mest optimal" som du skriver eftersom det inte går att föreställa sig all bråte som pressades hit och dit och flög runt i kaoset... Alltså kan jag fortfarande inte räkna på det. Skulle jag ta på mig idiotstruten bara för att få tyst på dig och beräkna utgångshastighet i ditt kaströrelsescenario från impact-höjd ner till WTC7's tak så blir det en utgångshastighet av 18,6 m/s eller 67 km/h. Det säger ju dock inte ett skit...
Citera
2016-07-22, 19:29
Medlem
Citat:
begriper omedelbart att den officiella versionen är bluff.

Men, när får vi då läsa den "inofficiella" , men ( i ditt tycke) korrekta versionen?
Ett par sammanfattande A4 skulle verkligen vara läsvärda!....

Eller, den kanske redan finns på nätet?

/T
Citera
2016-07-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Men, när får vi då läsa den "inofficiella" , men ( i ditt tycke) korrekta versionen?
Ett par sammanfattande A4 skulle verkligen vara läsvärda!....

Eller, den kanske redan finns på nätet?

/T
Behövs inte. Lätt ändå
Citera
2016-07-22, 20:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det har vi räknat ut att du inte vet och det beror på att du är svag i matte och fysik. Du är därför mycket lättlurad. Vi andra som kan räkna och tittar på fakta begriper omedelbart att den officiella versionen är bluff.

Ge dig inte in i diskussioner där man så lätt synar dig

Nej det beror på att ingen i hela världen vet alla data som behövs för denna uträkning... Att du verkar tro det finns en enkel formel för att beräkna detta (så som tramsexemplet som jag räknade ut åt dig) är snarare ett tecken på att det är du som är lättlurad och naiv, men visst fortsätt tramsa för allt i världen...
Citera
2016-07-22, 20:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Behövs inte. Lätt ändå

Vad är det som inte behövs och vad är det som är lätt ändå?
Försök svara på frågor du får istället för att tramsa.
Citera
2016-07-22, 20:10
Medlem
Citat:
Nej det beror på att ingen i hela världen vet alla data som behövs för denna uträkning...
Varför tror du på den officiella versionen om ingen vet
Citera
2016-07-22, 20:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför tror du på den officiella versionen om ingen vet

Därför att ingen motbevisat den och därför att allt verkar stämma utmärkt med vad jag såg live och kan se på film än idag...
Citera
2016-07-22, 20:39
Medlem
Citat:
Därför att ingen motbevisat den och därför att allt verkar stämma utmärkt med vad jag såg live och kan se på film än idag...
Vad jämfördu med när du säger att det verkar stämma
Citera
2016-07-22, 21:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad jämfördu med när du säger att det verkar stämma

NIST
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera